נועם בראל
צילום: Bizportal

מה למדנו מסיור בחממות הריקות של טוגדר?

חווה של 20 אלף מ"ר? יש. הסכמים על הנייר? יש. אבל מה עם איזה ניצן אחד קטן של קנאביס? צפו בחממות הריקות של טוגדר
נועם בראל | (21)

"הנה, זו החממה הסופר-משוכללת שבנינו", הצהיר מנכ"ל טוגדר 1.05% , ניסים ברכה, שלשום במהלך סיור עיתונאים לחוות גידול הקנאביס של החברה באשקלון. החברה הוציאה לכיוון אשקלון אוטובוס של עיתונאים שבאו מלאי ציפייה לראות במו עיניהם את הגידולים המרהיבים ואת צמחי הקנאביס מסודרים בשורות. ציפינו לראות את הצמחים מחכים שמישהו יקטוף ויתחיל לייצר מהם עסק של ממש, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. כיבוד מרשים היה, אבל החממות עומדות ריקות ללא ניצן אחד בודד של קנאביס שיתן קצת תקווה.

ניסים ברכה נואם בפני העיתונאים

חשוב להגיד, זוהי לא בהכרח תמונה רעה כפי שאולי היא מצטיירת. בסך הכל, החממות שם וזה יפה, וגם את השותפים מאוגנדה שלמדו כמה מילים בעברית הספקנו להכיר, אבל להגיד שיצאנו משם עם רושם חזק של עוצמה ישראלית בתחום הקנאביס? זה קצת פחות.

 

מה כן היה שם? מנכ"ל טוגדר, נסים ברכה, הציג את החווה, שבהחלט מרשימה יש לומר (20 אלף מ"ר), והסביר כי בעוד 4 חודשים החברה תוכל כבר להציג תמונות מהפעילות באוגנדה, ושבינתיים טוגדר רכשה 50% מחברה גרמנית עם רישיון ייבוא והפצה של קנאביס בגרמניה ועובדת גם על עסקה בדרך עם חברה מפולין.

החממות של טוגדר  

אך בסופו של דבר, ולמרות התצוגה היפה של החממות, חשוב להבין שמילת המפתח בעניין טוגדר הייתה ונשארה "אם". אם יתקבל האישור, אם נשתול, ואם נמכור. וכשעסק נבנה על "אם" - זה אמור להדליק לא מעט נורות אדומות אצל המשקיעים - אותם אלה שהקפיצו את מניית טוגדר לשווי שוק של כ-240 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    לא הייתי שם שקל אצל שלושת הנוכלים האלה. (ל"ת)
    אסיף 09/08/2023 08:45
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    משעשע 17/01/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    יש שם חממה עם 4 עמודים וניילון וזה לקח להם להקים חצי שנה?
  • 15.
    ישראל ישראל 17/01/2019 10:20
    הגב לתגובה זו
    אנשים חולים מאוד צורכים אותו למען בריאותם ומסור לכאבים שלהם. תעזרו להם לאישור דחוף.
  • 14.
    המורי הזקן 17/01/2019 07:33
    הגב לתגובה זו
    ובכולם חזר להיות שלד בורסאי... תבדקו כמה שמות היה לנייר הזה "טוגדר"
  • 13.
    אהרון 16/01/2019 19:28
    הגב לתגובה זו
    איפה הראשות לניירות ערך הונו את ציבור המשקיעים ואין קול ואין עונה . היתכן .
  • 12.
    רון 16/01/2019 18:51
    הגב לתגובה זו
    בושה
  • 11.
    אחד . 16/01/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
    יש להם עמודי מתכת והרבה פלסטיק . ומפגיזים במאיה הודעות לבורסה על ימין ועל שמאל על הסכמים מאות טון ייצוא לחו"ל הכל קיקיוני ולא רציני בכלל החברה נסחרת בשווי 250 מיליון ש"ח על מה ? 20 דונם פלסטיק ....
  • 10.
    עבודה בעיינים של שלד 16/01/2019 17:05
    הגב לתגובה זו
    אחלה יחסי ציבור רק חסר המוצר ששוה הרבה פחות ממה שמשווקים לנו
  • 9.
    הקנאה 16/01/2019 16:54
    הגב לתגובה זו
    תפרגנו. אל תשקיעו במנייה. יש חברה שעושה מישתדלת
  • אליקו 16/01/2019 19:48
    הגב לתגובה זו
    הם בדיוק רוצים שפראיירים ומשקיעים ייקנו המניה שלהם ויטיסו אתה לשמיים עם שווי שוק מנופח . יעשו סיבוב הנפקה והכנסת אופציות לכסף(גיוס כסף) ועוד.. החברה נסחרת בשווי מטורף על פלסטיק זה מה שיש להם . על מה בדיוק? הם משתדלים... לא בשביל מצווה תהיה בטוח . הם צריכים משקיעים טוגדר אלופים בהודעות סרק לבורסה על הפלסטיק שיש להם כרגע עושים ים הודעות במאיה והודעות לבורסה על כלום !! הם חסרי נסיון וללא יידע הם מגיעים מנדל"ן בכלל לתתפוס טרמפ על ההייפ והקאנביס..לך לישון
  • 8.
    רר 16/01/2019 15:56
    הגב לתגובה זו
    זה קשקוש
  • למה לא מפרגנים (ל"ת)
    רמי 16/01/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
  • מאיר 16/01/2019 16:55
    הגב לתגובה זו
    אם אין זריעה ושתילה לשם מה צריך אבטחה? ועוד איך יש שם גדר. אבל לחלם גם לא יקבלו טיפש שכמותך
  • 7.
    חחחחחחח 16/01/2019 15:12
    הגב לתגובה זו
    מחזורים של מסטיק בזוקה
  • 6.
    רפי 16/01/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
    גם לביפורטל לא רק לגלובס אז תקבלו כתבה אוהדת אבל בלי תשלום מקבלים את האמת לפרצוף
  • מעניין מי כתב את בתגובה הזו? (ל"ת)
    מאיר 16/01/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אייל 16/01/2019 14:49
    הגב לתגובה זו
    החווה חח
  • 4.
    גם רומא לא נבנתה ביום (ל"ת)
    רק אומר סבלנות 16/01/2019 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מדי 16/01/2019 13:44
    הגב לתגובה זו
    חברה בחיתולים הם לא יודעים יראה התוצרת וכבר חתמו חוזים זה פשוט הרבה יותר מורכב ואם הוא מדבר על רפואי זה עליות ואיכות שרק אחוז קטן יוצא לשימוש
  • 2.
    בני גנץ 16/01/2019 13:32
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שהכתבה נכתבה עם אג'נדה, נכון טוגדר נסחרת בשווי גבוה יחסית לזה שעוד לא ייצרה הכנסות, מצד שני החברה פועלת בהרבה כיוונים ונכון להיום עמדו בהתחייבותהם, לכן אם רק חלק מהבטחותיהם לעתיד יתקיימו, שווי החברה צריך להיות שווה פי כמה, נכון יש ספקות רבים ואי וודאות רבה, אבל צריך להסתכל על התמונה המלאה
  • 1.
    עבודה 16/01/2019 12:36
    הגב לתגובה זו
    האוגנדים אלה שחקנים מבקשי מקלט. החווהשל חקלאי שפשט רגל- לא הוקמה במיוחד. ןהקנאביס בתיאוריה. פשוט ענק לא הפסקתי לצחוק.
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.  

צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.