סגירה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק צנח 2.1%, מניית נטפליקס צללה 3.9%

תיקון חד בסיום בניו יורק מיתן את הירידות היומיות - מדד הדאו ג'ונס השיל 1.6% "בלבד" 

אלמוג עזר | (6)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים חדות כאשר הירידות אף החמירו עד לכדי יותר מ-3% (נאסד"ק) בליבו של המסחר. חלקו של השני של היום התאפיין ביציבות יחסית, אם כי בחצי השעה האחרונה של המסחר הקונים החלו לאסוף סחורה ובכך הירידות התמתנו עד לכדי 2.1%.  מקור המגמה השלילית הוא הירידות מסביב לעולם ובעיקר בצניחה החדה במדדי המניות בסין. נציין כי גם יום המסחר האחרון בוול סטריט נסגר בירידות חדות של סביב 1%. בניו יורק מניות הטכנולוגיה דוגמאת אמזון, פייפאל, איביי ונטפליקס חטפו והובילו את הירידות. הסיבות כרגע הן ככל הנראה הורדת הדירוגים של בתי ההשקעות בארה"ב אשר טוענים כי תקופת הזוהר של מניות אלו תמה.  מדדי וול סטריט דאו ג'ונס 0.16% S&P 500 0.13% נאסד"ק -0.21% יומן מאקרו בשעה 17:00 (שעון ישראל) פורסם מדד ה-ISM של מגזר היצור לחודש דצמבר והציג ירידה אל 48.2 נקודות. בכך ממשיך המדד את הרמזים על כך שמגזר הייצור בארה"ב נכנס לקפאון מסוים. כל ניקוד של המדד מתחת ל-50 מצביע על ירידה בפעילות העסקית.  מניות בכותרות מניית נטפליקס NETFLIX הורדה לרמה נייטרלית מ"תשואת יתר" על ידי חברת Baird שטענה שסיכון לעומת סיכוי לתשואה כרגע מתומחרים באופן הוגן במניה. בחברה עדיין אופטימיים לגבי עתידה של החברה בטווח הארוך.  הנהלת טסלה (סימול: TSLA) הודיעה כי תעמוד בחיזוי המכירות שלה לרבעון האחרון של שנת 2015 ולשנה כולה. החיזוי של החברה היה מכירה רבעונית של 17,400 ושנתית של 50,580 בהתאמה.  נוקיה קיבלה אישור סופי לרכוש ולהשתלט על חברת אלקטל לוצנט. האחרונה תהווה חלק אינטגרלי מנוקיה כבר מאמצע החודש הנוכחי.  האם למשקיעים בחברת יאהו YAHOO נמאס ממריסה מייארס? על פי הניו יורק פוסט כמה מן המשקיעים הבולטים החלו לאבד סבלנות כלפי המנכ"לית המפורסמת ופועלים להדחתה. סחורות הנפט שבימים האחרונים הציג ירידות במחיר, המשיך לרדת גם היום ב-0.6% לשווי של 36.8 דולר לחבית. בכך מתרחק הוא משפל של עשור במחיר שאפיין אותו בימים האחרונים. העליות משויכות למתח שנוצר לאחרונה בין סעודיה לבין איראן שעולה לפגוע בהזרמתו התקינה של הנפט.  מחיר הזהב התחזק 1.3% לאור הירידות בשווקים לשווי של 1,073.7 דולר לאונקיה. גם מחיר מתכת הכסף עלה 0.2% לשווי של 13.8 דולר לאונקיה.   

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דויד 05/01/2016 07:50
    הגב לתגובה זו
    מדדי ארהב ירדו זה יום רביעי רצוף. במצטבר המדדים ירדו 5%. באירופה ירדו ב4 ימי מסחר אחרונים 6-7אחוזים. בישראל ב4 ימי מסחר אחרונים דווקא עלו כ-1% לכן התיקון בנעילה בארהב מובן. בתא יש וויסות חמור . ברגע שבעולם יתחילו לעלות תא תרד. לכן אסור לקנות מניות בישראל . קנו מניות בעולם. שם תמיד תדעו מתי להיכנס ומתי לצאת. בישראל תמיד תידפק.
  • 5.
    הוא שאמרתי-עליות (ל"ת)
    אינדיאני 05/01/2016 07:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנחח 05/01/2016 05:46
    הגב לתגובה זו
    כמו שאומר קש״י. ירידה לצורך עליה. זה ההסבר כנראה.
  • 3.
    אם מחר סין יורדת בת"א תהייה שחיטה (ל"ת)
    לסקובר 04/01/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מממ 04/01/2016 20:22
    הגב לתגובה זו
    לאחר עליות מוגזמות במדדים הקובעים אי אפשר היה להביא עוד ממון לעליות נוספות והתשובה היא נסיגה מוגזמת וגלגל או הכדור שלג יעשו את העבודה .לפי דעתי המדדים יוכיחו שהנסיגה יכולה להיות אכזרית למי שטעה בכיוון .כעת לעניינינו כדי לשנות את המצב וליצור אינפלציה יש צורך בייקור המוצרים והכסף אז יותר קל כאשר הסחורות עולות מלמטה כאשר הנפט יחל לעלות 20-30 בחזרה ל140 זה בערך 500 -700% והנה לכם אינפלציה צמיחה ועלית ריבית הבנתה את זה מוישה ?
  • 1.
    מממ 04/01/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    לאחר עליות מוגזמות במדדים הקובעים אי אפשר היה להביא עוד ממון לעליות נוספות והתשובה היא נסיגה מוגזמת וגלגל או הכדור שלג יעשו את העבודה .לפי דעתי המדדים יוכיחו שהנסיגה יכולה להיות אכזרית למי שטעה בכיוון .כעת לעניינינו כדי לשנות את המצב וליצור אינפלציה יש צורך בייקור המוצרים והכסף אז יותר קל כאשר הסחורות עולות מלמטה כאשר הנפט יחל לעלות 20-30 בחזרה ל140 זה בערך 500 -700% והנה לכם אינפלציה צמיחה ועלית ריבית הבנתה את זה מוישה ?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: