מחיר למשתכן בנתניה: דירת 100 מ"ר החל מ-1.2 מיליון שקל
חברת רמי שבירו זכתה במכרז להקמת 212 יחידות דיור בשכונת אגם 3 בנתניה, מהן 191 במסגרת מחיר למשתכן ו-21 נוספות נועדו לשוק החופשי. השטח הדירתי הממוצע בפרויקט הוא 129 מ"ר.
הדירות כוללות מרפסת, מחסן וחניה כאשר המחירים מגלמים הנחה של כ-15% ממחירי השוק. להלן פירוט המחירים:
במסגרת התוכנית שאושרה בועדה המחוזית באפריל 2015, השכונה החדשה תכלול 1,062 יחידות דיור על שטח של כ-409 דונם. מיקומה ממערב לשדרות בן צבי, ממזרח לכביש מס' 2 הארצי בין חיפה לתל אביב, מדרום לשכונת קריית נורדאו ומצפון לשכונת דורה.
המתחם יכלול תמהיל של של מבני מגורים, מוסדות, אזור מסחרי ומבני ציבור הכוללים את היכל הספורט העירוני. בתוך כך כ-10,000 מ"ר בתוכנית הוקצו למסחר, כ-118,000 מ"ר למגורים, כ-56,000 מ"ר לדרך מאושרת, כ-2,000 מ"ר לתחנת דלק, כ-191,000 מ"ר למבני ציבור, כ-23,000 מ"ר לשטחים ציבוריים פתוחים, כ-1,000 מ"ר שביל להולכי רגל וכ-5,400 מ"ר לדרך משולבת.
- 18.דירה = קורת גג 01/12/2019 05:00הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 17.קחו בחשבון תשלום שכירות וריבית על ריבי המשכנתא בו זמנית (ל"ת)קחו בחשבון את 02/12/2018 09:34הגב לתגובה זו
- 16.כמה הנחה ישאר ,אחרי קיזוז תשלום שכירות ? (ל"ת)כמה הנחה ישאר 02/12/2018 09:33הגב לתגובה זו
- 15.שימו לב ש 02/12/2018 09:28הגב לתגובה זושימו לב שיש מצב שאם תישארו בשכירות,תשלמו קרוב למחיר שוק
- 14.האם יהיה מקום בעתיד,לעוד מיליונים של אנשים במרכז? (ל"ת)האם ... 02/12/2018 09:24הגב לתגובה זו
- 13.יש צפי ש 01/12/2018 23:47הגב לתגובה זויש צפי שבעתיד הרחוק .... שיתווספו מיליונים של אזרחים במדינת ישראל . כמה מתוכם יהיה מקום במרכז הארץ? . יש צפי בעתיד הרחוק רחוק ... שהאוכלוסייה תוכפל . כמה מתוכם יוכלו לגור במרכז הארץ ?
- 12.ירדן 29/11/2018 21:59הגב לתגובה זונשמע טוב מכדי להיות אמיתי. על הנייר. הבעיה היא שבמציאות לוקח מעל חמש שנים לממש תכנית כזו דרך מחיר למשתכן ובסופו של יום לא הנצרכים האמיתיים הם אלה שמקבלים דירה במחיר הזול אלא מעמד עליון... כך בכל הפרויקטים באזור המרכז... אפשרי להקים מתחם משולב עסקים ומגורים ללא מחיר למשתכן ולבצע מהר ובמחירים אטרקטיביים - ראו לדוגמה את פרי פלייס ברחובות
- 11.בן 28/11/2018 23:00הגב לתגובה זופשוט לא להאמין זה יקר מאוד ואנשים מתלהבים מהמחיר למשתכן אז עדיין משתכן לאנשים שיש להם
- 10.חיים 28/11/2018 19:46הגב לתגובה זו200,000 שקל זה המון כסף וחוסכים עליו עוד לפחות 100,000 בריביות משכנתא סך הכל מעל 300,000 סכום מכובד שלוקח לזוג ממוצע לפחות עשור לחסוך....
