ברבי או מלחמת הכוכבים: מה העתיד של מניות הצעצועים?
טרנדים חדשים כובשים את עולם הילדים ומטלטלים את תעשיית הצעצועים; האם יש מקום לאופטימיות? מוטי כהן בניתוח מיוחד
בספטמבר 2017, עולם הקמעונאות היה מזועזע בעקבות אחת מפשיטות הרגל הגדולות שקרו כאשר חברת טויס אר אס המתקשה הודיעה על פשיטת רגל. מאז, מניות חברות הצעצועים נתקלו בקשיים. הסברו (סימול: HAS) ירדה ב30%, בזמן שמטאל (סימול: MAT) ירדה ב-45%.
למרבה הצער, לא קיימת חיוביות באופק עבור מניות חברות צעצועים אלו. מניית הסברו אולי תתעלה על מניית מטאל אבל בסופו של דבר, אולם שתי המניות עלולות לדשדש עד שהמצב הכללי בתעשיית הצעצועים ישתפר. להערכתי, לא תהיה מגמת עלייה חיובית בזמן הקרוב, וכתוצאה מכך, אני לא חושב שמניית הסברו צפויה לעלות.
בגרף הבא, ניתן לראות בבירור את ההתעלות של הסברו ב-3 השנים האחרונות. ביצועי יתר של 30% לעומת 42% בחסר לרעת מאטל ועדיין אני חושב שהסברו תנוע למטה יותר מאשר מעלה.
הנה מבט מעמיק לסיבות שהובילו אותי לדעה זו:
1. זמנים קשים עבור תעשיית הצעצועים
הסברו ממותגת גבוה מבין חברות הצעצועים, אבל אלו זמנים לא פשוטים עבור כל אחד בתעשיית הצעצועים המודרנית. 14% מרווחיה של הסברו מגיעים מטויס אר אס. לכן, פשיטת הרגל של ענקית הצעצועים תספק ירידה משמעותית במספרים של החברה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוורים אופטימיים שאבידת טויס אר אס היא רק רעש זמני, ושבסופו של דבר, המכירות יגיעו מערוצים אחרים. אבל אני לא כל כך בטוח לגבי זה. באופן כללי, נראה שתעשיית הצעצועים בדרך לחלוף מן העולם.
הגורם העיקרי לביסוס זה, הוא העלייה המשמעותית בשימוש במובייל בקרב ילדים. הגיל הממוצע בו ילד מקבל את הסמארטפון הראשון שלו הוא כעת 10.3, מה שאומר שכל אותם בני 10 שהיו משחקים עם צעצועי הסברו, כיום משחקים בסמארטפון שלהם. בנוסף, אחוז השימוש בטאבלט בקרב ילדים נסק מ-26% ל-55% בשנים האחרונות, בזמן ששימוש באופן כללי באינטרנט עלה מ-42% ל-64%.
במילים אחרות, ילדים כבר לא משחקים עם צעצועים של הסברו. במקום, הם משחקים בטאבלים ובסמארטפונים. הטרנד הזה לא הולך להיעלם בזמן הקרוב. הדברים עלולים להיות אפילו יותר עגומים עבור הסברו ככל שהטכנולוגיה תתקדם ותמשיך לצבור פופולריות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
2. מניית הסברו מוערכת יותר מדי גבוה
פשיטת הרגל המדוברת של טויס אר אס תשפיע על המספרים בטווח הקרוב. ואילו התקדמות הטכנולוגיה והנסיקה בפופולריות של טאבלטים וסמארטפונים תשפיע על המספרים לטווח הרחוק. בסך הכל, במשך השנים הקרובות, הסברו תהיה ברת מזל אם תדווח על תזרים חיובי. במקרה הכי טוב, מדובר על 0-5% עליה במחזורי המכירות של החברה.
הרווחים בזמן האחרון ספגו פגיעה קשה, עקב כך שהחברה מוציאה כספים רבים על פרסום בכדי להתמודד בצורה ריאלית בתעשיית הבידור לילדים, שהפכה לצפופה יותר ויותר בשנים האחרונות. הטרנד הזה לא צפוי להיעלם בקרוב. לכן, רווחים עלולים להיות מזעריים עקב הוצאות הפרסום הרבות.
לעומת זאת, הרווחים עלולים לעלות הודות לשיתוף הפעולה והיחסים הקרובים עם נטפליקס ו-וולט דיסני . שותפויות אלו מביאות איתן דולרים רבים, ובשנים הקרובות, ערוצים אלו עם אחוזי רווח גדולים, יהיו מקורות הכנסה משמעותיים. זו הסיבה שהרווח התפעולי עלול להיכנס לטרנד חיובי, מ-15.6% ל-16-20% בחמש שנים הקרובות.
עליה של 2.5% ברווחים מדי שנה יכולה להביא את הרווחים ל-5.9 מיליארד דולר בתוך 5 שנים. 18% רווח תפעולי שווה לחברה קצת מתחת ל-1.1 מיליארד דולר ברווחים תפעוליים. נוציא החוצה 50 מיליון דולר הוצאות ריבית, 20% מיסים, ונחלק ב-125 מיליון המניות, שווה לרווח של בערך 6.50 דולר פר מניה בתוך 5 שנים.
אם נכפיל פי 16 את הרווח התפעולי הממוצע בשוק ברווחים של ה-6.50 דולר, בתכנית של 4 שנים להגעה ליעד, יקרב אותנו למחיר אפשרי של 104 דולר למניה. בהנחה של 10% בשנה, יהיה שווה זה למחיר של קצת יותר מ-70 דולר.
3. השורה התחתונה על מניית הסברו
היסודות לא במצב נהדר. למעשה, הם במצב רע. ולא נראית מגמת שיפור בזמן הקרוב נוכח העובדה שמניית הסברו לא ממש זולה.
סיבות אלו מביאות אותי להאמין שמניית הסברו לא תעלה בזמן הקרוב. מגמת הירידה במניה תמשיך עד שמחיר המניה יתקרב לשווי רציונלי באיזור ה-70 דולר.
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
- 1.ערן 07/05/2018 14:58הגב לתגובה זושוק הצעצועים בגסיסה וזה רק עניין של זמן עד שהסמארטפונים שציינת יעלימו כליל את כל התעשייה הזו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.