המדינה מתנגדת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת: "אינה חיונית"

מורן ישעיהו | (12)

בתגובה לעתירות שהוגשו לבג"ץ בנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טוענת המדינה כי לא מדובר בצורך חיוני וכי אין צורך בהתערבות שיפוטית של בג"ץ. "המדינה סבורה כי התקנה אשר מתייחסת למתן רישיון לפעילות בימי מנוחה של קווים שהם חיוניים מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית, נועדה לאפשר קיום הולם של התחבורה ציבורית, למשל לאחר כניסת השבת ולפני יציאתה", נמסר בהודעה.

עוד טוענת המדינה כי "החלטת שר התחבורה והמפקח על התעבורה במשרד התחבורה, לאור הוראות הדין הקיימות, להימנע מפעולה אקטיבית לאיתור הצרכים התחבורתיים ביום המנוחה, ובמקום זאת להסתמך על מנגנון של הגשות בקשות פרטניות, בין היתר גם במסגרת תכנון מכרזים ובארגון מחדש של קווי שירות באשכולות שירות קיימים, מצויה במתחם הסבירות, כאשר העובדה שבפועל חל גידול משמעותי במספר הרישיונות הניתנים לנסיעה במהלך יום המנוחה (כולו או חלקו) תומכת במסקנה זו".

בין העותרים לבג"ץ הם ח"כ תמר זנדברג, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, תנועת ישראל חופשית ועמותת חדו"ש. העתירה הוגשה נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ נוכח סירובו להפעיל את סמכותו לבחון הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת, וזאת בניגוד לחוק ולתקנות בעניין.

בתגובה על התנגדות המדינה אמרה ח"כ יעל גרמן כי זו "פגיעה ישירה והענשת השכבות החלשות כמו גם אוכלוסיות שאין להן רכבים פרטיים ולכן נגזר עליהם להישאר בעוצר ביתי בשבת ובחג. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא חובה חברתית, כדי שכל אחת ואחד יוכלו להגיע לים ולפארק כמו כל מי שיש להם רכבים פרטיים".

נציין כי על פי נתונים שהציגה עמותת חדו"ש בשיתוף עם מכון סמית לוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת לקראת הדיון בנושא ביוני האחרון, עולה כי 73% מהציבור היהודי בישראל תומכים בתחבורה ציבורית בהיקף מלא או מוגבל בשבתות וחגים. מתוכם 50% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית "בהיקף מצומצם בקווים מרכזיים ובתדירות נמוכה יותר, אולי במוניות שירות". 23% תומכים בהפעלת "תחבורה ציבורית בהיקף מלא כמו ביום חול".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זיו 08/09/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    ואז נראה איך השרים ופקידי הממשלה מסתדרים ללא רכב.
  • 8.
    מגעיל . שמים עלינו XXX (ל"ת)
    דן 08/09/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עירית 08/09/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    מדינה מנוולת שלא עושה שום מאמץ כדי להייטיב עם אזרחיה
  • 6.
    אבג 06/09/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    לוקחת מיסים , קוראת למילואים, אבל את הדבר הבסיסי לאפשר לכל אחד להתנייד גם בסוף השבוע היא מונעת משיקולים פוליטיים צרים. בושה
  • 5.
    לא מבין 06/09/2017 00:29
    הגב לתגובה זו
    פתאום העותרים חושבים שלאנשים אין מכוניות? איזה קשקוש. אצלינו בשבת, אנשים לא יוצאים מהבית, המכוניות בחניה. אנשים רוצים לנוח ולא לנסוע. רק זה חסר לי, רעש של אוטובוסים בשבת. תנו לישון.
  • אולי עכשיו תבין 06/09/2017 08:33
    הגב לתגובה זו
    אנחנו חיים במדינה מתורבתת ומתוקנת לא במדינת הלכה כמו שאתה ושכמותך היו רוצים, וכמו בכל מדינה מתוקנת גם פה צריכה להיות( ותהיה!) תחבורה ציבורית גם בשבת.
  • 4.
    שמאל של סלון רוצה עבדים בשבת. (ל"ת)
    שבת מנוחה לעובד 05/09/2017 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אזרח 05/09/2017 17:32
    הגב לתגובה זו
    יושבים להם שרים ופקידי ממשלה, מקבלים רכב ודלק על חשבון משלם המיסים, אבל מחליטים שתחבורה ציבורית לשאר בני התמותה אינה חיונית. רק במדינת בננות כמו ישראל שרים כאלה יכולים להמשיך ולהבחר פעם אחר פעם.
  • 2.
    שרים מושחתים 05/09/2017 17:10
    הגב לתגובה זו
    חוצפה שאין דוגמתה
  • 1.
    מי אתם שתקבעו לי אם זה חיוני או לא? (ל"ת)
    שחיתות 05/09/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
  • גיא 05/09/2017 17:33
    הגב לתגובה זו
    שבת קודש
  • יש ר א לי 06/09/2017 10:19
    של המאה הקודמת. רובם של המעט שנשארו הבינו והפסיקו לשמור. הבנת?
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

קרנות פרייבט אקוויטי, לוגואיםקרנות פרייבט אקוויטי, לוגואים

שנת הקציר של קרנות הפרייבט אקוויטי: מי הציפו ערך ומי עדיין מחכים?

מהאקזיט ביד2, דרך המימושים של פימי בעשות אשקלון ובאורביט ועד ההנפקה של סוגת  קרנות הפרייבט אקוויטי סגרו שנה של אקזיטים והנפקות, אבל לא כל הקרנות נהנו מהגאות
רונן קרסו |

הגאות ההיסטורית בשווקים לא פסחה גם על עולם הפרייבט אקוויטי. אחרי תקופה של ריבית גבוהה, אי-ודאות ובלימת עסקאות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות מצאו את עצמן שוב בסביבה נוחה יותר למימושים ולהנפקות.

לצד הזינוקים במדדים, והפתיחה המחודשת של שוק ההנפקות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות נהנו גם הן משנה חריגה במיוחד. 4 קרנות פרייבט אקוויטי רשמו תשואות דו-ספרתיות, ובמקרים מסוימים גם הצליחו לתרגם את העליות למימושים בפועל, דרך אקזיטים והנפקות ברווחים נאים.


קרנות ההשקעה הפרטיות לא מדווחות על הרווחים שלהן, אבל אם נסתכל בתוצאות המצוינות של הבנקים - פועלים אקוויטי, לאומי פרטנרס ודיסקונט קפיטל, שעוסקות באותם תחומים - נבין שהייתה זו בהחלט שנה מדהימה. במקביל, קרנות ההשקעה המשיכו בהשקעות חדשות בחברות מקומיות בתחומים שונים כשהן נערכות גם להמשך הדרך.



פימי

קרן פימי, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, היא הגדולה והמובילה בישראל. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-8 מיליארד דולר.

לפני חודש הודיעה פימי על תחילת הגיוס של קרן פימי 8, לגיוס של 1.5 מיליארד דולר, ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של קרן פימי 7, שבה גייסה 1.25 מיליארד דולר.

עד כה רכשה הקרן שליטה ב-108 חברות ומימשה 76 מהן, בהיקף עסקאות של למעלה מ-9 מיליארד דולר.