הפוזיציה שתפס ג'ורג' סורוס ב-S&P500, והמניה עליה הוא מהמר

ג'ורג' סורוס, צילום: Getty images Israel
המיליארדר ג'ורג' סורוס חשף אתמול בדיווח הרבעוני שלו לרגולטור בארה"ב את הפוזיציה שלו בשוק המניות האמריקני. ראשית, סורוס הכפיל את הפוזיציה שלו נגד מדד ה-S&P500 מ-2.1 מיליון אופציות 'פוט' בסוף הרבעון הראשון ל-4 מיליון אופציות 'פוט' לבסוף הרבעון השני. מדובר בפוזיציית שורט בשווי 839 מיליון דולר.
נדגיש כי מדובר בפוזיציה של סורוס נכון לסוף יוני האחרון, ומאז טיפס המדד בכ-4% לשיא כל הזמנים. כלומר שכבר היה מופסד על הפוזיציה מתחילת השנה, הגדיל את ההימור ובינתיים רואה הפסדים. בעניין זה נציין כי מרבית האנליסטים לא צופים המשך עליות במדד האמריקני השנה ממוצע התחזיות לפי בלומברג עומד על מחיר יעד של 2,150 נקודות לסוף 2016, זאת בזמן שהמדד סגר אתמול ברמה של 2,190 נקודות.
מבין המניות, סורוס רכש ברבעון השני נתח בשווי של 533 מיליון דולר בחברת הכבלים ליברטי ברודבנד (סימול: LBRDA). סורוס רכש 8.9 מיליון ממניות החברה ובכך הפך את ההשקעה בליברטי לגדולה ביותר בתיק ההשקעות שלו. נציין כי ליברטי ברודבנד הונפקה רק בסוף 2014 וכעת נסחרת בשיא ולפי שווי של 12.7 מיליארד דולר. 
מנגד, סורוס מכר 18.3 מיליון ממניות באריק גולד (סימול: ABX) אחרי שרשם על הפוזיציה הזו מהלך ענק. מניית באריק טסה 191% מתחילת השנה לשווי של 25 מיליארד דולר ברקע לעליית ערכו של הזהב. סורוס רכש את הפוזיציה במניית באריק במהלך הרבעון הראשון ולכן לא נהנה מכל העלייה, אבל בהחלט עשה מהלך נאה מאוד (ברבעון השני זינקה המניה ב-56%). את הפוזיציה הוא רכש בסכום של 263 מיליון דולר (כ-7.5% מהפורטפוליו שלו), וברבעון השני הוא מימש לפי שווי של כמעט 400 מיליון דולר. באריק היא מפיקת הזהב הגדולה בעולם. סורוס החזיק ב-19.4 מיליון ממניות החברה ונותר כעת עם 1.07 מיליון מניות בלבד.
בתוך כך, המיליארדר ג'ורג' סורוס גם חתך את היקף ההחזקה שלו בתעודה הפופולרית על הזהב, ה-SPDR Gold (סימול: GLD) ל-240 אלף יחידות בלבד בשווי של 30 מיליון דולר, זאת לאחר שברבעון הראשון החזיק ב-1.05 מיליון יחידות בתעודה. כמובן שקשה להעריך האם סורוס הפך דובי על הזהב, או שהוא פשוט מעדיף לממש אחרי מהלך עליות גדול כל כך. נזכיר כי ברבעון הראשון זינק מחיר הזהה ב-16% ורשם בכך את העלייה הרבעונית החדה מזה עשרות שנים. ברבעון השני הזהב טיפס עוד 6%. 
לסיום, יש גם זווית ישראלית - סורוס מעדכן בדיווח הנוכחי כי קרנות בשליטתו מחזיקות כעת ב-6.6% ממניות אלוט תקשורת +1.53% אלוט תקשורת 1,992 +1.53% אלוט תקשורת בסיס:1,962 פתיחה:1,962 גבוה:1,992 נמוך:1,952 תמורה:224,339 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הדואלית שמספקת פתרונות חכמים לרשתות תקשורת. בתגובה, המניה קופצת 10% עם פתיחת המסחר בת"א במחזור ער. לפי שוויה הנוכחי של אלוט, מדובר בפוזיציה בשווי של כ-41 מיליון דולר. 
גרף מחיר הזהב ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מגיב מס 8 דב צודק בכל מילה ומילה ובנוסף מלשן של FBI
    YL 18/08/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    6 4
    על אנטישמי ש כמותו נאמר****המיץ של הזבל***
    סגור
  • 11.
    תופעת הגורו
    רובין הוד 17/08/2016 11:48
    הגב לתגובה זו
    6 4
    האדון סורוס המפורסם בכל העולם כאורקל כלכלי הוא סוג של גורו שהרבה אנשים הולכים אחריו בעיניים עצומות ומחקים את השקעותיו . האמת והעובדות בקשר ליכולתו הנבואית בהשקעות שונה לגמרי . סורוס הצליח בגדול יוצא דופן בהיקפו הכספי , פעם אחת בלבד בדור וזה היה כשהימר לפני שנים נגד הבנק האנגלי והסטרלינג . הוא הרוויח מליארדים שבהם הוא משתמש עד היום להשקעותיו המממוצעות בתוצאותיהן , פעם מפסיד פעם מרוויח כמו כל משקיע בינוני אחר . יתרה מכך , רשימת כשלונותיו גדולה בהרבה מהצלחותיו רק שזה די מוסתר . לאחרונה נחל כשלון חרוץ כשהלך סטרייט עם הברקזיט ולא הימר נגדו וזה מתוך הערכה מוטעית של המצב . הלוואי ויצליח עם אלוט תקשורת , זה יהיה טוב גם לנו וגם למשקיעים פה בארץ . אבל ללכת אחריו בעיניים עצומות ? חס וחלילה !
    סגור
  • צודק 100 אחוז סורוס "ואורקלים " מהמרים .....
    יוסף פותר החלמות 17/08/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שדומים לו מוצגים לפני הציבור רק בהצלחותיהם הנדירות בתוך חוק המספרים הגדולים ואת כישלונותיהם קוברים עמוק בבית הקברות העמוס והצפוף של הכישלונות שאף אחד לא שמע עליו מצג זה גורם לציבור ליפול בכשל הקוגניטיבי של הטעיית ההישרדות (או היפוך היחס) שרק ההצלחה מתפרסמת בזמן שעשרות כשלנות שלו נקברים בסתר .לסורס הייתה הצלחה היחידה מתוך הסטטיסטיקה של חוק מספרים ( בדיוק כמו זוכה בלוטו או מהמר בקזינו בסכומים גדולים שזוכה בכל הקופה מתוך מיליוני מהמרים והרי היה זה היה באמת נס במקרה שאף אחד לא יזכה ) אין בו שום יכולת נבואית יותר מאשר לכל משקיע אחר . עצם זה שהרבה משקעים הולכים אחריו גורם לפעמים לאפקט ההמון שיכול להזיז מחירי מניות לטוב או לרע
    סגור
  • 10.
    השרץ כבר עם
    רגל בקבר 16/08/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
    6 2
    נקווה שיקרה בקרוב
    סגור
  • 9.
    כל המסחר היומי והגרפים זה בולשיט,,תשאלו את דודו רוז (ל"ת)
    סוחר יומי לשעבר 16/08/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 8.
    לפני שאתם מתלהמים
    דב 16/08/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    17 6
    כדאי שתדעו כי מדובר ביהודי אנטישמי, קומוניסט, שונא ישראל, המממן ארגונים וקבוצות הפועלים לחיסול ישראל כמדינה יהודית-ציונית. ויש לו עוד חבילת מעללים קשה. לא הייתי מכניס אותו לביתי.
    סגור
  • מקסוואל היה יהודי וסוכן NKVD-וחוסל בלב ים
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/08/2016 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סרוס-סרסור סוכן CFR כמו ביבי ואולמרט כמו סטרשנוב-כמו שרנסקי וכמו קיסינג'ר-רוס-אינדיק-וויינברגר-אולברייט(יו"ר CFR לשעבר).
    סגור
  • מוזר - אתה בטוח שהוא קומוניסט ולא קפיטליסט ?
    אאא 20/08/2016 00:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מוזר - אתה בטוח שהוא קומוניסט ולא קפיטליסט ?
    סגור
  • זוכרים את מקסוואל היהודי-שניהם בשירות CFR
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/08/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו-"סוכן מס' 2804 של CFR"תבדקו ב- GOOGLE בבקשה...
    סגור
  • תגובתך ירדה קצת לבנקט
    זיגמונד 17/08/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    6 3
    יכול להיות שמה שאתה כותב נכון רק שזה לא לעניין . בין הכלכלנים הגדולים בעולם ויושבי הראש של חברות גדולות וכול' ישנם לצערנו הרבה אנטישמים קטנים וגדולים . אם היינו צריכים להתחשב בתגובתך היינו חייבים שלא לעסוק בהשקעות ובפיננסים וזה לא יכול לקרות . אותו דבר קיים בעוד תחומים כמו אומנות ומוזיקה אז מה ? הידעת שהמלחין הפולני המפורסם שופן היה אנטישמי קיצוני ששנא יהודים כמו מחלה . מישהוא לא מנגן בארץ את היצירות הגאוניות שלו בגלל זה ? לא . הישראלים לא נוסעים לאנטליה לחופש למרות ארדואן שהוא גם מוסלמי קנאי וגם אנטישמי ? לא . צריך להילחם בתופעה החולנית הזאת שנקראת אנטישמיות בדרכים אחרות !
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חשבתי שזו כיטוב
    ג.ג 16/08/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חח טוב אין לו הרבה שכל
    סגור
  • סבתא של פרדריק שופן ושל אדולף היו יהודיות.
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/08/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם סבתא של טורקוואמאדה של אינקוויזיציה,גם של פרנקו(לכן עזר לאדולף ב1945 להמלט).אמה של גדפי גם הייתה יהודיה.בשביל למחוק את העבר,יהודים כמו מנדלסון היו מוכנים להלחם ולשמיץ יהודים.
    סגור
  • 6.
    הוא יודע מה הוא עושה!!!!..הפוך מגורביץ'!!!
    הבן אדם גאון 16/08/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    9 9
    תעשו הפוך מגורביץ' אתם מיליונרים!!!!!,אני ממש לא צוחק...אני כבר 4 שנים עושה זאת:עובד כמו שעון
    סגור
  • יוסי פינק מ"לילה כלכלי" בערוץ 10 מאוד אמין-רציני. (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/08/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חחח אולי גם גורביץ' מאחורי הקלעים נוהג הפוך מעיצותיו בא
    אאא 20/08/2016 00:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעצותיו באתר. מסקנה גם הוא הפך למיליונר
    סגור
  • גורביץ הוא סתם קשקשן איך מהעבר אפשר לנבא עתיד פפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/08/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 5.
    לא הולכים נגד הזרם
    אפריקה 45 % 16/08/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    2 7
    מים לא זורמים בעליה
    סגור
  • 4.
    חבל על הכסף שלך גורביץ אמר עליות
    חבל 16/08/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אם היית שומע לגורביץ היית עושה הפוך והיית מיליראדר...האמת מעניין מי יצדק בסוף ?
    סגור
  • 3.
    הנתונים שפרסמתם רלוונטיים בדיוק כמו
    etil 16/08/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    השלג דאשתקד בבאר שבע !! הנתונים שפורסמו ע"י קרנות סורוס , הינן נכונות לתאריך 30.6.2016 !! וכוללות רק את נתוני הלונג של הקרנות . לא ניתן להסיק מהנתונים כלום , והם גם אינם מעודכנים להיום .
    סגור
  • אכן פרסום מגמתי... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/08/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    משום מה יש לי הרגשה
    האחד 16/08/2016 09:21
    הגב לתגובה זו
    12 5
    שהוא הולך להפסיד את התחתונים בפוזצייה של השורט , ככה זה מדי כמה שנים יש כמה שפשוט נזרקים לכלבים , הוא חומד את הכסף לכן הוא יפסיד אותו , קול חזק למעלה לא קונה את השטויות שלו .
    סגור
  • יהדות העולם לא תבכה אחריו-בטוח. (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 27/08/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אמן זה כסף ממן טרור של המנוול סורוס (ל"ת)
    חיים 26/08/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מי הוא בכלל ?יקחו לו את הכסף, רק למעלה (ל"ת)
    מהמר 16/08/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • מי הוא