וול סטריט
צילום: iStock

סגירה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק הוסיף 0.7%, פייסבוק הוסיפה 3.2%

לאחר ירידות של יותר מ-2%, המדדים נסגרו בעליות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה הגדולות. לחץ המכירות בסקטור הבנקאות המשיך גם הערב

עמית נעם טל | (18)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.7%, וזאת לאחר תנודות תוך יומיות של יותר מ-3%. הנזילות הנמוכה בשוק גרמה גם הערב לתנודות חדות במיוחד תוך זמן קצר. ברקע למסחר, תרזה מיי החליטה לדחות את ההצבעה על ה"ברקזיט". בנוסף, מצוקת הדולרים בשווקים מחריפה.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הדואליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה 5% ברקע לדיווח הבוקר ב"וושינגטון פוסט" לפיו החברה חשודה בתיאום מחירי תרופות (לכתבה המלאה). נציין כי מניית החברה נפלה שישי האחרון ב-4.2%, כאשר הקפיצה בריביות בשוק האג"ח הקונצרני ממשיכה להעיב על המניה. פריגו (סימול:PRGO) ירדה 1.8% לאחר שנפלה ביום שישי האחרון ב-4.2%. מיילן (סימול:MYL) השילה 0.8%.  טאואר (סימול:TSEM) נסגרה בירידות של 1.9%.

סאגת ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופאי ממשיכה גם הערב. ראש ממשלת בריטניה תרזה מי דחתה את ההצבעה בפרלמנט הבריטי בנוגע להסכם עליו הגיעה עם האיחוד האירופאי. הדחייה מגיעה לאחר שמיי הבינה כי היא עשויה לחוות מפלה קשה שתאיים על יציבות ממשלתה. ברקע לדחייה, הליש"ט הבריטית מאבדת כעת 0.9% מול הדולר ונסחרת בשפל של 18 חודשים.

האירוע המשמעותי ביותר לשווקים בשבועיים הקרובים צפוי להיות הירידה בכמות הכסף, והפעם הבנקים המרכזיים משחקים תפקיד שולי בלבד. משרד האוצר האמריקני, הצרכן הגדול ביותר של הדולר בשוק, צפוי להגדיל את קופת המזומנים שלו בכ-70-80 מיליארד דולר עד סוף החודש. המשמעות של צעד זה הוא גריעה של יותר מ-100 מיליארד דולר מהשווקים בשבועיים הקרובים (כאשר חלק יוחזר לשוק בהמשך החודש).

ברקע לצעדי הפד' ומשרד האוצר האמריקני, נראה כי לחץ הנזילות במערכת הבנקאית ממשיך לטפס. ההפרש בין ריבית הליבור, המודדת את הריבית הבין בנקאית, לבין ריבית ההלוואות של הפד (Overnight Index Swap) ממשיך לזנק גם הערב ועומד על 40.594 נק' בסיס.

ריבית הליבור מול ריבית ההלוואות של הפד': מצוקת הדולרים בשוק מחריפה

בגזרת הסחורות, הנפט איבד הערב 3.3% ונסחר ברמה של 50 דולרים לחבית. הנפט מוחק את רוב העליות שנרשמו בעקבות ההודעה של ארגון אופ"ק בשישי האחרון על קיצוץ תפוקה של 1.2 מיליון חביות ליום החל מהחודש הבא.

ברקע לתנודות במחיר הנפט, סקטור האנרגיה עמד במוקד, ובפרט שוק האג"ח הקונצרני של החברות בסקטור. בהקשר זה נציין את אקסון מוביל (סימול:XOM), שברון (סימול:CVX). הסימול לתעודת הסל העוקבת אחר הסקטור הוא XLE.

במרכז

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    טמיר 11/12/2018 07:30
    הגב לתגובה זו
    טען עד סוף דצמבר אס אנד םי ב 2400 קשקשן
  • לטמיר 11/12/2018 08:36
    הגב לתגובה זו
    אלא אם כן אתה יכול להגיד מתי גורביץ דיבר על הגעה ל 2400 בדצמבר.אתה גם כנראה לא כזה מבין בשוק אם אתה קובע עמדה על סמך יום אחד של עלייה. יודע מה, גם אם יהיה ראלי סוף שנה השוק בדרכו מטה.
  • 13.
    אתה רואה גורביץ עוד כישלון (ל"ת)
    אמיר 11/12/2018 07:28
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כהן דוד אברהם 11/12/2018 04:15
    הגב לתגובה זו
    כן , הנשיא הנפלא מראה ויראה לעולם עוצמות לא מוכרות עד כה , תיאום עמדות ופעולות עם נגיד הבנק הפדרלי יעזרו לבססולהשיב את ארצות הברית למעמדה הטבעי ,בלס אמריקה , בלס דה יו אס איי
  • 11.
    מה קורה.הכל הופך ירוק.בואו נחזור למחילה ומהר (ל"ת)
    איציק 100גורילהמפגרת 10/12/2018 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    באפט איבד את זה, היה צריך למכור טבע ב24 דולר........... (ל"ת)
    אור 10/12/2018 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    היום אני מרוויחה יופי.איזה כיף .אדום זה כיף (ל"ת)
    דבורה ולא מאיה 10/12/2018 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הגיע הזמן לרדת למטה למטה (ל"ת)
    בשעה טובה 10/12/2018 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    Beir zeit פרמסוטיקלס ל2 נק ???? (ל"ת)
    Ssraeli 10/12/2018 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הים רוגש גועש אבל הזדמנות לעשות כסף רב. (ל"ת)
    דבורה ולא מאיה 10/12/2018 18:28
    הגב לתגובה זו
  • לדבורה ולא מאיה 11/12/2018 00:50
    הגב לתגובה זו
    המשקיע הלא מקצועי פועל מתוך רגשות פחד וחמדנות ולא מתוך ידע, סבלנות, שיטה ברורה וראיה אובייקטיבית של המצב. החמדנות ניכרת בדברייך (וגם בפוסט מאוחר יותר היום בוא שמחת על ירידות קצת מוקדם מידיי)
  • איך תעשה כסף ועוד רב? מה עשית עד היום? (ל"ת)
    ל ולא 10/12/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מעלה מעלה.רק מעלה (ל"ת)
    משה משה 10/12/2018 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מימושון אחוז שתיים משיא השיאים וחוזרים לטוס (ל"ת)
    הכל שטויות 10/12/2018 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ד"ר ניר תוספת 10/12/2018 17:21
    הגב לתגובה זו
    הימים האלו שאנו נמצאים בם...אופרה אחרת לחלוטין מכל מה שידענו עד היום!!!
  • 2.
    מצב 10/12/2018 16:41
    הגב לתגובה זו
    כאשר נגיע לשיא השפל נשאר באזור לפחות 7 שנים.
  • 1.
    אני ברחתי. בחוץ. מה איתכם ???? (ל"ת)
    המבין 10/12/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
  • אני ברחתי בפנים (ל"ת)
    לא מבין 10/12/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: