סגירה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק התחזק 0.4% ורשם שוב שיא חדש

גם ה-S&P 500 רשם שיא מחודש. סירס טיפסה 5.3%, קוסקו קפצה 2.4%, מחיר הנפט טיפס 2.2%
אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בעליות קלות של המדדים. הנאסד"ק הוסיף 0.4% והוביל את המגמה החיובית. טרם פתיחת המסחר הודיע יו"ר הבנק המרכזי באירופה כי הבנק יותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, אבל יאריך את תכנית רכישות האג"ח עד לדצמבר 2017 (ממארס 2017). בתוך כך, ה-ECB הודיע כי החל מחודש אפריל היקף הרכישות החודשי יירד מ-80 מיליארד אירו ל-60 מיליארד אירו. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

​נאסד"ק

הודעתו הבנק המרכזי של אירופה הציתה ראלי בשוקי המניות העיקריים ביבשת ובמניות הפיננסים בארה"ב. הדאקס סיים בעליות חדות. מאידך גרמה לירידה בשווי ועלייה בתשואות האג"ח מסביב לעולם. 

נזכיר כי אתמול המדדים המובילים בבורסות וול סטריט סגרו את יום המסחר בשיא כל הזמנים בהובלת הדאו ג'ונס שזינק 1.5% וסגר מעל 19,500 נקודות. במרכז המסחר עמדו הנפילות במניות התרופות, זאת ברקע לדברים שאמר הנשיא הנסחר טראמפ בראיון ל'טיים'.

מניות בכותרות

לולולמון (סימול: LULU) - רשת בגדי היוגה הפופלרית פרסמה את דו"ח הרבעון השלישי והציגה רווח של 47 סנט למניה. מדובר בתוצאה אשר גבוהה ב-4 סנט לעומת צפי השוק. גם הכנסות החברה עלו מעל לצפי השוק. הנהלת לולומון העלתה את תחזית ההכנסות להמשך השנה והכריזה על תוכנית לרכישת מניות החברה בשווי של 100 מיליון דולר. המנייה טסה 15% במסחר.

סירס (סימול: SHLD) - ענקית הקניונים סירס פרסמה את הדו"ח לרבעון השלישי והציגה הפסד של 3.11 דולר למניה. מדובר בהפסד קטן יותר ממה שצפה השוק (שחזה הפסד של יותר מ-4 דולר למניה). ההכנסות הפתיעו לטובה גם כן, אך המכירות בחניות זהות נפלו יותר מהצפוי. ההנהלה טענה כי אינה יכולה לחזות מתי תשוב לרווחיות. המניה טיפסה 5.3% במסחר. 

קוסקו (סימול: COST) - רשת הקמעונות הגדולה הציגה רווח של 1.17 דולר למניה, מעט פחות מצפי השוק. גם הכנסות החברה היו מעט מהצפוי.  המכירה בחנויות זהות עלתה בשיעור של 1%. על פי ההנהלה, התוצאות הפושרות יחסית של הרשת נבעו מדיפלציה במחירים. המשקיעים מאמינים והמניה עולה 1.4% בטרום. 

שברון (סימול: CVX)  - החברה פרסמה את תקציב ההוצאות שלה לשנת 2017. החברה תוציא 19.8 מיליארד דולר על פיתוח וחיפוש אחרי מאגרי אנרגיה. מדובר בשנה הרביעית בה החברה מקטינה את התקציב. 

סחורות: מחיר הנפט חצה היום שוב את גבול ה-50 דולר לחבית כאשר עלה בשיעור של 2.2% למחיר של 50.8 דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוזי 08/12/2016 19:56
    הגב לתגובה זו
    השווקים עולים יותר. זה מזכיר את כל ה"כוכבות" באמריקה שמוציאות קלטות סקס או שערוריה אחרת ונהיות מפורסמות יותר.
  • מה קרה 08/12/2016 20:43
    הגב לתגובה זו
    לא נורא. תמשיכי לקרוא את החדשות ואת "ההודעות השליליות" שמוכרים לך. זה בסדר , לא כולם צריכים להרוויח בבורסה.
  • 1.
    זה באמת ראלי סוף שנה (ל"ת)
    שושי 08/12/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: