דו"חות חלשים לרמי לוי: ירידה של 3.2% במכירות בחנויות זהות - המניה צוללת
רשת רמי לוי פרסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי של השנה והציגה ירידה בשורה התחתונה, וחמור מכך - ירידה דרמטית של 3.2% במכירות בחנויות זהות. בעניין זה נציין כי ברשת שופרסל המכירות בחנויות הזהות דווקא רשמו גידול של 1.4% ברבעון השלישי. המכירות ברשת אמי לוי אמנם רשמו עלייה אך זאת בשל פתיחת סניפים חדשים. מניית רמי לוי -0.82% מגיבה לדו"חות בנפילה של 5.8% וזאת לאחר שאתמול סגרה המניה בשיא של שנה וחצי אחרי מהלך עליות של כ-30% מתחילת השנה. הגרף מתחילת השנה:
בשורה העליונה, המכירות עלו ב-15.7% ברבעון השלישי ל-1.02 מיליארד שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה מוסברת מפתיחת 7 סניפים חדשים - פתח תקווה, נתיבות, כרמיאל, כפר סבא, נתניה צפון, קריית שמונה ואשקלון, וזאת בקיזוז ירידה של 3.2% במכירות מחנויות זהות. המכירות למ"ר ברבעון השלישי הסתכמו ב-17 אלף שקל, לעומת 60 אלף שקל ברבעון השלישי של 2014. הירידה החדה במכירות למ"ר נובעת מפתיחת הסניפים החדשים.
הרווח הגולמי עלה ב-22% ברבעון השלישי ל-220 מיליון שקל. הרווח התפעולי נותר ללא שינוי מהותי על 32 מיליון שקל. בשורה התחתונה הרווח הנקי צנח ב-22% ברבעון השלישי ל-15.8 מיליון שקל.
רמי לוי, מנכ"ל החברה: "הרשת המשיכה ברבעון השלישי לדבוק באסטרטגיית החברה מזה 38 שנה: במרכזה הקפדה על סל המוצרים הזול במדינה המוצע ללקוחות שלא על חשבון איכות ושירות, והצבת טובת הצרכן בראש סדר העדיפויות. אסטרטגיה זו מוכיחה שזו הדרך הנכונה ורשת רמי לוי היא הרשת הצומחת ביותר בישראל בענף קמעונאות המזון. אסטרטגיה זו מתבטאת בהקטנה מסויימת של רווחיות הרשת לטובת הלקוח, וזאת לצד המשך מגמת הגידול בהכנסות ובהיקפי הפעילות שלנו. אנו מאמינים כי מדיניות זו תוכיח את עצמה בטווח הארוך יותר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה המשכנו להגדיל את היקפי הפעילות שלנו ולחזק את הקשר עם קהל לקוחותינו. המשכנו ביישום תכניתנו לפתיחת סניפים חדשים בישובים בהם עדיין אין ללקוחותינו נגישות אלינו וחיזקנו את המותג הפרטי".
"ממשיכים להמליץ על החברה"
מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', אמרה בתגובה לדו"חות: "תוצאות רבעון 3 היו חלשות בשל לחץ שמגיע מכיוון המצב הביטחוני ומכירות למ"ר נמוכות בעקבות הרצון לזכות בנתח שוק. גם עיתוי החגים ועיכוב ברכישת הסניפים ממגה, כאשר מנגד הורחבה כבר מצבת העובדים, לחצו על התוצאות. אמנם רכישת 5 הסניפים ממגה לא הבשילה ולוחצת על התוצאות, אך לאור הקשיים של רשת YOU וצפי לסגירתה, אנו מעריכים כי רמי לוי יוכל להתרחב באופן משמעותי בשנים הקרובות ובעלויות אף נמוכות מהצפי. סגירת רשת YOU עשויה לתמוך בעתיד גם בעלייה ברווחיות, בזכות שיפור במכירות למ"ר. לסיכום, למרות חולשה בתוצאות, ובייחוד על רקע המצב הרגיש של רשת YOU, אנו מעריכים כי רמי לוי מגלמת פוטנציאל רב בטווח הארוך וממשיכים להמליץ על החברה בהמלצת 'קנייה', במחיר יעד של 207 שקל למניה".
- 10.דלי גופמן 01/12/2015 07:08הגב לתגובה זומר רמי לוי, אתה שוגה באשליות כשאתה מאמין שהרשת שלך הכי זולה או השירות טוב....ובכן זה היה נכון לפני 4 שנים.......היום אני ממליצה לך לבקר בסתר בתחפוסת בסניפים שלך בעיקר ברשת רמי לוי של נשר........אתה תיראה שם מוצרים במכיר מלא ואפילו יקר יותר מבשופרסל (מוצר של אותו פירמה).....במחלקת ירקות הירקות ראויים למאכל בהמה או בעלי חיים השירות של הירקנים על הפנים כששואלים אותם אם יש אפשרות להוציא סחורה טרייה יותר אז עונים שאין.. אני אישית כשאמרו לי זאת נכנסתי למחסן וראיתי שם ערמות של סחורת ירקות טריה............על המוצרים רשום מחיר מבצע וכשמגיעים לקופה בד"כ המחיר לא מעודכן. אם לא מסתכלים משלמים מחיר מלא. גם כשהערתי ונכנסתי יום למחרת וקניתי אותו מוצר שעדיין הופיע במבצע המחיר בקופה עדיין היה של מחיר מלא ולא במבצע. היתנהגות הקופאיות היא חצופה כל הזמן מסתכלות על השעון מתי הילכו להפסקה......הן חסרות סבלנות וחמוצות פנים.....חוויית הקנייה מאד לא נעימה......בלשון המעטה.....כשמתלוננים אצל המנהלים.........אלה מסתכלים דרכך ואומרים זה מה יש......אז אני לא מתפלאה שהמכירות ירדו ....שווא לך לבדוק
- כל מילה בסלע..רשת מגעילה ועובדים רעים..רובם בני מיעוטים (ל"ת)אילן 02/12/2015 17:52הגב לתגובה זו
- 9.אלי תל אביב 30/11/2015 22:05הגב לתגובה זורמי לוי כבר תקופה העלה מחירים ואין מבצעים, החנות בפ"ת יחסית לא עמוסה קונים כמו אושר עד, מחירי רמי לוי גבוהים אפילו שופרסל דיל יותר זולים עם מבצעים!אני כבר תקופה הפסקתי לקנות ברמי לוי!!!!!!!!
- 8.במקום קומץ טיקונים 30/11/2015 20:01הגב לתגובה זווהמחירים ברשתות קטנות כמו שווצריה הקטנה ברג נמוכים. הרבה יותר זול מרמי לוי ואפילו מבחר מדהים. אני חושב שלטובת כולנו. תחרות ופרנסה למשפחות צריך להפסיק לפתם טייקונים. הם אף פעם לא שבעים.
- 7.סבא אליעזר 30/11/2015 16:33הגב לתגובה זומעדיף לקנות ברשתות אחרות...יש כבר הרבה מוצרים שרמי לוי לט יותר זול וגם אם אחסוך 3-4% רוצה להרגיש רצוי וקניה נעימה ובטח לא להרגיש כל פעם בקופה שמישהו עושה לי טובה. אז אני בין אלה שעזבו וגם החברים שלי בדרך...וכדי להרוויח בטח הרשת תעבור לשלם רק פעמיים בשנה ואז הספקים יעלו מחירים והרשת לא תהיה בכלל אטרקטיבית והיא תצטרף למגה
- 6.שלמה מעוז 30/11/2015 15:49הגב לתגובה זותרד הרבה שחקים חדשים כמו יינות ביתן ויקטורי ודבאח ומרכז המזון בצפון נותנים תחרות קשה לרמי לוי לכן ההמלצה שלי להיפטר מהמניה מהר
- 5.היהודים בורחים.כל העובדים ערבים. (ל"ת)שהיד 30/11/2015 15:49הגב לתגובה זו
- 4.מאור 30/11/2015 15:11הגב לתגובה זוהיה צפוי שהרווח הנקי ייחתך בעקבות פתיחת סניפים חדשים. הרשת תחזור לאותה רמת רווחיות בעתיד הלא רחוק,רק עם הכנסות גדולות בהרבה.
- 3.לתפארת העוף בשקל 30/11/2015 14:51הגב לתגובה זווסופו של כל בלון ..... בום!!
- 2.כותבי תרחישים 30/11/2015 14:20הגב לתגובה זוודי לחכימה ברמיז
- 1.כבר לא להיט 30/11/2015 14:17הגב לתגובה זוניגמרו מבצעים מפתים , נגמר עוף בשקל !!! עכשיו מחירים כמעט כמו בשופסל פלוס שרות ברמה נמוכה . ולא תמיד יש סחורה נדרשת . צרכן לא טיפש , אז נגמרו התורים .