ג'ורג' סורוס הגדיל את פוזיציית השורט שלו על ה-S&P 500

איתן יונסי | (17)
נושאים בכתבה וול סטריט סורוס

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הגדיל את פוזיציית השורט שלו כנגד שוק המניות האמריקי. מנהל קרן הגידור הוסיף אופציות דוביות לתיק הנכסים שלו במהלך הרבעון הראשון של השנה, כך עולה מהדיווח הרבעוני שלו לרגולטור האמריקני.

המהלכים העיקריים שנקט סורוס היו רכישת אופציות פוט כנגד ה-S&P 500 המייצג את החברות הגדולות במשק, לצד רכישת אופציות פוט כנגד הראסל 2000, המייצג את החברות הקטנות יותר במשק.  סורוס למעשה ממשיך להגדיל את הפוזיציה שלו כנגד השוק, כאשר בשנה שעברה ביצע המיליארד מהלך דומה והגדיל את פוזיציית השורט נגד ה-S&P 500, כשכבר אז הפוזיציה צברה לו הפסדים. השנה ה-S&P 500 כבר עלה מעל 5% וממשיך לצבור עבור סורוס הפסדים. 

סורוס כאמור הגדיל את פוזיציית השורט שלו על הראסל 2000 בכ-36% במהלך הרבעון הראשון של השנה לשווי נומינלי של כ-460 מיליון דולר, ואילו על ה-S&P הגדיל את הפוזיציה בכ-162% לשווי נומינלי של כ-305 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    גידור. (ל"ת)
    / 20/05/2017 00:21
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    באפט 19/05/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
    מקווה שיגיע זמנו להיפרד מהעולם כולו מוקף רוע ושינאה
  • מה אתה רוצה מבאפט טומטום. (ל"ת)
    מתי 19/05/2017 23:26
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ירון בן נון 19/05/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    האיש הזקן המומיתי והמילירדר הזה פאטט .??מה באמת עדין הוא זז . ואתם נאיבים שהוא מספר לכולם מה הוא הולך לעשות??? בהיתחשב במילירדים שהוא משקיע זה כאילו רוצח מספר לכולם את מי הוא מיתכוננן לרצוח.במה שקשור לכסף יהודים לא מדברים על מה הם מיתכוננים לעשות
  • מתי 19/05/2017 23:25
    הגב לתגובה זו
    פימפמת עצמך לאבדון. אתה מבין על מה?
  • 7.
    הזדמנות נדירה של בני שטיימץ לנקמה (ל"ת)
    YL 19/05/2017 20:03
    הגב לתגובה זו
  • אתה יודע על מה אתה מדבר או מתקשקש עם עצמך. (ל"ת)
    איזו נקמה? 19/05/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מאיר 19/05/2017 19:03
    הגב לתגובה זו
    התכנון שלו שטארמפ נופל.
  • למאיר המחשיך 19/05/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    על מה שגלש מפיך לביבים זה דברים רציניים. לא בטוח שביקשת סליחה תתקבל בברכה. האם תועיל להשכילנו מדוע כימית אותו בשם הנורא? לאנשים בהתאם ובקרוב.
  • 5.
    כנראה חברים שלו מכינים עוד פצצה מסריחה בתשקורת "חופשית" (ל"ת)
    פושקש 19/05/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מהמר כמו מוכה עמוק (ל"ת)
    הבן אדם מהמר 19/05/2017 16:58
    הגב לתגובה זו
  • לא הבנתי ספר שנית על העמוק כמו כחול הים (ל"ת)
    תמו 19/05/2017 20:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ג'ורג' סורס כנראה לא שמע שגורביץ ממליץ לקנות... (ל"ת)
    אסף 19/05/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שיתרסק מנוול תומך טרור (ל"ת)
    חיים 19/05/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
  • תמו 19/05/2017 20:23
    הגב לתגובה זו
    בהמה
  • 1.
    דוד הגנן 19/05/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    הפסיד המון המון כסף בגלל התעקשות על פוזיציה כאשר השוק רק עלה וממשיך עם הטימטום הזה. אבל לעוכר היהודים מגיע כל הרע!! שימשיך ךהפסיד.
  • תמו 19/05/2017 20:22
    הגב לתגובה זו
    האיש מגדולי יצרני ערך ענק לכסף בעולם. אתה מבלבל המוח בלי להבין. ולמרות שמגיע לו כל הרע דיברתי עימו והוא מאחל לך כל הטוב. לגבי עוכר ישראל..כדאי לך להתנצל מול האיש הענק ולצאת מהשטויות הרווחות בציבור.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: