מסוק קרב טורקי יורט וצלל לקרקע לעיני המצלמה - צפו בקטע

מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה טורקיה
המצב בין טורקיה לבין המחתרת הכורדית ה-PKK הולך ומסלים. אחרי שבועיים בהם מצאו את מותם 8 חיילים טורקיים ועוד 22 לוחמים כרודים, הערב (יום שבת) הועלה לרשת סרטון בו נראה לוחם של ה-PKK מפיל מסוק צבאי טורקי מסוג 'קוברה' באמצעות טיל הכתף 'MANPADS' מתוצרת רוסית (שני הטייסים נהרגו). כבר אתמול דווח על "התרסקות מסוק טורקי" באזור 'Hakkari' סמוך לגבול עם עירק אבל מהצבא הטורקי נמסר אתמול כי הסיבה להתרסקות הייתה "בעיה טכנית במסוק", הסרטון שמופץ הערב מצד ה-PKK בא לטעון אחרת ולפי אתר ספוטניק, הזרוע הצבאית של ה-PKK לקחה אחריות על הפלת המסוק. צריך להגיד שעדיין אין כל אישור רשמי לכך שהסרטון אכן אמין ושהמסוק אכן הופל בצורה הזו. הנה הקטע:  

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    v 18/05/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לצה''ל ולסגן הרמטכ''ל אבל אנו צריכים פה כמה כורדים שיטפלו בפלסטונים ואז תוך שבועיים לא יהיו דקירות ולא יהיו הפגנות כמו שאריק שרון הרגיע את רצועת עזה יש רק שפה אחת במזרח התיכון (וגם במזרח הרחוק ובכל מקום).
  • 10.
    אלכס 15/05/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    כנראה אין להם מערכות הגנה למסוקים נגד טילים שישראל פיתחה ומציע לשוק העולמי. לא למכור להם כלום עכשיו גם אם חוסיי ן הראשון אמיר אמיריקיה ידרוש מאיתנו.
  • 9.
    אךי 15/05/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    עצמאות לכורדים
  • 8.
    צילום לא אמין בהחלט (ל"ת)
    מאיר 15/05/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ranr 15/05/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    העם הכורדי שהוא עם אמיתי בפני עצמו שיש לו היסטוריה, שפה וחבל ארץ, עם המונה כ 30 מיליון נפש, העם הגדול ביותר בתבל כעת, שאין לו טריטוריה מוכרת ושאיננו זוכה לעצמאות עבורה הוא נלחם מזה עשרות שנים. ארדואן המתעקש לפעול למען הפלסטינים, מכחיש קיומם של הכורדים ומכנה אותם "טורקים הרריים" על אף שמוצאת האתני כלל איננו טורקמני. מוצאים אירני. הכורדים רוצים מדינה, סובלים מהתעלמות המעצמות על אף שהובטח להם בעבר כי יוכרו כישות נפרדת, אינם מקבלים תמיכה לא כלכלית ולא מדינית. מגיעה להם מדינה הרבה לפני הפלסטינים.
  • 6.
    דור 15/05/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    שיתנצל על משט המרמרה, ישלם פיצויים לישראל וינתק את הקשרים עם החמאס, אז אולי אפשר להשלים אתו
  • 5.
    ששש 15/05/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
    פוטין מחלק לכורדים נשק בחינם.
  • 4.
    יניב 15/05/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    סהכ מסוק ,הליקופטור ממש לא משהו מרעיש !!!
  • 3.
    מלאכתם של צדיקים נעשת בידי אחרים כל הכבוד לכורדים (ל"ת)
    חנין זוהבי הידועה 14/05/2016 23:55
    הגב לתגובה זו
  • רשום מסוק קרב (ל"ת)
    גבי 15/05/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אריאל שרון 14/05/2016 23:54
    הגב לתגובה זו
    והממשלה הרופסת הזו עוד ממשיכה ללקק לטורקים ישו (ימח שמם וזכרם).הטורקים הם אוייבי מדינת ישראל.
  • 1.
    שובבים הכורדים האלה.... נביא אותם למרמרה.... (ל"ת)
    יעקב 14/05/2016 22:11
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.