פייסבוק ניפחה את נתוני הצפייה שמסרה למפרסמים במשך שנתיים
על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, פייסבוק (סימול:FB) ניפחה במשך שנתיים באופן קיצוני את נתוני ממוצע זמן הצפייה בפרסומות אותם מסרו למפרסמים, זאת על ידי שהכניסו לממוצע אך ורק גולשים שצפו בפרסומת לפחות 3 שניות, ועל ידי כך נוצר עיוות של בין 60-80% בין זמן הממוצע בפועל לזה שהם מדדו. לפי הדיווח, פייסבוק אמרה למפרסמים כבר בחודש שעבר על האופן השגוי בו חישבה את המידע, , דובר מטעם פייסבוק מסר כי "הטעות באחד מאומדני הממוצע לתכני הצפייה לא השפיע על חיוב המפרסמים והודענו על כך לשותפינו. האומדן הזה הינו רק אחד מכמה אומדנים ששותפינו משתמשים בהם על מנת לאמוד את הקמפיינים שלהם". פייסבוק הינה כוח משמעותי ביותר בפרסום ברשתות החברתיות, כאשר ב-eMarketer מעריכים כי החברה צפויה לחלוש על נתח שוק של כ-68% בפרסומי הרשתות החברתיות. ההכנסות מפרסום מהווה ההכנסה העיקרית של פייסבוק, כאשר זו דיווחה על הכנסות פרסום בגובה 6.24 מיליארד דולר במהלך הרבעון השני של השנה, וניפצה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-5.8 מיליארד דולר בלבד. בתוך כך פייסבוק הודיעה אתמול כי בתוך חצי שנה בלבד הצליחה להכפיל את כמות הפרסום בחברת הבת שלה Instagram.
פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע.
שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק.
מדד ה'גריד' וה'פחד'
באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (