הונדה אקורד חדשה נחשפה באמריקה

דור עשירי לאחת המשפחתיות הנמכרות ביותר באמריקה, שמתחרה ראש בראש עם טויוטה קאמרי אך לא נמכרת בישראל. ומה עם החדשה?
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה ארה"ב הונדה רכב

הונדה חשפה בארה"ב את האקורד החדשה, משפחתית גדולה ואחת המכוניות החשובות ביותר של המותג. בשנים האחרונות הונדה הפרידה בין ההונדה ה"אמריקאית" ל"אירופאית", אך עם מותה של זו האחרונה עוד ב-2015, וללא יורשת באופק, אולי בהונדה יחליטו לשווק את האקורד האמריקאית גם מחוץ לאמריקה. מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי בשלב זה המכונית אינה מיועדת לאירופה, ולכן לא תגיע לישראל. יצוין כי עד 2015 שווקה בישראל הונדה אקורד האמריקאית על-ידי היבואנית המקבילה, חברת אלבר, אך זו זנחה מאז את המותג. האקורד החדשה גדולה מבעבר ומציעה עיצוב חדש לחלוטין, הכולל חרטום עם סבכת פלסטיק גדולה ומעליה פס כרום ענק. היא מאמצת במידת מה את עיצוב הפאסטבק הפופולרי כיום, עם גג משתפל ברכות לאחור - או "קופה ארבע דלתות", כפי שחלק מהיצרניות קוראות לו. בכל מקרה, בחירה בעיצוב "רגשי" יותר היה מהלך מתבקש בעקבות צעד דומה שעשתה טויוטה קאמרי החדשה לפני שנה וחצי (דגם זה עדיין לא הגיע לישראל). הקאמרי והאקורד מתחרות ראש בראש על הבכורה בדירוג המכירות באמריקה (מבין מכוניות נוסעים, לא כולל טנדרים). גם בתא הנוסעים ניכרת שפת עיצוב חדשה, אלגנטית מבעבר, עם קונסולה בעלי מאפייני עיצוב אופקיים ומסך מולטימדיה צף ("8). האקורד תציע כבעבר מקום לחמישה. אורכה 488 ס"מ, רוחבה עומד על 186 ס"מ, גובהה 145 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 283 ס"מ. חידוש של ממש נמצא מתחת למכסה המנוע, שם הונדה תציע לראשונה מבחר המבוסס על מנועי טורבו. לגרסת הבסיס נפח של 1.5 ליטר והספק מרבי של 192 כ"ס. נוסף לה מנוע 2.0 ליטר שמפיק 252 כ"ס, שגם יזכה לתיבת 10 הילוכים אוטומטית לראשונה במותג (ולטענת הונדה ראשונה בעולם לרכב הנעה קדמית). את שני המנועים ניתן להזמין בארה"ב גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית, מנוע ה-1.5 יהיה זמין עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הונדה לא שוכחת גם את תחום מכוניות הכלאיים - שגם בו יש לה תחרות עזה מצד טויוטה קאמרי. ביצרנית לא מפרסמים עם זאת פרטים לגבי גרסה זו, ומציינים רק שתצויד במנוע 2.0 ליטר במחזור אטקינסון, ללא מגדש טורבו. פרטים לגבי המנוע החשמלי, כמו גם נתוני הספק, ביצועים ותצרוכת דלק, לא פורסמו.  האקורד החדשה תיוצר באוהיו, ארה"ב, ומיועדת בעיקר לשווקי ארה"ב וקנדה. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של היצרנית לייצאה לאירופה, או של גורם כלשהו לשווקה בישראל. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוניות
צילום: תמר מצפי

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!

רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג

מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.

לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה. 

לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.

למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר. 

אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים. 

סניף באדג'ט באיירפורט סיטי. ההצעה האטרקטיבית ביותר. קרדיט אתר באדג'טסניף באדג'ט באיירפורט סיטי. ההצעה האטרקטיבית ביותר. קרדיט אתר באדג'ט

השכרת רכב באוגוסט - פערי מחירים ופתרונות יצירתיים

לא כולם חייבים להחזיק רכב פרטי בבעלות או בעסקת ליסינג. ציבור גדול משתמש בחכמה בתחבורה ציבורית, ומשתמש ברכב 'פרטי' רק בעת הצורך. עבור קהל גדול זה מציעות חברות ההשכרה פתרונות שימושיים, אבל חיפוש באתרי החברות העלה פערי מחירים משמעותיים. בנוסף לחברות המסורתיות צומחת גם חברת GOTO המציעה פתרונות יצירתיים. 

יואב פולס |

השכרת רכב

חודשי הקיץ, החופש הגדול, יולי ואוגוסט הם לרוב תקופת ה "Vacances" של הישראלים, בדגש על המחצית השניה של אוגוסט. אם ביולי ותחילת אוגוסט עוד יש צהרונים, קייטנות, ועוד המצאות fsh שתשאירו את הקטנטנים בגן בתשלום נוסף, אזי המחצית השניה של אוגוסט היא נטו אתם והילדים.

רווקות ורווקים, זוגות ומשפחות, שלרוב מסתדרים ללא רכב ביומיום, מוצאים את עצמם עם צורך ברכב דווקא בסוף אוגוסט לטובת קפיצה קטנה לצפון או לאילת, וכאן כבר רוצים להיות ניידים וגמישים בתכניות, וזו שעתן הגדולה של חברות ההשכרה.

גם תיירות נכנסת, כרגע בעיקר בעלי זיקה חזקה לארץ, יהודים המתגוררים בחו"ל או ישראלים שעשו רילוקיישן מסיבות שונות, גם הם מוצאים את חודשי הקיץ (והחגים) כעונה המועדפת להגיע לארץ, וחלקם גם צריך רכב מושכר.

השכרת רכב היא פתרון מושלם למי שלא יכול להשאיל רכב מחבר / הורים / משפחה, או למי שרוצה להיות גמיש לחלוטין ללא 'טובות' מאיש.

אבל השכרת רכב היא לא אירוע זול, וטומנת בחובה הוצאות נוספות אם רוצים, כמו עלויות של נהג נוסף, עלויות דלק, מכשירי ניווט אם מישהו מבקש, כסא תינוק ועוד. על מנת לראות כמה עולה השכרת רכב דגמנו את מרבית אתרי החברות השונות הפועלות בתחום, לרבות אתרים האמורים לרכז עבורנו כמה וכמה הצעות.