וול סטריט ניו יורק נדל"ן בניינים ארה"ב
צילום: Istock

סגירה מעורבת בוול סטריט: טוויטר נפלה 5.8%, הנאסד"ק ירד 0.9%

אמזון איבדה 1.8%, אפל ירדה 1.6%, פייסבוק השילה 2.8%, טאואר וטבע איבדו 3.6% ו-3.9% בהתאמה. נטפליקס הוסיפה 1.5%. מלחמת הסחר במרכז

עמית נעם טל | (10)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות המשיכו את התיקון של הימים האחרונים והכבידו על מדד הנאסד"ק. מדד הדאו ג'ונס נותר יציב. ברקע למסחר, מלחמת הסחר בין סין וארה"ב צפויה לרכז עניין רב, כאשר הסיכויים להטלת מכנסים נוספים ב-24 השעות הקרובות מצד ארה"ב גוברים, כאשר הדד-ליין שנתן טראמפ להתקדמות במשא ומתן הגיע אמש. סין הבטיחה להגיב באותו אופן בו האמריקנים יפעלו.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נפלה הערב 3.9% וממשיכה לרכז עניין. מזור (סימול:MZOR) סיימה בירידות של 0.3% וריכזה עניין לאחר מסחר תנודתי במיוחד אמש.

הלחץ בשווקים המתעוררים נחלש גם הערב, כאשר הפד' לא צפוי לבצע מהלכים חדים בימים הקרובים. הלירה הטורקית התחזקה הערב בכ-0.4% לאחר שהתחזקה אמש בכ-1%.הראנד בדרום אפריקאי מטפס 1% מול הדולר. הריאל הברזילאי התחזק הערב בכ-1.2%. 

גורם נוסף שמחליש הערב את הדולר הוא נתוני המאקרו החלשים בארה"ב ביומיים האחרונים. סקר התעסוקה של ADP הצביע כי בחודש אוגוסט נוספו לשוק האמריקני כ-163 אלף משרות, פחות מהצפי שעמד על תוספת של 188 אלף משרות. נציין כי הנתון הקודם הצביע על תוספת של 211 אלף משרות. נזכיר כי אמש פורסם נתון המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש יולי שהראה כי הגירעון של ארה"ב מול סין ואירופה זינק לשיא חדש (לכתבה המלאה).

למרות ההתאוששות של השווקים המתעוררים הערב, הפער בין ארה"ב לשאר העולם ממשיך להיות בולט במיוחד, כאשר הרכישות העצמיות של החברות בארה"ב ממשיכות לנתק את ארה"ב מהמתרחש בכלכלה העולמית.

מדד המניות בארה"ב מול שאר העולם מאז הפד' החל לצמצם את מאזנו

 

הריכוזיות של מדד הנאסד"ק שמה גם הערב את 2 ענקיות הטכנולוגיה, אמזון (סימול:AMZN) ואפל (סימול:AAPL)  במרכז הבמה. נזכיר כי 2 החברות מהווה היום קרוב ל-23% ממדד הנאסד"ק. בימים האחרונים 2 המניות מבצעות תיקון יחסית חד ומצליחות להוריד את המדד.

בגזרת הסחורות, הנפט איבד הערב 1.2% ונסחר ברמה של 68 דולר לחבית.

במרכז

מניית טסלה (סימול:TSLA) נסגרה ביציבות לאחר שקפצה מוקדם יותר  הערב ביותר מ-3.5%. נזכיר כי המניה צנחה ביומיים האחרונים ביותר מ-7%, והשלימה ירידה של 23% מהסגירה ביום השבו מנכ"ל החברה, אלון מאסק, צייץ כי הוא "שוקל להפוך את החברה לפרטית".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פרופ'אבי(איצ100) 06/09/2018 17:18
    הגב לתגובה זו
    אתה יכול בוודאות להגביר את העוצמה בכתבותיך על נפילת הבורסות. אתה רואה את הדברים נכון וכותב יפה ולעניין. אנו נמצאים באחד הרגעים הקשים שהיו הבורסות אי פעם..והפעם בתוספת אנו "נהנים" "ממנהיג העולם" דונאלד טראמפ שאומר בעדינות רבה ממש לא מתאים לתפקידו ובסקרים שרצים בארה"ב נחשב לנשיא הרע מעולם..תואר אותו החזיק הנשיא לשעבר ג'יימס ביוקנן. חג מבורך.
  • יצחק 06/09/2018 19:49
    הגב לתגובה זו
    כנראה שהאידיוט הזה יודע מה הוא עושה אפילו שכוכבי הוליווד מתעבים אותו
  • אך ורק למעלה 06/09/2018 19:16
    הגב לתגובה זו
    מתי תבין שיש מחשבים שלא מבינים מה אתה כותב.רוצים רק למעלה.שיהיה לאנשים כסף.בקרוב תראה לחיצה על הכפתור שאופ ירים את הבורסה מעלה יותר גבוה.ואתה והקבוצה תמשיכו לכתוב את אותו הכתבות.חג שמח ושנה טובה שתהיה לכם.אבל תבינו זה דור המחשבים והכסף הוא אלקטרוני
  • שלומי 06/09/2018 21:35
    כל עוד יש אספקת חשמל האלקטרונים נעים.אבל תזכור טוב שבסוף הסוללה נחלשת וכבר אי אפשר להטעין אותה בביקושים מלאכותיים.קח את זה בחשבון.
  • הכסף בסוף מגיע ממשקיעים לא מאויר (ל"ת)
    כסף אלקטרוני?! 06/09/2018 20:18
  • גם אתה לא מתאים לתפקידך פרופסור ניר (ל"ת)
    אתה עורב שחור וצווחן 06/09/2018 19:13
    הגב לתגובה זו
  • את העוצמה.זה טוב לאינטרסים שלנו .מאוד (ל"ת)
    כן עמית תגביר 06/09/2018 18:48
    הגב לתגובה זו
  • ד"ר ניר(איצ 100) 06/09/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
    אני תומך בדבריך וחושב שאנו באין מוצא ואין דרך חזרה. אנו אכן בדרך לתהום.
  • 1.
    אבירם.יש למצוא את המתנגדים לדעתנו ולחסלם (ל"ת)
    איציק 100 לפרופסור 06/09/2018 15:50
    הגב לתגובה זו
  • רק למעלה מחשבים רק למעלה מעלה מעלה (ל"ת)
    אתם הזויים 06/09/2018 19:10
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: