מרצדס בנז רכב נהג דרכים הגה נסיעה
צילום: Istock

במאי 2018: הדור השלישי של מרצדס CLS יושק בישראל

בעוד כחמישה חודשים תושק בישראל מרצדס CLS חדשה, דור שלישי למכונית שהמציאה את הסאלון-קופה. ויש פרטים ראשונים
נושאים בכתבה מרצדס רכב

מרצדס חשפה את הדור השלישי של ה-CLS, מכונית הסאלון-קופה היוקרתית. זו הייתה מכונית ראשונה בקטגוריה, שמאופיינת בדרך כלל במכוניות סדאן מעונבות, שהציעה ללקוחות לוותר על מעט שימושיות לטובת עיצוב ספורטיבי. הצלחתה הולידה שורה של מתחרות, אם כי מרצדס CLS נותרה ייחודית למדי גם 15 שנים אחרי חשיפתה.

 

בדור החדש מרצדס ממתנת מעט את העיצוב, גם אם הנוסחה הכללית נותרה זהה - זו למעשה מכונית סדאן עם ארבע דלתות ושלוש קופסאות (תא מנוע, תא נוסעים ותא מטען נפרדים). מבנה הגג הנמוך ומשתפל מקנה לה רושם של מכונית קופה, על חשבון מרווח הראש בעיקר מאחור בהשוואה למכונית סאלון רגילה, דוגמת אחותה לפלטפורמה - מרצדס E-קלאס.

מרצדס לא מפרסמת עדיין את המפרט המלא של הדגם, שנחשף בתערוכת לוס אנג'לס. מידות עדיין אין, ובינתיים אפשר לספר כי בהשקה (מרץ 2018 בעולם, מאי 2018 בישראל) ה-CLS תהיה זמינה בגרסת בנזין אחת - CLS 450. לזו מנוע שישה צילינדרים בטור עם נפח של 3.0 ליטר ומגדש טורבו.

מנוע זה מפיק 367 כ"ס ומסתייע במערכת כלאיים מתונה. המערכת מבוססת על אגירת אנרגיית בלימה באמצעות מערכת עזר חשמלית (48 וולט). מנוע חשמלי מאפשר תוספת כוח רגעית, למשל לצרכי עקיפה, של 22 כ"ס. מערכת הכלאיים אינה מיועדת לנסיעה חשמלית ללא סיוע בנזין, אך מאפשרת זמני דימום מנוע ארוכים יותר בשיוט והאטה.

לצד גרסה זו, יוצעו שני מנועי דיזל שכפי הנראה אינם רלוונטיים לישראל - CLS 350d ו-CLS 400d. לשניהם נפח של 2.9 ליטר, טורבו ושישה צילינדרים בטור (286 או 340 כ"ס). גרסת AMG של ה-CLS צפויה להצטרף למבחר בהמשך, עם מתכונת דומה ל-E 63 AMG (מנוע 4.0 ליטר טורבו עם עד 612 כ"ס).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה. 


MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.