וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול: גולדמן זאקס טס 9.5%, בנק אוף אמריקה הוסיף 7.1%

סקטור הבנקאות זינק הערב ברקע לדו"חות. הבנק המרכזי בסין שבר היום שיא כאשר הזרים 83 מיליארד דולר לשוק ה-REPO, דבר שמקפיץ את הנזילות בשווקים, אפל מוסיפה 1.5%, טבע ירדה 0.8%, טאואר השילה 1.2%
עמית נעם טל | (18)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.6%, כאשר הורגש שוני רב בין המדדים. סקטור הבנקאות עמד הערב במרכז ברקע לדו"חות של בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) וגולדמן זאקס (סימול:GS). ברקע למסחר, הממשל הסיני שבר הבוקר שיא חדש בהזרקת הנזילות לשווקים, דבר שמעניק רוח גבית למדדים.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

התיקון החד בשווקים בשבועות האחרונים מיוחס בעיקר לפעולות הבנקים המרכזיים שנועדו לייצב את השווקים. הבוקר שבר הבנק המרכזי הסיני (PBOC) שיא חדש כאשר הזרים לשוק ה-REPO כ-560 מיליארד יואן (83 מיליארד דולר). בבנק המרכזי טענו הבוקר כי המהלך נועד להבטיח את נזילות הבנקים בתקופת החגים הקרובה.

הזרקות הנזילות של הבנק המרכזי בסין בשוק ה-REPO: שיא  כל הזמנים הבוקר

 

הזרקת הכסף היום מגיעה לאחר מספר צעדים נוספים שהודיע הממשל בשבועות האחרונים: לפני קצת יותר משבוע הודיע הבנק המרכזי על הורדת יחס הרזרבה הדרוש לבנקים המקומיים, מהלך שצפוי להזרים כ-116 מיליארד דולר למערכת הבנקאית בחודש הקרוב. אתמול הודיע בממשל הסיני על קיצוץ מיסים" בקנה מידה גדול.

ברקע לתמיכת הבנקים המרכזיים, עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה. סקטור הבנקאות עמד הערב במוקד: מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) זינקה הערב 7.1% לאחר שהצליחה להכות את התחזיות  (לכתבה המלאה). גולדמן זאקס (סימול:GS) קפץ 9.5% לאחר דו"חות סבירים. נציין כי מחר צפוי מורגן סטנלי (סימול:MS) לפרסם את תוצאותיו לרבעון האחרון.

מניית נטפליקס (סימול:NFLX) איבדה הערב 1% והמשיכה לרכז עניין לאחר שהשלימה אמש זינוק של יותר מ-50% בתוך פחות מחודש. החברה הודיעה אמש על כוונתה לעלות מחירים ללקוחותיה בארה"ב (לכתבה המלאה). נציין כי החברה צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון מחר לאחר סגירת המסחר.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מלכודת דובים= הכסף החכם מוכר- הטיפש קונה- השחלה ענקית!! (ל"ת)
    חיים מחדרה 16/01/2019 20:23
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ילינה 16/01/2019 19:02
    הגב לתגובה זו
    ואל תתקנו אותי בכתיבה כי שהייתי יותר צעירה הייתי מורה לספרות ודקדוק ולשון ולימדתי 8 שפות והכנתי לבגרויות ולגבי הרוווחים שלי הן בסדר אבל ממש לא יותר מזה. מצטערת. ושלא תעיזו לקרוא לי ז'ורז'ט וכאלה כי אני לא מרוקאית
  • 10.
    הופה היי יא קקות 16/01/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
    איזה שלוש וחצי אחוז מהשיא. הבנתם סתומים נגמר והכל לעננים.
  • 9.
    נורד פייס 16/01/2019 18:27
    הגב לתגובה זו
    הזיקית ...מתוח כמו קפיץ ... מותח קו פה קו שם , מותח את הפיבו נאצי ...נכנס לשורט,חוטף זפטה מצלצלת עושה דופליטק אורדר חוטף גם כן זפטה הולך לישון מיואש לא לפני שהוא מתקשר בלילה מאוחר מאוחר לעדי ממדור ניטוח טכני בשושו ומתייעץ מה לפרסם בסופש נכון או לא נכוןו נכון מאוד
  • 8.
    נורד פייס 16/01/2019 18:21
    הגב לתגובה זו
    הגרמני הגדול ביותר בהיסטוריה ...אני נחוש בדעתי שצ'כוסלובקיה תיעלם מן המפה...
  • 7.
    אניבטוח 16/01/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    פיבו הנאצי הולך לרקוח לו שיקוי מן השטן
  • 6.
    אמרו ירידות...?! (ל"ת)
    בנתיים עליות 16/01/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איפה המוכרים גורבייץ? (ל"ת)
    יוסי 16/01/2019 17:52
    הגב לתגובה זו
  • הם סוגרים פוזיציות ומתדלקים את העליות !! (ל"ת)
    דוד 16/01/2019 19:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איצ המשך משלנו 16/01/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
    ירוק כהה בוול סטריט....יהפכו בקרוב בימינו ואולי בשעותינו(תלוי בג'ננה שלנו!!) לאדום כהה עד שחור כהה בוול סטריט והעולם.
  • JB 17/01/2019 07:50
    הגב לתגובה זו
    שממשיך לקנות מניות, בזמן שנביאי הזעם צופים ירידות אדומות שחורות....
  • לילות ובקרים טוחן ראשים וגורם להפסדים (ל"ת)
    סתום את פיך 16/01/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
  • אתה רוצה להגיד שאתה תקוע בגנרל אלקטריק שהייתה פי 6? (ל"ת)
    שמיל מורגוך 16/01/2019 22:30
  • 3.
    סוסו 16/01/2019 17:25
    הגב לתגובה זו
    של הנזילות...המצאה של ביזפורטל.
  • 2.
    100 16/01/2019 16:24
    הגב לתגובה זו
    על ידי הזרמות כספים שלא ממש יש להם אותם. ראו לדוגמא את היפנים שתקועים עם מניות ואג"ח עד צוואר..עוד קצת ותבוא שבירה(המשכה)ומכה רצינית שתשאיר חותם שנים רבות.
  • כמה שטויות ב2 שורות. היפנים הם השוק הכי חזק היום (ל"ת)
    דוד 16/01/2019 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    היו כורתים את ראשו של נביא השקרים והכזב (ל"ת)
    בימי הביניים מר גורב 16/01/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
  • אתה חולה 16/01/2019 22:26
    הגב לתגובה זו
    רבע ופחות וזה עולה החכמים בורחים.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: