אחרי כל ההספדים - מניית הענק שטסה 10.9% וניפצה את שיא כל הזמנים

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לספק דרמות ותזוזות גדולות במניות הענק. במרכז המסחר היום
מערכת Bizportal | (2)
נושאים בכתבה וול מארט

מה לא נאמר את הקמעונאית הענקית וול מארט? שהיא שייכת לדר הישן... שאמזון תנצח אותה... אבל היום וול מארט (סימול: WMT) מציגה שוב את עוצמתה - והמניה טסה עמוק לשיא כל הזמנים. הקמעונאית האמריקנית פרסמה לפני זמן קצר דו"חות לרבעון השלישי והציגה רבעון 13 ברציפות של גידול במכירות בחנויות הזהות. כלומר רבעון אחרי רבעון בוול מארט מצליחים להוציא יותר מהחנויות הקיימות.

בתוך כך, ההכנסות באינטרנט צומחות בקצב מסחרר כאשר ברבעון השלישי גדלו ההזמנות מהאונליין (Walmart.com) ב-54% אל מול רבעון מקביל אשתקד. הרשת ביצעה ועדיין מבצעת השקעות גדולות בתחום וזאת כחלק מהתחרות הגוברת מול אמזון שלאחרונה נכנסה לתחום של חנויות פיזיות כאשר רכשה את Whole Foods. באמצע השנה הקודמת רכשה הרשת את אתר הקניות ברשת Jet.com בסכום של 3.3 מיליארד דולר ומאז ההשקעות בתחום רק הולכות וגדלות כאשר רק השבוע הודיע הרשת על שיתוף פעולה עם אתר אופנת היוקרה Lord & Taylor ליצירת חנות דגל של החברה תחת האתר של Walmart.com

בשורה התחתונה דיווח הרשת על רווח של 1.75 מיליארד דולר או 1 דולר למניה (מתואם), זאת מול תחזיות אנליסטים לרווח של 97 סנט בלבד. בשורה העליונה רשמה וול מארט גידול של 4.2% בכנסות ל-123.18 מיליארד דולר, זאת מול תחזיות השוק להכנסות של 121 מיליארד דולר בלבד. אבל הנתון המדהים הוא גידול של 2.7% בהכנסות מחנויות זהות, זאת מול תחזיות השוק לגידול של 1.8% בלבד בסעיף זה.

מניית וול מארט זינקה 10.9% והשלימה ראלי של 40% השנה לשווי של כמעט 300 מיליארד דולר.

המניה מתחילת השנה (לא כולל הזינוק ב'טרום'):

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ספיר 16/11/2017 19:56
    הגב לתגובה זו
    ..
  • 1.
    ומה לגבי CSCO ? (ל"ת)
    נדי 16/11/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.