שוורים ודובים וול סטריט
צילום: Istock

סגירה שלילית בוול סטריט: מזור נפלה 6.2%, דויטשה בנק איבדה 3.2%

לחץ המכירות בשווקים המתעוררים החריף הערב, ומתחיל להשפיע על שוק הסחורות:  הזהב מתחת לרמה של 1,200 דולר לאונקיה. תשואות האג"חים של איטליה וספרד זינקו. אפל הוסיפה 0.7%
עמית טל | (17)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים. ברקע למסחר, הסחרור בשווקים המתעוררים ובפרט בטורקיה מחריף הערב, ומפעיל לחץ על סקטור הבנקאות האירופאי. עוד גורם שעשוי להעיב על המסחר הערב הוא משבר החובות באירופה שחוזר הערב לכותרות, כאשר תשואות האג"חים של איטליה וספרד מזנקות. מנגד, גם הערב הרכישות העצמיות של החברות (BUYBACK)  והחזרה של כסף לארה"ב משאר העולם  העניקו רוח גבית למדדים שנשארו חזקים ביחס לשאר העולם. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

נציין כי הפד' היה פעיל הערב בשווקים, כאשר הצפי הוא להזרמה של  1.6 מיליארד דולר בשוקי האג"ח כחלק מניהול המאזן השוטף.

הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות הזינוק בדולר ובריחת ההון מרוב השווקים בעולם לכיוון ארה"ב. הלירה הטורקית נופלת כעת בכ-9% ונסחרת סביב רמה של 6.95 לירות לדולר. המטבע הטורקי משלים צניחה של קרוב ל-85% מתחילת 2018, והפך בימים האחרונים למשבר בנקאות שמשפיע גם על הבנקים האירופאים (לכתבה המלאה). נזכיר כי לפי הערכות של גולדמן זאקס בשבוע שעבר, צניחה של הלירה מתחת לרמה של 7.1 מול הדולר צפויה לרוקן לחלוטין את הנזילות של הבנקים במדינה.

 

הלחץ על השווקים המתעוררים מורגש גם ביתר השווקים המתעוררים: רוסיה/הודו/ברזיל.  היואן הסיני מאבד כעת 0.7% מול המטבע האמריקני וחוזר להיסחר ברמות שפל. הלחץ על השווקים שאינם ארה"ב צפוי להחריף לנוכח פעולות הפד' ונתוני האינפלציה בארה"ב (לכתבה המלאה).

כפי שדיווחנו ביום שישי האחרון לנוכח פעולות הבנק המרכזי באירופה (לכתבה המלאה), משבר החובות באירופה חוזר לכותרות, כאשר תשואות האג"ח של איטליה וספרד מזנקות כעת לשיא של חודשיים. התשואה על אג"ח איטליה ל-10 שנים עומדת כעת על 3.1%. הזינוק בתשואות האג"ח האיטלקיות צפוי להסב כעת נזק גדול לסקטור הבנקאות באירופה. בהקשר זה נציין את מניית דויטשה בנק (סימול:DB) שאיבדה הערב 3.2% לאחר שנפלה בכ-4.8% ביום המסחר הקודם.

תשואות האג"ח של איטליה מול קצב ההזרמות של הבנק המרכזי באירופה: משבר חוב באיטליה חוזר.

 

התחזקות הדולר בעולם לוחצת על הסחורות, ובפרט על המתכות. הזהב מאבד כ-1.5% ונסחר מתחת לרמה של 1,200 דולרים לאונקיה. הנפט נסגר בירידות של 0.4% במסחר תנודתי.

 

במרכז

סקטור הבנקאות ריכז עניין רב לנוכח הפגיעה האפשרית מהבנקים בטורקיה והבנקים באיחוד האירופאי. נציין בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), סיטי בנק (סימול:C), גולדמן זאקס (סימול:GS).

תעודות הסל העוקבות אחר השווקים ריכזו עניין רב לנוכח התחזקות משבר המט"ח. הסימול של תעודת הסל העוקבת אחר הסקטור הוא EEM.

