מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי, המכירות הקמעונאיות מאכזבות
יום המסחר הנוכחי בניו יורק הכיל מספר רב של חדשות מאקרו שהציגו תמונה מעורבת על הכלכלה האמריקנית. מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בחודש יוני האחרון לעומת חודש מאי. בתוך כך המדד מציג עליית מחירים של 1.6% בקצב שנתי - קצב שהינו עדיין נמוך מיעד הבנק המרכזי האמריקני אשר מכוון את מדיניותו בכדי להשיג אינפלציה שנתית של 2%. בנוסף המכירות הקמעונאיות בארה"ב (שוב) ירדו בחודש יוני באופן בלתי צפוי. נתונים אלו מעיבים על הצפי לכך שהרבעון השלישי של השנה יציג צמיחה גבוהה בתוצר. לפי נתוני משרד המסחר בארה"ב, המכירות הקמעונאיות ירדו בשיעור של 0.2% בחודש שעבר, שכללו ירידות בתחנות שירות, חנויות בגדים וסופרמרקטים. האמריקאים החלו גם לקצץ בהוצאות במסעדות וברים, כמו גם על תחביבים. המכירות הקמעונאיות לחודש מאי עודכנו על מנת להראות ירידה של 0.1% במקום ירידה של 0.3%. בתוך כך בחודש מאי, המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- 1.מאכזבות לא מאכזבות המדדים עולים. מיצריך יותר מזה (ל"ת)מייקל 14/07/2017 19:11הגב לתגובה זו
לאחר שטסו כ-20% השנה: "אי אפשר לצפות ממניות הבנקים להמריא עד לירח" - הראלי בסכנה!
6 המלווים הגדולים בארה"ב, למשל ג'י.פי.מורגן (סימול: JPM), וולס פארגו (סימול: WFC) ובנק אוף אמריקה (סימול: BAC), עלולים לדווח על ירידה של כ-11% ברווחי הרבעון הראשון של שנת 2012. עובדה זו עלולה לאיים על הראלי הנוכחי בשוקי מניות הפיננסיים, ראלי ששלח את הבנקים המובילים לעלייה של כ-20% מתחילת השנה. הבנקים ידווחו על רווחים נקיים של כ-15.3 מיליארד דולרים, ירידה חדה בהשוואה לרווחים הנקיים בסך 17.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011, כך גיבשו דעתם הכלכלנים המובילים של בלומברג. ההכנסות ממסחר של המלווים הגדולים צפויות לפול 23% לסך של 18.3 מיליארד דולר. "אי אפשר לצפות ממניות הבנקים להמריא עד לירח", כך אמר פיטר קובלסקי, מנהל כספים באלפיין וודס קפיטל, המנהל תיק נכסים המוערך בכ-5 מיליארד דולר. "אתה חייב לצפות מהדברים הבסיסיים ביותר להשלים את הפערים, ויש רוחות חדשנות וקדמה שמנשבות לפני תעשיית הפיננסיים. יש מעט יותר מדי אופטימיות שנכנסה לרבעון הראשון של 2012", הוסיף קובלסקי. בהתאם לנתוני הפדרל ריזרב, סך ההלוואות שנתנו 25 הגופים המובילים המקומיים של ארה"ב עלו ב-0.4% ברבעון הראשון של השנה. זוהי היחלשות לעומת עלייה של 1% בהלוואות שניתנו, לעומת הרבעון האחרון של 2012. "יהיו זמנים במעגל הקסם הזה, כמו ברבעון הנוכחי למשל, בהם הגידול בתוצר הלאומי הגולמי והגידול בהלוואות לא הולכים יד ביד", כל אמר בריאן פוראן, אנליסט בנומורה. בתוך כך, רשת CNBC חשפה היום כי בעוד הגופים הפיננסיים מתאוששים מהפסדיהם, אותם הפסדים שנצמחו מהלוואות ללווים נחותים (SUB-PRIME), חלק מהמלווים הגדולים לא לומדים מהטעויות. חברות ענק כמו HSBC (סימול: HBC) וכמו ג'יי.פי.מורגן מתחילות לחזור על צעדיהם, ולתת הלוואות ללווים נחותים במטרה להגדיל תשואות. חברות האשראי נתנו 1.1 מיליון כרטיסי אשראי חדשים בסוף 2011 למלווים עם כרטיסי אשראי 'פגומים', עלייה של 12.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המלווים הללו אחראים ל-23% מההלוואות שניטלו לרכישת מכוניות חדשות ברבעון הרביעי של 2011. עבור אותם הבנקים עם שווי השוק הגדול ביותר, שוק אגרות החוב דווקא סיפק נקודת אור; החתמים מכרו מעל 628 מיליארד דולרים בחובות תאגידיים ברבעון הראשון של 2012. זוהי עלייה ניכרת בהשוואה ל-3 החודשים הראשונים של 2011, בהם הבנקים מכרו 561 מיליארד דולר 'בלבד' בחוב תאגידי. "זה יקח זמן עד שתעשיית הבנקים תחזור לרמות התשואה שהיא הייתה רגילה לייצר", כך אמר קובלסקי לבלומברג, והמשיך כי "היו לנו המון תיקים במשקל חסר, אשר הגדילו במהירות את הקצאותיהם לסקטור הזה. עכשיו השאלה היא האם הם ישארו בפוזיציות הנוכחיות, או שהם יהפכו עצבניים ברקע לכך שהקבוצה הפיננסית הזו אינה מייצרת תשואה מספקת מהירה כפי שמהשקיעים ציפו".