- 9.מצדיע לכחלון 28/11/2018 16:33הגב לתגובה זוהשוק הפרטי מיובש , אין מכירות . משקשקים מלחץ מההגרלה הקרובה. בנתניה הנחה מעל חצי מליון , בחיים לא נחזור לשוק הפרטי, גם מי שלא זכאי מחכה אחרי המפולת.
- איפה הנחה של חצי מיליון בנתניה (ל"ת)כן 02/12/2018 08:22הגב לתגובה זו
- 8.רועי 28/11/2018 14:04הגב לתגובה זוחכו , עכשיו כל המתנה היא רווח ישירות לכיס הריבית תמשיך לעלות והמחירים יגיעו לשם בשוק החופשי ואף ירדו יותר חבל על האנרגיות שלכם
- לוזר 29/11/2018 14:23הגב לתגובה זובמקום לרשום תגובות טיפשיות, לך ותלמד. מכל ההבטחות של הפוליטיקאים הפסדת כ-600 אלף שח? חשבת על זה פעם, לך תקנה ביד 2 תוך 3 שנים אתה ברווח 300 אלף שח. אל תיהיה טיפש
- 7.אמיר 28/11/2018 14:01הגב לתגובה זומדד תשומות הבניה הוא 3%-5% לשנה,מחיר הדירה צמוד מיום זכיית הקבלן בפרויקט, האינטרס של הקבלן להתחיל לבנות כמה שיותר מאוחר ואם משקללים את ההצמדה למדד תשומות הבניה ומחיר שכירת דירה עד קבלת הדירה ממחיר למשתכן, מדובר בהפסד של כמה מאות אלפי שקלים לעומת מחיר דירה בשוק החופשי. כחלון, אתה כישלון.
- אבי 28/11/2018 20:11הגב לתגובה זובפרוייקט זה מדד תשומות הבניה חל רק לאחר הוצאת היתר בניה בפועל.
- אבנר 28/11/2018 21:56מדד תשומת הבניה עומד על 0.2 הכי נמוך אי פעם והוא עולה בהתאמה לפריים גיסנו
- תמכרו 50,000 דירות ש 28/11/2018 16:45הגב לתגובה זותעבירו לכחלון את כל המלאי. הגרלה אחת מעיף את כל המלאי. לפי 600 אלף ליחידה.
- פששש (ל"ת)נתון מעניין 08/12/2021 23:27
- אבל יש מקומות שרק הקרקע עולה יותר לכל יחידת דיור (ל"ת)אבל .... 02/12/2018 09:30
- 6.קבלנים בלחץ 28/11/2018 13:53הגב לתגובה זועד הנחתה על השוק הפרטי, לא מספיק העלו ריבית משכנתא , מה שיוביל לירידת מחירים , העלו מס רכישה , מינואר חובת דיווח על הכסף לרכישת דירה, משקיעים ברחו , מחיר למשתכן סוף החודש הגרלה נוספת , אלפי זכאים חוסכים מאות אלפי שקלים , והקבלנים קיפאון אין מכירות.
- 5.כחלון בויה 28/11/2018 13:50הגב לתגובה זואותה דירה אצל קבלן פרטי . לא פחות 1,8 מליון , זה אזור יוקרתי.
- אתה עיוור?,האם ראית את סכום ההנחה בכתבה ? (ל"ת)אתה עיוור? 02/12/2018 09:31הגב לתגובה זו
- 4.דוד 28/11/2018 13:33הגב לתגובה זודירת 100ממ. באגמים במיליון ארבע מאות .אן מצב
- 3.אבי 28/11/2018 12:33הגב לתגובה זומ 2015???
- לא הבנת,שהאוצר ינסה להראות מחירים נמוכים כך וכך (ל"ת)לא הבנת ש 02/12/2018 09:27הגב לתגובה זו
- 2.לא כדאי (ל"ת)כן 28/11/2018 11:55הגב לתגובה זו
- 1.שימו לב שיש מצב שאם תישארו בשכירות,תשלמו קרוב למחיר שוק (ל"ת)שימו לב ש 28/11/2018 11:04הגב לתגובה זו
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
