מניית קסטרו זוכה להמלצת 'קנייה' מ-Value Base

גיא בן סימון | (2)
נושאים בכתבה קסטרו

האנליסט מורן נחשוני מ-Value Base החל לסקר את מניית קסטרו -1.25% בהמלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 151 שקלים למניה. מדובר באפסייד של 35% על מחיר השוק. נחשוני כותב כי במבט ראשוני מניית קסטרו נראית יקרה, אך רכישת הודיס צפויה לתרום לרווח הנקי ולתזרים באופן מיידי. מניית קסטרו -1.25% משלימה היום עלייה של כ-20% מתחילת השנה.

קסטרו הינה מבין חברות האפנה המובילות בישראל, עם 155 סניפים הפרוסים בכל רחבי המדינה ומחזור מכירות הנושק למיליארד שקל. נחשוני כותב: "מדו"חות הרבעון השני, אנו מעריכים כי 2016 מהווה שנת מפנה בעסקיה של קסטרו, אשר עוברת להתמקד בשיפור הרווחיות על חשבון  צמיחה ופתיחת חנויות. לאחר מספר שנים של שחיקה, אנו מזהים ניצנים לשינוי מגמה ברווחיותה של קסטרו וזאת כתוצאה ממספר גורמים: קיפאון ואף ירידה בשכר הדירה שמשלמת החברה, ירידה בקצב ההשקעות והתמקדות בהגדלת הרווחיות. מנגד נתוני מאקרו חיוביים בדמות עליה בצריכה הפרטית במשק, מצב תעסוקה מלא, ריבית אפסית ואינפלציה שלילית יתרמו להגדלת הפדיון בחנויות. המוח האנושי גורם לנו לתת משקל גבוה יותר לתקופה הקרובה על חשבון ההיסטוריה. אך אנו סבורים כי שנת 2015 היא היוצאת מהכלל בשיעור הרווחיות של קסטרו, ואיננה מייצגת. להערכתנו החברה תצליח לשפר את המרווח התפעולי לרמה של 8% בשנים הקרובות, רמת רווחיות שייצגה את תוצאותיה בשנת 2014".

עסקת הודיס

ביולי האחרון הודיעה קסטרו על עסקה לרכישת 26.4% מרשתות הודיס, קרולינה למקה, טופטן ואקססורייז, עם אופציה להגיע להחזקה של 50%. נחשוני כותב: "להערכתנו זוהי עסקה שנכונה לקסטרו במספר מובנים: החברה רוכשת חברות פעילות, צומחות ורווחיות עם הנהלה מנוסה שנשארת בקבוצה. לפעילות הנרכשת אין חפיפה לפעילות של קסטרו ולכן לא צפויה לפגוע במכירות שלה. מבנה העסקה המדורג מאפשר לקסטרו להשקיע סכום נמוך יחסית היום עם אופציה להגדלה בעתיד, מה שמונע ממנה את הצורך להעלות את רמת המינוף באופן משמעותי, כאשר בקופתה נמצאים המזומנים הנדרשים לביצוע העסקה. ניצול סינרגיות אפשריות בין החברות בקבוצה, עשוי להקנות לה יתרונות נוספים בתחומי הקניינות, שכר דירה בקניונים, לוגיסטיקה, מועדון לקוחות ועוד. להבדיל מקבלת זיכיון מחברה זרה, מדובר בפעילות עצמאית המנוהלת בתוך הקבוצה, דבר המעניק גמישות להנהלה באשר לניווט החברה בעתיד". 

"בהנחה והחברות יוכלו לשמור על שיעור רווחיות גבוה (אתגר משמעותי!) לצד צמיחה (גם אם בקצב נמוך מעט מהשנים האחרונות), נראה כי מדובר בעסקה טובה, המבוצעת במכפיל של 5.4 על ה-EBITDA, כאשר אם הפעילויות ימשיכו לצמוח והרווחיות תישמר, יתכן ומדובר במכפיל עתידי הנמוך מ-5. במקרה הפחות טוב (וגם סביר פחות), גם בהנחה ורשתות הודיס לא יצמחו וישמרו על רמת רווחיות סבירה בלבד, מדובר בהחזקה פיננסית טובה לקסטרו הרבה יותר מהחזקת מזומן בקופה. בתרחיש החיובי תמשיך הודיס לצמוח תוך שימור רמת הרווחיות הגבוהה, כאשר שיתוף הפעולה בין הרשתות (שליטה על מחזור כולל של 1.5 מיליארד שקל) יאפשר לקבוצה לנצל סינרגיות תפעוליות ולהביא לשיפור רמת הרווחיות הכוללת בקבוצה". 

שוק האופנה לאן?

נחשוני כותב כי שוק האופנה הישראלי מוערך בכ-15 מיליארד שקל במונחי מכירות שנתיות, וכולל רשתות מקומיות ובינלאומיות וחנויות עצמאיות, כאשר בשנים האחרונות קיימת מגמה של צמיחת הרשתות על חשבון החנויות הפרטיות, בדומה למגמה בעולם. "מחירי הלבשה והנעלה מציגים מגמה ארוכת טווח של ירידה, החל מתחילת העשור הקודם ועד היום, וזאת כתוצאה מכניסת רשתות זרות לישראל, כניסה של מסחר אונליין וכן מחירי קניה סיטונאים נמוכים יותר אשר אפשרו הורדת מחיר לצרכנים לצד שימור הרווחיות הגולמית. מילת המפתח בענף כיום היא "קניבליזציה" -  כאשר נפתחו עוד ועוד סניפים, הדורשים תשלום שכר דירה גבוה ומשכורות לעובדים, ומנגד עליית המכירות לא פיצתה על העלויות הגדלות. להערכתנו מצב זה לא יכול להימשך עוד תקופה ארוכה, והרשתות יבצעו (וכבר החלו לבצע) רציונליזציה - סגירת חנויות מפסידות, צמצום שטחי מסחר, צמצום הוצאות תפעוליות וכ"א, שיפור הקניינות, ייעול מערך הלוגיסטיקה, הגדלת נפח המסחר אונליין ועוד. להערכתנו יש לשים את הדגש בשנים הבאות על הגדלת הרווחיות גם על חשבון צמיחה במכירות. אם תשכיל קסטרו לנצל את כוח הגדל מול בעלי הקניונים יתכן שתוכל להביא להורדה בעלויות שכר הדירה ולשיפור משמעותי ברווחיות".

"בשנים האחרונות ההחברה מתמקדת בטיפוח כמעט מוחלט של מותג יחיד – קסטרו, כאשר תחתיו תתי פעילויות – נשים, גברים, וילדים. בשנה האחרונה החלה קסטרו להפעיל בישראל חנויות של מותג הקוסמטיקה "איב-רושה" הצרפתי, כאשר עד היום נפתחו 7 חנויות (קטנות) של המותג, אשר לא צפוי לפגוע במכירות קסטרו בשל אופי הפעילות השונה. להערכתנו, הבחירה בטיפוח מותג יחיד על פני מותגים רבים סייעה לקסטרו לשמור הן על המיקוד הניהולי והן על בניית ערך המותג בעיני הצרכנים", המשיך נחשוני. "קסטרו שומרת על ערך המותג בקרב הצרכנים על ידי השקעה בעיצוב החנויות ובפרסום במדיה השונות. כיום רובה המוחלט של פעילות קסטרו ממוקד במותג קסטרו (פעילות איב-רושה עדיין איננה משמעותית), כאשר עסקת הודיס צפויה לשנות זאת".

תחרות

"ענף האופנה מאופיין בתחרות גבוהה, הן מצד רשתות מקומיות והן מצד רשתות זרות אשר נכנסו לשוק המקומי בשנים האחרונות. המתחרה מבית, פוקס, הפכה מרשת בגדי בייסיק לקבוצה אשר פרוסה על פני שלל מותגים ופעילויות, תוך חתימה על הסכמי זכיינות רבים עם מותגים מחו"ל. גם המתחרה המקומית הנוספת, קבוצת רנואר, התפתחה הן הרחבה של מגוון המוצרים ללקוח (גברים, נשים, אביזרים, נעליים) והן על ידי תת מותג נפרד לצעירות (Twentyfourseven). בזמן זה, נכנסו לפעילות בארץ גם מותגים בינלאומיים כמו H&M, ZARA ואחרים. בהקשר זה נציין כי לאחרונה התקבלה פסיקה תקדימית בבית המשפט המחוזי, לפיה על חברות בעלות זיכיון של חברה בין-לאומית לשלם מכס גם על דמי הזיכיון. פסיקה זו צפויה להשפיע בצורה רוחבית על הענף, ולפגוע בחברות המייצגות מותגים זרים בארץ. להערכתנו, יהיה בכך לתרום לכושר התחרות של קסטרו מול הרשתות הזרות בטווח הזמן הבינוני ויביא לצמצום פערי המחיר", כתב נחשוני.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קני 31/10/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    ובקניונים מדווחים על תקופה קשה
  • לקני 01/11/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    ענף האופנה במצב קשה. אין להם כמעט רווחים ואפילו הגיעו להפסדים.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



נבות בר, מנכ"ל קיסטון קרדיט: דודי מוסקויץנבות בר, מנכ"ל קיסטון קרדיט: דודי מוסקויץ

לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם

לאומי הצליח "לגנוב" את המימון לקיסטון - יממן את שותפות אגד בעסקה שתכניס לבנק כ-100 מיליון שקל בשנה והרווח עלייה יהיה כ-30 מיליון; וגם איך שה שהבטוחה ההדרת - חברת אגד שווה פחות לביטחון מהדירה שלכם?

ליאור דנקנר |

קיסטון קיסטון אינפרא -1.11%  , בעלת השליטה בקבוצת אגד, משלימה מימון מחדש בשותפות אגד, כשבנק לאומי מוביל מימון בהיקף של כ-1.75 מיליארד ש"ח בחיתום מלא. קיסטון נסחרת סביב ה-10 שקלים. מתחילת החודש היא עולה ב-2.2%, מתחילת השנה היא קפצה ב-74.8%, וב-12 החודשים האחרונים היא עלתה ב-71%. שווי השוק של החברה עומד על כ-1.9 מיליארד ש"ח.

המהלך מחליף שני הסכמי מימון נפרדים שהיו בעבר, וכל אחד מהם נשען על קונסורציום של כמה גופים מממנים. כעת המימון מתרכז בבנק אחד ובהסכם אחד, מה שמפשט את ניהול החוב בשוטף.

המימון החדש מיועד למחזור החוב הקיים, והוא כולל גם מסגרת למימון רכישת יתרת 13.2% מאגד במסגרת אופציית ה-PUT השנייה והאחרונה, שצפויה בפברואר 2026. מבחינת השותפות, זה גם מייצר מסגרת מימון מראש לאירוע המימוש, ולא רק מחליף חוב קיים.


מה הריבית האפקטיבית ולמה היא גבוהה יותר ממשכנתא

הריבית האפקטיבית המשוקללת בעסקה עומדת על כ-6% נכון להיום. חלק משמעותי מהחוב בריבית משתנה, כך שאם סביבת הריבית יורדת, גם עלות המימון עשויה להתעדכן כלפי מטה לפי התמהיל בפועל.

כדי להבין איך מתקבל המספר צריך להסתכל על ריביות הבסיס ועל מרווחי האשראי שמתווספים אליהן. חלק מההלוואה בריבית פריים, חלק בריבית בסיס שקלית או צמודה שמחוברת לשוק האג"ח, ובמסלול הצמוד נכנסת גם ההצמדה למדד שמעלה את העלות האפקטיבית כשמגלמים אינפלציה. סיכוי טוב שהריבית תרד בהמשך השנה הבאה. אם בנק ישראל אכן יוריד את המשכנתא בלפחות 0.5%, הריבית על החוב תרד ל-5.5%.