גולדמן זאקס משנה את הסבירות להעלאת ריבית בדצמבר
בנק ההשקעות גולדמן זאקס הוריד את הסיכוי להעלאת הריבית בספטמבר מ-40% ל-25% בלבד לאחר נאומה של לייל בריינארד אמש, שהתריעה מפני העלאה חפוזה מדי של הריבית. ביינארד הציגה קו זהיר יותר מנשיאת הפד' ילן וסגנה פישר, וטענה כי למרות ההתאוששות הכלכלית יש לנהוג בזהירות ולשמור על מדיניות מרחיבה. בשוק לעומת זאת ציפו כי ביינארד הידועה כ'יונה' תפתיע ותצטרף לקולות הקוראים להעלות את הריבית, אך לאחר הנאום השוק הבין את הרמז והמדדים בוול סטריט פתחו בראלי קטן כאשר הנאסד"ק קפץ 1.7% ודאו ג'ונס ב-1.3%.
נזכיר כי לאחר נאומו של נשיא הפד' מבוסטון ביום שישי האחרון הסבירות להעלאת ריבית החודש זינקה עד 36% (מה שגרם לנפילות של 2.5% בבורסות, היום הגרוע מאז ה'ברקזיט'), וכעת תחזיות השוק להעלאת הריבית בספטמבר ירדו דרסטית ובגולדמן זאקס עוד היו זהירים. מה לגבי ההמשך? בגולדמן זאקס חושבים כעת כי העלאת הריבית בדצמבר קרובה יותר אחרי הנאום של בריינארד. בבנק ההשקעות העלו את הסיכוי להעלאת ריבית בדצמבר ל-40% לעומת הערכה קודמת של 30%.
הנאום של בריינארד היה אחרון של נציג מהפד' לפני ההודעה הקרובה ב-21 בספטמבר, וכעת נראה כי מקבלי ההחלטות הולכים לפגישה בת היומיים מחולקים כאשר המחנה של בריינארד מודאג מהעלאה חפוזה של הריבית ומנגד ניצב המחנה שמודאג מלחצי האינפלציה. או כפי שב-CNBC כתבו את זה יפה: "It ain't over until the Fed lady sings".
- 5.סטרדיוואריוס 13/09/2016 17:48הגב לתגובה זואנשים לא חושבים עד הסוף . מה זה משנה אם יעלו את הריבית או לא יעלו , התוצאה הסופית תהיה אותו דבר . אם לא יעלו , הבועות יפילו בקרוב את המדדים חזק מאוד , הגרף הוא כמעט באוורסט בקוו ישר עולה בינתיים . אם יעלו את הריבית , המדדים ירדו בין 5 ל 10 אחוז לפי הערכות שונות , וזאת ירידה גדולה אין פירוש אחר . צריך להתעלם בכלל מנושא הריבית , ומי שרוצה להיות זהיר , או שיש לו עצבים חלשים בזמן ירידות , שימכור עכשיו עוד לפני הבחירות בנובמבר , ויאגור כסף להזדמנויות הגדולות שיצוצו בזמן הירידות .
- 4.אמיר 13/09/2016 16:04הגב לתגובה זוכפי שכל החכמים פספסו ברקזיט , כך גם ב21/9 פד יפתיא כולם ויעלה ריבית ויש לו סיבה לכך - זה הזמן להוכיח שהכל בסדר בכלכלת ארה״ב לקראת בחירות והוכחה לכך דרגי לא הזיז כלום באירופה ( יש לו הבנות עם פד ) .
- 3.ריטה 13/09/2016 10:29הגב לתגובה זוכמאה ארגונים פיננסיים,שאובמה "שכנע" אותם להתנהל לפי חוקי שריע.הידעת.טרמפ הבטיח להעיף את פד המשומש והזקן לכל הרוחות.אצל ביבי הקמצן מלידה-רק מיחזור של פד.
- 2.ג 13/09/2016 09:46הגב לתגובה זו"אבל שימו לב לדצמבר"...כאילו שגולדמן אמרו שהסיכוי בדצמבר הינו 99% ! קוראים את הכתבה השטחית הזו שמציינת שגולדמן העלה מ 30% ל 40%. WOW ! שמנו לב שהכל בולשיט אחד גדול. הרצת מניות בחסות הפד. מי שהקשיב לנאום אמש הבין מייד שתמיד ימצא התירוץ לאי העלאת הריבית (עוד נשלם על הדיליי הזה ביוקר ) כי כאילו ממתינים שכל אבל כל המדדים האפשריים ויש מיליון כאלו ( שסותרים אחד את השני הרבה פעמים ) יראו שיפור...ברור שזה לא יקרה וזה משמש כלי נוח למשחק שקוף פוליטי וציני בריבית ובשוק.
- תפסיק להתבכיין 13/09/2016 10:35הגב לתגובה זויטפלו לא יטפלו יתפוצצו מעצמם
- נו? מה חדש? גולדמן-זאקס מתנהל לפי חוקי שריעה.ניקודה (ל"ת)ריטה 13/09/2016 10:32הגב לתגובה זו
- 1.הנגידים לא מתפקדים והשוק מבולבל ומסוכן (ל"ת)נתי 13/09/2016 09:10הגב לתגובה זו
- ריטה 13/09/2016 10:31הגב לתגובה זואובמה חוסיין הוא יו"ר זמני של CFR.... ביבי הוא אחד מ3600 סוכנים של CFR: סוכן מס' 2804 של CFR"ב-GOOGLE...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אביגל שורק, קרדיט: החברהרבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%
דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66% , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית
של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.
החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום
תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.
מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר.
“ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת
מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר
נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.
- דלק US קופצת בוול סטריט - זוכה להעלאת המלצה מוולס פארגו
- האביר הלבן של ויסמן ובירן: דלק US רוכשת את השליטה באלון USA ב-572 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.
