רכבת הרים תנודות
צילום: Istock

סגירה אדומה ליום תנודתי: הנאסד"ק איבד 0.9%, אפל ירדה 2.1%

רכבת הרים הערב במדדים ברקע לנזילות נמוכה מאוד בשווקים. טאואר ירדה 1.9%, טבע טיפסה 1.7%, אמזון השילה 1.5%. הפד' צמצם הערב כ-5.1 מיליארד דולר ממאזנו

עמית נעם טל | (21)

יום מסחר תנודתי במיוחד נסגר בירידות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה. ברקע למסחר, הנזילות בשווקים האמריקנים ממשיכה להיות נמוכה במיוחד, דבר שגורם לתנודות חדות במדדים תוך זמן קצר.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) טיפסה 1.7% וזאת לאחר שקפצה ביום המסחר האחרון בכ-4.5%. מניית החברה צפויה להמשיך להיות תנודתית לנוכח הקפיצה בריביות בתקופה האחרונה. טאואר (סימול:TSEM) איבדה 1.9% והמשיכה לרכז עניין לאחר שסבלה בשבועיים האחרונים מתנודות ברקע ללחץ מכירות בסקטור המוליכים למחצה. מניית נייס (סימול:NICE) השילה 2.2% והשלימה ירידה של 12.5% מהשיא שקבע בחודש שעבר.

התשואות בשוקי האג"ח המשיכו לטפס גם הערב: התשואה לתקופה של שנתיים  נסחרת ברמה של 2.85%, התשואה לתקופה של 10 שנים נסחרת כעת ברמה של 3.16%. בשוק האג"ח האירופאי, התשואות על אגרות החוב של ספרד ממשיכות לטפס כעת ברקע להצגת התקציב החדש לשנת 2019, ונראה כי היא עשויה היעד הבא של משבר החוב באירופה (לכתבה המלאה).

בתוך כך, הפד' חזר הערב לצמצם את מאזנו לאחר שבועיים של הפסקה. מאזן הבנק צפוי לרדת היום בכ-5.1 מיליארד דולר ברקע לפדיונות בשוק האג"ח מגובה המשכנתאות. בסה"כ, הבנק צפוי לצמצם את אחזקותיו בשוק בכ-42 מיליארד במהלך השבועיים הקרובים (לכתבה המלאה). בהקשר זה חשוב לציין כי בפעם הראשונה מאז 2008, הפד' לא צפוי לבצע רכישות מחדש בשוק האמריקני במהלך החודש הקרוב (לכתבה המלאה).

ברקע לפעולות הפד' הערב, שוק הנדל"ן האמריקני צפוי לעמוד כעת במוקד. נזכיר כי הזינוק האחרון בריביות כבר מפעיל לחץ על הסקטור (לכתבה המלאה). בעבר נטען כי "הכלכלה האמריקנית הולכת אחרי שוק הנדל"ן", ובהקשר זה יהיה מעניין לראות אם הפער שנפתח בחודשים האחרונים בין חברות הנדל"ן האמריקניות לבין מדד ה-S&P500 צפוי להיסגר.

חברות הבניה בארה"ב מול מדד ה-S&P500

אחרי ג'יי פי מורגן וולס פארגו ביום שישי (לכתבה המלאה),  בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) פרסם הערב את תוצאותיו לרבעון ה-3 של 2018. הבנק הצליח להכות את התחזיות המוקדמות, כאשר הוא מדווח על הכנסות של 22.8 מיליארד דולר, ורווח של 0.66 סנט למניה. מניית החברה איבדה 1.9%.

עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה לצבור תאוצה בשבוע הקרוב, כאשר חברות כמו נטפליקס (סימול:NFLX), גולדמן זאקס (סימול:GS) ופייפאל (סימול:PYPL) צפויות לפרסם את דו"חותיהן בהמשך השבוע.

החברות הבולטות שצפויות לדווח השבוע

 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    בולשיט 16/10/2018 07:46
    הגב לתגובה זו
    מי שמחזיק בטאואר יכול לראות את הצניחה נחדה שלה מניה בעייתית מאד עם תנודות חזקות. אני ממליץ לברוח ומהר
  • 12.
    ירידותתתתתתתתת.?.???.? (ל"ת)
    עורב 15/10/2018 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    הקלפן מלוד טוב שחזרת (ל"ת)
    לבבר 70 שנה בבורסה 15/10/2018 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ירידות מחר ועד סוף השנה נקודה.ושלא יעבדו עליכם (ל"ת)
    בבר 70 שנה בבורסה 15/10/2018 22:55
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    פער ארביטראז 0.6 במעוף ואם החוזים ירוקים המעוף יטוס (ל"ת)
    עמית 15/10/2018 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גמד מדופלם מפתח תקוו 15/10/2018 21:34
    הגב לתגובה זו
    חוץ מזה שאני איש קצר יש לי מעלות רבות אני לא מקלל הרבה מאד ולא מלכלך הרבה על אנשים ואני מגלה בדרך כלל עם דוגמניות 185 סנטימטר.
  • איצ100 ואסף מגזימים ומרגיזים לא מעט אנשים (ל"ת)
    הגמד צודק תכלס 15/10/2018 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    וולסטריט עבר לירוק (ל"ת)
    ראובן 15/10/2018 20:26
    הגב לתגובה זו
  • וגמר באדום!!! (ל"ת)
    שלומי 15/10/2018 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עולה יורד יורד עולה :) נחכה לסוף היום (ל"ת)
    דוד הגנן 15/10/2018 19:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מחר המעוף יטוס (ל"ת)
    עמית 15/10/2018 18:50
    הגב לתגובה זו
  • מי גילה לך?לא תמיד התקווה עולה עם המציאות (ל"ת)
    שלמה 15/10/2018 21:44
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 15/10/2018 19:51
    הגב לתגובה זו
    לפי המסחר נכון לעכשיו, אכן המעוף אמור לטוס מחר
  • 4.
    עוד פעם עליות .בוא נחזור למחילה שלנו . (ל"ת)
    אסף המטופש לניר 100 15/10/2018 18:34
    הגב לתגובה זו
  • תזהר מהגמד שלא יסתום לנו את היציאה מהמחילה (ל"ת)
    ניר 100 לאסף המטופש 15/10/2018 21:24
    הגב לתגובה זו
  • אסף 15/10/2018 20:45
    הגב לתגובה זו
    א) הבדיחה הזאת לא נימאסה עליך. אולי עדיף שתחזור ללך קח תרופות.. ב) תגיד לי אתה הוא הגמד שמשחקים איתו כדורעף?
  • יש ניר ויש איצ ויש אבירם ויש סנדרה ויש אותך המטופש . (ל"ת)
    לאסף המטופש . 16/10/2018 00:14
  • נכון תחזרו (ל"ת)
    נכון תחזרו 15/10/2018 20:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בורסה שלנו 15/10/2018 18:27
    הגב לתגובה זו
    שלום לכולם, יצאה היום סקירה חיובית על מניית רמי לוי, ניתן להיכנס ולראות בורסה שלנו בפייסבוק
  • 2.
    הכל הופך לירוק.איפה הגמד שאחסל אותו? (ל"ת)
    ממשיכים ליילל 15/10/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ממשיכים. (ל"ת)
    100 15/10/2018 16:40
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: