סגירה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק נחלש 0.3%, מניית דויטשה בנק עלתה 0.8%

הנפט סגר מתחת ל-50 דולר. גאפ טסה 15.2%, מיילן נפלה 2.4%, יאהו ירדה כ-1%, וריזון השילה 0.7%

אלמוג עזר | (13)

יום המסחר האחרון נסגר בירידות שערים קלות. הנאסד"ק וה-S&P 500 נחלשו 0.3%, הדאו ג'ונס ירד 0.15%. לפני פתיחת המסחר, פורסם דו"ח התעסוקה האמריקני שהציג תוספת משרות של 156 אלף משרות ועלייה של שיעור המובטלים בארה"ב לכדי 5%. מדובר בדו"ח שלא עמד בצפי השוק ובתוך כך יקשה על הבנק המרכזי האמריקני להעלות את הריבית בחודש נובמבר. כרגע צפי השוק להעלאת ריבית עומד על 10% בחודש הבא, בעוד הצפי להעלאה בחודש דצמבר עומד כבר על 63%. 

הירידות היומיות מביאות את המדדים לסגירה של שבוע בתשואה שלילית. ה-S&P 500 ירד השבוע כ-0.3%, גם הנאסד"ק השיל השבוע 0.3% והדאו ג'ונס נחלש 0.2%. 

שוק הסחורות - בשעה 20:00 (שעון ישראל) התפרסם סקר בייקר יוז שהצביע על תוספת של 3 אסדות מפיקות במשק האמריקני. מדובר בשבוע ה-14 ברציפות בו כמות האסדות רושמת עלייה. אם כי, לנוכח החלטת אופ"ק היה ניתן להניח שקצב פתיחת האסדות יהיה מהיר יותר. נפט סגר היום בירידות של 1.35% ומחיר חבית 49.8 דולר. השבוע מחיר הנפט עלה בשיעור של 3.3%.

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

מניות בכותרות

טוויטר (סימול: TWTR) - מניית רשת הבלוגים צנחה אתמול ביותר מ-20% לאחר שדווח כי גוגל לא תציע הצעת מחיר לרכישתה. כמו כן נראה כרגע שגם אפל ודיסני מחוץ למירוץ. בכך חזרה הרשת למצב שאפיין אותה בתחילת חודש אוגוסט כאשר החברה נמצאת על המדף, אך לא ידוע מי יחליט לרכוש אותה. מניית החברה נסחרת כרגע ביציבות בשלב טרום המסחר. 

גאפ (סימול: GAP) - חברת הבגדים דיווחה על ירידה בשיעור של 3% במכירות ספטמבר מול שנה שעברה. המכירות בגאפ עצמה היו נמוכות יותר בעשרה אחוזים אך מכירות בחברות הבנות כמו אולד נייבי איזנו את הפער. ההצלחה של נייבי מגדילה באופן משמעותי את האופטימיות לגבי החברה. המניה מזנק 14%. 

דויטשה בנק (סימול: DB) - המשבר לקראת סיום? מנהלי קרנות הגידור של מרשל וולס ודיסקוברי קאפטיל הורידו את פוזיצית השורט מול הבנק מתוך מה שנראה כהבעת אמון ביכולתו של הבנק לצאת מהמשבר. 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    יום א עליות תא 75 שמונה עשיריות .טאואר כן רציוכן (ל"ת)
    קובי 08/10/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    כי מי שלא יקנה פרוטרום פועלים לא ירוויח ולא כיל ולא חבר (ל"ת)
    קובי 08/10/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    קנו מניות הכל יעלה פרוטרום פועלים רציו אלוני חץ (ל"ת)
    קובי 08/10/2016 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שמעון 08/10/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    חדשות טובות למדד תא 25 ליום ראשון בבוקר.מיילן 2 עולה 9 אחוז במסחר מאוחר עקב
  • 8.
    שמעון אמסלם 08/10/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    ירידות בבוקר עליות בצהרים
  • 7.
    sus 08/10/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    ושיש עליות בחול פו חגגים אלנו תמיד יש חגיגות בבורסה אן מימושים אך בורסה כזות יכולה לעבוד כולל 25 אחוז מס
  • 6.
    sus 08/10/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
    הבורסה שלנו לו עבדת ביושר כי יש מכונות והי רק עולה או מדשדשת זה לו בורסה זה כזנו בכזנו מפעלים מכונות לפי רצונם של המפעיל נסדק נפלה 3 ימים ליפנה החג ופו הבורסה דשדשה ובסוף עלתה נו מה זה אומר כי יש כרישים והבנקים מכונים את הבורסה לפי במה שהם משקעים ולו כמו בורסות העולם שהם עובדים יותר טוב מיפו למה כי יש יותר מדי חזרים שהם רק רוצים לאכול את כול העוגה בלי לאשאיר פרורים לציבור שמשקיעה בבורסה שלנו פו זה ארון קבורה רק בגלל החזירות של הבנקים והכרשים שמפעלים את המכונות עדיף להיות בחוץ ולחקות למפולת
  • 5.
    כמה יורדים בראשון? (ל"ת)
    המתחזה 08/10/2016 02:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מני 08/10/2016 01:07
    הגב לתגובה זו
    החל מיום ראשון תתכוננו לתקופה של חוסר יציבות המלווה בירידות חזקות
  • 3.
    דנינו 07/10/2016 20:31
    הגב לתגובה זו
    למרות הירידה הקטנה 0.6 בארהב , יש התרסקות ענקית של הארביטראז והפעם הכרישים לא נלחמים כדי לתקנו. כנראה שהירידות מתאימות לפוזיציה של הכרישים שאספו בחמישי טונות של פוטים. יום ראשון נקבל ירידה של 1.5% לפחות. הפעם הלך עלינו.
  • אלון 08/10/2016 07:11
    הגב לתגובה זו
    לא לדאג.. ארביטראז כוסה
  • 2.
    רק למעלה 07/10/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    עכשיו תיראו מי צודק. אני המומחה לנגידים שדוחפים כסף על הריצפה ואתם לוזרים כולל כל החוכמולוגים שהפחידו במילים יפות.
  • 1.
    לילדים הניבזים 07/10/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    אז בסדר . תמשיכו לקבל בראש כמו שהתרגלתם.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: