טירוף - תראו בכמה נמכרה דירת 29 מ"ר ברחוב בוגרשוב בת"א?

Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שסגרו המתווכים בשבוע החולף

ענת דניאלי | (9)
נושאים בכתבה נדלן

משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:

תל-אביב

דירת 1.5 חד ברחוב בוגרשוב, 29 מ"ר, קומה 2, חזית, ללא מעלית וללא חנייה, נמכרה ב- 1.89 מיליון שקל.

לוי יצחק, עורך מחירון הדירות

דירת 3 חד' בשכונת כפיר, רחוב אלנקווה, קומה 1 מתוך 3, 65 מ"ר, נמכרה ב-1.27 מיליון שקל.

רי/מקס אושן

נתניה

דירת 4 חד בשד גולדה מאיר, 90 מ"ר, קומה 3, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב- 1.18 מיליון שקל.

דירת 4 חד ברח הרב אלנקווה, 85 מ"ר, עם מעלית וחנייה, קומה 4, נמכרה ב-1.255מיליון שקל.

לוי יצחק, עורך מחירון הדירות

פתח תקווה

דירת 4 חד ברח נחלת צבי, 105 מ"ר, קומה 2, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.27 מיליון שקל.

לוי יצחק, עורך מחירון הדירות

בית שמש

דירת 4 חד ברח נחל רביבים, 130 מ"ר, קומה 3, עם מעלית וחנייה, מחסן ומרפסת נמכרה ב-1.36מיליון שקל.

דירת 4 חד , 100 מ"ר, רח נחל שורק, קומה 1, עם מעלית, חנייה ומחסן, נמכרה ב-1.213מיליון שקל.

לוי יצחק, עורך מחירון הדירות

ראשון לציון

דירת 4 חדרים ברחוב זלמן שניאור, 95 מ"ר, קומה 4, ללא מעלית, נמכרה ב-1.04 מיליון שקל.

רי/מקס אמפייר

רחובות

דירת 3.5 חדרים ברחוב הרא"ז, 80 מ"ר, משופצת, קומה 2, ללא מעלית, חנייה בטאבו, נמכרה להשקעה ב-1.36 מיליון שקל.

רי/מקס אמפייר

בת ים

דירת 3 חדרים ברחוב קלאוזנר, 105 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.18 מיליון שקל.

דירת 2.5 חדרים ברחוב הפועל, 70 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא מעלית או חניה, נמכרה ב- 1.09 מיליון שקל.

דירת 2 חדרים ברחוב ההגנה, 65 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 960 אלף שקל.

דירת 4.5 חדרים ברחוב מחרוזת, 100 מ"ר, קומה 4 מתוך 4 ,ללא מעלית עם חניה, נמכרה ב- 1.12 מיליון שקל.

חולון

דירת 4 חדרים ברחוב דולפין, 100 מ"ר, קומה 3 מתוך 6, עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.62 מיליון שקל .

אנגלו סכסון

הרצליה

דירת 3 חדרים ברחוב רביבים בשכונת יד התשעה, 47 מ"ר, קומה 2 מתוך 2, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.1 מיליון שקל.

אנגלו סכסון

מודיעין

דירת 4 חדרים, ברחוב נהר הירדן בשכונת משואה , 140 מ"ר 14 מ"ר מרפסת, קומה 2 מתוך 2, ללא מעלית, עם חניה, נמכרה ב-1.770 מיליון שקל.

דופלקס 5 חדרים ברחוב לבונה בשכונת הנחלים, 157 מ"ר מרפסת 40 מ"ר, עם חניה, נמכרה ב-2.036 מיליון שקל

קוטג' דו-משפחתי 5 חדרים ברחוב מגדל ים בשכונת אבני חן, 160 מ"ר בנוי 90 מ"ר גינה עם חניה, נמכר ב- 3.300 מיליון שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב עמק האלה בשכונת הכרמים, 82 מ"ר מרפסת 27 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-1.420 מיליון שקל

דירת 3 חדרים ברחוב ישעיהו הנביא בשכונת הנביאים, 106 מ"ר מרפסת 40 מ"ר, קומה 2 מתוך 2, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-1.580 מיליון שקל.

דופלקס 5 חדרים ברחוב מגדל דוד בשכונת הנחלים, 162 מ"ר 25 מ"ר מרפסת, קומת קרקע, נמכר ב-2.390 מיליון שקל.

אנגלו סכסון

כפר סבא

דירת 5 חדרים ברחוב תל חי, 150 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, עם מעלית וחנייה, נמכרה תוך 4 חודשים ב-1,785,000 . מחיר מבוקש 1.98מיליון שקל.

דירת 5 חדרים ברחוב טרומפלדור, 145 מ"ר, מרפסת שמש, 2 חניות מקורות מקבילות, מיזוג מרכזי, קומה 2 מתוך 4, נמכרה תוך 5 חודשים ב-1.95 מיליון שקל. מחיר מבוקש 2.29 מיליון שקל.

רי/מקס ONE

רמת-גן

דירת 2 ברחוב קרניצי, 64 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב- 1.33 מיליון שקל. מחיר מבוקש 1.37מיליון שקל.

רי/מקס 100%

השכרה

דירת חדר ברחוב דרך נגבה, 40 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וחנייה, הושכרה ב-2,850 שקל.

רי/מקס 100%

גבעתיים

דירת 3 חדרים ברחוב אנצ'ו סירני, 78 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב-2.35 מיליון שקל. מחיר מבוקש 2.49 מיליון שקל.

דירת 1.5 חדרים ברחוב גנסין, 40 מ"ר, קרקע, ללא חנייה, נמכרה ב-1.325מיליון שקל. מחיר מבוקש 1.36מיליון שקל.

רי/מקס 100%

השכרה

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בילו 05/03/2016 22:32
    הגב לתגובה זו
    באזורים האלה של תל אביב אין קשר בין מה שכתוב בטאבו לגודל בפועל של הדירה
  • 6.
    חחח 04/03/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    גם לפי 4,000 ש״ח בחודש שכר דירה מדובר על 2.5% תשואה לפני מימון. אין סיכוי לקבל 4,000 ש״ח על 29 מר..
  • 5.
    לי נראה שיום אחד המחירים יקרוסו (ל"ת)
    מוגזם ברמות 04/03/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משה 04/03/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    אותו גוגל דירה 1,5 חדרים במרכז התיירות של אמסטרדם נימכרה לתל אביבית ב-100000 יורו עכשיו תבינו מה עושים התל אביבים במחיר החירה שלהם בתל אביב הם קונים 4 דירות שם עם הכנסה נהדרת מהשכרה לתיירים
  • 3.
    מה עם חיפה, אולי קצת יחס ? (ל"ת)
    גדי 04/03/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בת-א אל תשלמו יותר מ5 אלף$ למ"ר. (ל"ת)
    שלא תפסידו 04/03/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
  • רק מטרופולין ת"א-ר"גבעתיים כל מחיר (ל"ת)
    למה זהזה 04/03/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה אין פירסום בדבר מכירת דירות באשקלון jQuery20303842558106407523_1457079459656? (ל"ת)
    אסי 04/03/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
  • אשקלון רק דברים שליליים. תברח מדם מהר (ל"ת)
    אנשו 04/03/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיות

הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי. 

צלי אהרון |

הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".

זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%. 

בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.

הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26%  , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.

כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים  - והוא גם לא נראה באופק.

5% תשואה על ההון העצמי

אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית  של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.