המדינה מתנגדת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת: "אינה חיונית"
בתגובה לעתירות שהוגשו לבג"ץ בנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טוענת המדינה כי לא מדובר בצורך חיוני וכי אין צורך בהתערבות שיפוטית של בג"ץ. "המדינה סבורה כי התקנה אשר מתייחסת למתן רישיון לפעילות בימי מנוחה של קווים שהם חיוניים מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית, נועדה לאפשר קיום הולם של התחבורה ציבורית, למשל לאחר כניסת השבת ולפני יציאתה", נמסר בהודעה.
עוד טוענת המדינה כי "החלטת שר התחבורה והמפקח על התעבורה במשרד התחבורה, לאור הוראות הדין הקיימות, להימנע מפעולה אקטיבית לאיתור הצרכים התחבורתיים ביום המנוחה, ובמקום זאת להסתמך על מנגנון של הגשות בקשות פרטניות, בין היתר גם במסגרת תכנון מכרזים ובארגון מחדש של קווי שירות באשכולות שירות קיימים, מצויה במתחם הסבירות, כאשר העובדה שבפועל חל גידול משמעותי במספר הרישיונות הניתנים לנסיעה במהלך יום המנוחה (כולו או חלקו) תומכת במסקנה זו".
בין העותרים לבג"ץ הם ח"כ תמר זנדברג, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, תנועת ישראל חופשית ועמותת חדו"ש. העתירה הוגשה נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ נוכח סירובו להפעיל את סמכותו לבחון הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת, וזאת בניגוד לחוק ולתקנות בעניין.
בתגובה על התנגדות המדינה אמרה ח"כ יעל גרמן כי זו "פגיעה ישירה והענשת השכבות החלשות כמו גם אוכלוסיות שאין להן רכבים פרטיים ולכן נגזר עליהם להישאר בעוצר ביתי בשבת ובחג. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא חובה חברתית, כדי שכל אחת ואחד יוכלו להגיע לים ולפארק כמו כל מי שיש להם רכבים פרטיים".
- העליון קבע: המתנה של האבא לבת - תתחלק עם הגרוש
- האם אנשי הקבע יוכלו להתאגד לארגון מקצועי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נציין כי על פי נתונים שהציגה עמותת חדו"ש בשיתוף עם מכון סמית לוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת לקראת הדיון בנושא ביוני האחרון, עולה כי 73% מהציבור היהודי בישראל תומכים בתחבורה ציבורית בהיקף מלא או מוגבל בשבתות וחגים. מתוכם 50% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית "בהיקף מצומצם בקווים מרכזיים ובתדירות נמוכה יותר, אולי במוניות שירות". 23% תומכים בהפעלת "תחבורה ציבורית בהיקף מלא כמו ביום חול".
- 9.זיו 08/09/2017 16:37הגב לתגובה זוואז נראה איך השרים ופקידי הממשלה מסתדרים ללא רכב.
- 8.מגעיל . שמים עלינו XXX (ל"ת)דן 08/09/2017 12:44הגב לתגובה זו
- 7.עירית 08/09/2017 10:55הגב לתגובה זומדינה מנוולת שלא עושה שום מאמץ כדי להייטיב עם אזרחיה
- 6.אבג 06/09/2017 08:35הגב לתגובה זולוקחת מיסים , קוראת למילואים, אבל את הדבר הבסיסי לאפשר לכל אחד להתנייד גם בסוף השבוע היא מונעת משיקולים פוליטיים צרים. בושה
- 5.לא מבין 06/09/2017 00:29הגב לתגובה זופתאום העותרים חושבים שלאנשים אין מכוניות? איזה קשקוש. אצלינו בשבת, אנשים לא יוצאים מהבית, המכוניות בחניה. אנשים רוצים לנוח ולא לנסוע. רק זה חסר לי, רעש של אוטובוסים בשבת. תנו לישון.
- אולי עכשיו תבין 06/09/2017 08:33הגב לתגובה זואנחנו חיים במדינה מתורבתת ומתוקנת לא במדינת הלכה כמו שאתה ושכמותך היו רוצים, וכמו בכל מדינה מתוקנת גם פה צריכה להיות( ותהיה!) תחבורה ציבורית גם בשבת.
- 4.שמאל של סלון רוצה עבדים בשבת. (ל"ת)שבת מנוחה לעובד 05/09/2017 19:40הגב לתגובה זו
- 3.אזרח 05/09/2017 17:32הגב לתגובה זויושבים להם שרים ופקידי ממשלה, מקבלים רכב ודלק על חשבון משלם המיסים, אבל מחליטים שתחבורה ציבורית לשאר בני התמותה אינה חיונית. רק במדינת בננות כמו ישראל שרים כאלה יכולים להמשיך ולהבחר פעם אחר פעם.
- 2.שרים מושחתים 05/09/2017 17:10הגב לתגובה זוחוצפה שאין דוגמתה
- 1.מי אתם שתקבעו לי אם זה חיוני או לא? (ל"ת)שחיתות 05/09/2017 16:45הגב לתגובה זו
- גיא 05/09/2017 17:33הגב לתגובה זושבת קודש
- יש ר א לי 06/09/2017 10:19של המאה הקודמת. רובם של המעט שנשארו הבינו והפסיקו לשמור. הבנת?

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם.
ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים.
בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב.
בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM.
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.
