בקרוב: מוסך לא יוכל לחייב קניית חלפים אצלו
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה ביום חמישי תקנות המחייבות מוסך לטפל ברכבכם, גם אם הבאתם את החלפים הנדרשים לתיקון ממקום אחר. פירוש הדבר כי בניגוד למצב הקיים כיום, בעל מוסך לא יוכל לסרב לבצע את התיקון או להתנות אותו ברכישת החלפים בחנות שלו. בנוסף אושרו תקנות המחייבות מתן שירות ללא אפלייה בין לקוחות (אם כי הותרה הנחה ללקוחות קבועים) וחובת מתן שירות למעט ללקוחות שצברו חוב כספי קודם מול המוסך.
התקנות החדשות נכללות ברפורמה בענף הרכב שמוביל משרד התחבורה. הן מתקנות מצב קיים בו בעלי מוסכים יכלו לחייב בעלי מכוניות לרכוש מהם חלפים, אם כי גם במצב הקיים הלקוח יכול לפנות למוסך אחר בו דרישה זו אינה קיימת, ולבצע את התיקון אצלו. יצוין כי התקנות לא כוללות הקלה כלשהי בהליך הייבוא של חלפים בייבוא אישי, שמותר לחלק מסוגי החלפים גם כיום (למעט חלק מהחלקים המוגדרים בטיחותיים, בהם נדרש סיוע מיבואנית מורשית).
ח"כ כבל הוסיף וביקש ממשרד התחבורה להקים מוקד, אליו ניתן יהיה להתקשר ולהתלונן על מקרים של סירוב לתת שירות - זאת במטרה לוודא שמוסכים לא עוברים על התקנות החדשות. בשלב זה לא ברור אם אכן יוקם מוקד שכזה, או שתלונות יועברו למשרד התחבורה בדרכים הקיימות כיום.
בדיון שנערך טרם אישור התקנות, היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, ציינה כי האיגוד לא מתנגד למתן השירות, אך מוסכים לא יכולים לתת אחריות על תקינות רכיבים שלא מכרו בעצמם ואינם יודעים את טיבם. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, סיפר כי התופעה של לקוחות שבאים למוסך עם חלפים שרכשו בעצמם הולכת ומתרחבת, ואמר כי "זה כמו לקוח שמגיע למסעדה ולא רק שהוא הביא את הסנדוויץ' הוא גם יכול לתבוע אם קיבל קלקול קיבה".
- אושר כי יוארך התוקף של שוברים בסך של 150 שקל ומעלה
- עד 450 דולר ליום: מתווה הפיצויים המתגבש לישראלים שנתקעו בחו״ל במהלך המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.ברור,המוסכים ח ל ש י ם,מי יעז לגעת בחברות הביטוח? (ל"ת)קובי 01/08/2017 13:47הגב לתגובה זו
- 1.לא יעזור. יחייבו במחיר זול על חלקים ויעלו מחיר עבודה. (ל"ת)מכונאי 01/08/2017 12:41הגב לתגובה זו

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.
אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס
אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.
לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, היברידית / פלאג אין הספק ומומנט בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2
קג"מ סוללה וטעינה בדגם ההיברידי 1.83Kwh / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw צריכת דלק ותקן 18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב בטיחות ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין
HS היברידי
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.
התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי רנו החלה בשיווק הרנו קנגו העדכני, המסחרית הקטנה של רנו במחיר של 178.0 אש"ח. האם קנגו אחד יוכל לשיבוטים של הסיטרואן ברלינגו המשווקים היום בישראל (סיטרואן, אופל, פיאט, טויוטה) ?
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל החלה בשיווק מחודש של הרנו קנגו הפופלרי. הקנגו של רנו הוא טנדרון סגור שיכול לשמש בשעות היום כרכב עבודה עם נפח הטענה ושימושיות גבוהים מאוד, אבל גם כרכב מרווח לשימוש משפחתי.
הקנגו החדש מיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של כלל דגמי רנו, בעיקר בחזית הרכב עם יחידות התאורה המזוהות, וסמל רנו גדול במרכז.
מימדי הקנגו החדש מכונים לשימושיות גדולה עם אורך של 4.488 מ', רוחב של 1.859 מ' וגובה של 1.801 מטר. בסיס הגלגלים של הקנגו 2.716 מטר לרווחת הנוסעים בעיקר בשורת המושבים השניה.
השדרוג ממשיך בתא הנוסעים עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה בגודל ''8 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. לנוחות הנהג מצויד הקנגו בתאי איחסון רבים, בין היתר בדשבורד, מעל ראש הנהג ועוד, וכן חיישני אורות וגשם, בלם חניה חשמלי וכד'.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקנגו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין לנהג כבר ב 1750 סל"ד. תיבת ההילוכים של הקנגו אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הקנגו החדש מתעדף שימושיות וחסכון על פני ביצועים, כך שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, והמהירות המירבית 174 קמ"ש. צריכת הדלק מרשימה עם נתון מוצהר של 18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.