יצרנית הרכבים טסלה (סימוך:TSLA) עלתה קלות למרות הדיווחים כי סוחרי השורט על מניית החברה הגישו בסופ"ש האחרון תביעה נגד מנכ"ל החברה, אלון מאסק, בטענה כי מאסק ביצע מניפולציה על מחיר המניה בשבוע שעבר.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    גוש חרא 13/08/2018 22:33
    הגב לתגובה זו
    כל הנרות של חצי שעה כולם אדומים חוץ מנר בודד . לא היה דבר כזה במניה עדיין
  • 11.
    שלומי 13/08/2018 21:48
    הגב לתגובה זו
    התמיכה המלאכותית בשוק מסוכנת ואי נתינה לשוק בריא להתממש תגרום למפולת בלתי נמנעת בהמשך.
  • 10.
    עוד פעם העליות חוזרות.לעזעזל הכל (ל"ת)
    ניר פליץ 100 13/08/2018 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    התכוונתי 12 צנטימטר הרוחב (ל"ת)
    דנית המלכה האכזרית 13/08/2018 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דוקטור ניר 100 13/08/2018 19:20
    הגב לתגובה זו
    אני בגואה עומד בפינת רחוב ומקבץ נדבות עם צילה אחרי זה אני הולך למכור באסאנפי את הדרושים שנישארו לי
  • 7.
    העורב הלבן 13/08/2018 19:14
    הגב לתגובה זו
    השוק עצבני מאוד בערך כמו גורביץ כשהואהקורא את הטוקבקים עליו .עכשיו .אם בא לכםלעשות כסף רב או להפסיד אותו גם .תלוי .שמעו שמעו ...השקיעו בלונג על מדד הפחד .. כל שינוי ולו הקל ביותר של תיקון מטה יתורגם להיסטריה כללית ומדד הפחד יזנק בטירוף....הסיכוי שלכם להפסיד בשלב זה בתעודה כזו הוא שווה ערך להפסד אבל אם תשקיעו 100000 שקל יתכן ותשארו עם 60000 אחריי חודשיים או שתקבלו 3300000 בערך ברוטו לאחר חודש .אז מי לוקח את הסיכון ומשקיע ? יש כמה סוגיי תעודות .בדקו ותראו מה מתאים לכם
  • 6.
    פרופ' אבירם(איצ100) 13/08/2018 18:40
    הגב לתגובה זו
    נגמרו חגיגות השקר ההזיות הסחי והסיאוב...
  • 5.
    מה יהיה עם אמזון 13/08/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
    מעניין איזה מחיר מתכננים השורטיסטים על אמזון, בטוח יש הרבה שאוגרים מניות מתוך צפייה לנפילה אבל בינתיים הכיוון הוא רק למעלה.
  • 4.
    אין לך מושג בבורסות.פדיחה פדיחה פדיחה (ל"ת)
    כמה שאתה גרוע 13/08/2018 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבל שחודשים כבר לא מסתדר לך עם נבואות הזעם - חשב מסלול (ל"ת)
    אורי 13/08/2018 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כמה שטויות בכתבה הבנקים בארהב מתחילים רכישות עצמאיות (ל"ת)
    אזרח פשוט 13/08/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
  • מומחה לענייני 13/08/2018 18:36
    הגב לתגובה זו
    האם זה טוב או רע.. זה לא בא לידי ביטוי בדברים..לידיעתך..הרכישה זה אחד הדברים הפחות טובים שחברה עושה וזה מראה על הרבה דברים. למעשה טרם קראתי הכתבה ועברתי ישר לתגובות..כך שאיני יודע מה עמית כתב בנושא...התחל לאגור דמעות לאור הפסדים צפויים.
  • 1.
    אתה לא מבין פשוט איך זה עובד ומשגע את כולם (ל"ת)
    היא לא מתעלמת 13/08/2018 16:47
    הגב לתגובה זו
  • אולי תכתוב שגם סתום כמוני יבין רצונך...? (ל"ת)
    מוקי 13/08/2018 18:33
    הגב לתגובה זו
  • עוד טמבל מצייץ (ל"ת)
    ואתה מבין ? 13/08/2018 17:50
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: