הדגמים החדשים של רנו: מכוונים ליותר

עם זכייה נוספת כיבואן מצטיין של רנו, היבואן מכוון להעשיר את מבחר הגרסאות בישראל, כולל ההצעות הספורטיביות של החברה, ולהוסיף דגמים יקרים יותר
נושאים בכתבה רכב רנו

אחרי שנה מוצלחת במכירות ב-2016 והשקות חדשות במחצית הראשונה של 2017, מתכוונת קרסו - יבואנית רנו לישראל - להעמיק את היצע הדגמים שלה, בשורת מהלכים שיימשכו לתוך 2018.

גם גרסאות ספורטיביות

נתוני המכירות המוצלחים של רנו בישראל בשנה החולפת, הקנו לחברת קרסו, יבואנית המותג, את התואר "יבואן מצטיין" של רנו העולמית, וזאת בפעם השנייה. ענת מילוסלבסקי-כחלון, מנכ"ל המותג בישראל, מבטיחה שהתנופה במכירות תימשך. "המחצית השנייה של 2017 תהיה בעיקר מימוש ההשקות שביצענו בתחילת השנה" היא מציינת.

מילוסלבסקי-כחלון מבשרת גם על חידושים עבור חובבי ההגה: "ישנה זווית ספורטיבית של רנו ואותה אנו מאוד רוצים להדגיש. מגאן RS החדשה תוצג בתערוכת פרנקפורט ואנחנו מאוד רוצים להביא אותה ב-2018". עוד קודם לכן, כנראה לקראת סוף 2017, אמורה להגיע לכאן מגאן GT החמימה, ואליה תתווסף גם רמת הגימור 'GT ליין', הכוללת תוספות קוסמטיות בעיצוב ספורטיבי. "למדנו שנכון לנו להיצמד למוקדי ההצלחה של המותג בעולם, ואחד מהם הוא תחום הספורט", אומרת מילוסלבסקי-כחלון ומוסיפה כי זו גם אחת הסיבות לפעילות קליאו צ'אלנג' המתקיימת בארץ.

 

העשרה ודגמים חדשים

ברנו בוחנים את יבוא כלל משפחת המגאן, כלומר את גרסאות הסטיישן וה-5 דלתות. הנטייה כרגע היא להביא את המגאן בגרסאות/ רמות הגימור היקרות והיוקרתיות יותר, כלומר 'GT' ו-'GT ליין' ולא את השגרתיות יותר. עבור עיקר השוק, מציינת מילוסלבסקי כחלון, הגראן קופה עושה עבודה טובה יותר, בשעה שגרסאות כמו סטיישן והאצ'בק נפגעות יותר מרכבי פנאי.

בתחילת 2018 עשויים לנחות כאן גם הגראן סניק והקוליאוס, ולמרות שלאחרון חמישה מקומות בלבד, לפי מילוסלבסקי כחלון הוא עשוי להצליח כאן. עם זאת, הסניק הרגיל כנראה לא יגיע לכאן באותה תקופה. גם הטליסמן הגדולה נמצאת על הפרק: "פלח השוק הזה גדל בשנה האחרונה אבל בעיקר הודות למכוניות היברידיות שעתידן לא ברור. בעולם אנשי עסקים שרצו לבדל עצמם מהטרנד של הפנאי חזרו ל'מכונית המנהלים'; השאלה היא האם מגמה זו הגיעה גם לארץ".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 02/07/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    נכון דור המייסדים כבר מחוץ לתמונה כולל ה חבר שלי מ המשפחה .נראה לי ש אחרי שאומרים את השם קרסו באה מיד קללה וזאת לאור מחיריי השוד לאור יום .אני בטוח שלא מאוחר לשנות את התמונה וניתן להוריד עשרות אחוזים הן בחלפים והן במחיר השרות וכך לשדרג את המכלול ובמיוחד להחזיר את השם קרסו למקום הראוי בתרומתו בנית ארץ ישראל
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)

פניית הפרסה של פורד אירופה

המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה

יעקב צלאל |
נושאים בכתבה פורד

לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.


כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)


עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.

שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.


פיננסים

בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.

למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.