איתות חזק לכי"ל: חברת הדשנים מוזאיק פרסמה נתונים והמנייה זינקה ב-5.9%
מתחרתה העולמית של כי"ל - מוזיאק פרסמה את הדו"ח הפיננסי שלה והציגה רווחים גבוהים מצפי השוק. אם כי הרווחים הגבוהים מן הצפוי מגיעים בעקבות קיצוץ בהוצאות ולאו דווקא בגלל עלייה בביקושים או בהכנסות. בתוך כך פרסמה החברה כי היא צופה המשך ירידה בהכנסות וברווחים בעקבות התחרות הגוברת שמגיעה מהמזרח הרחוק ואירו-אסיה.
מחירי הדשנים סובלים מירידה במחירים לאור העלייה בשווי הדולר והסנטימנט השלילי הכללי בשוק הסחורות. העלייה בשווי הדולר מייקר את הפוספט והאשלג בשווקים כמו ברזיל, סין והודו.
מוזיאק הינה היצרנית השניה בגודלה בארה"ב לייצור אשלג הפחיתה פעמיים את הייצור בחודשיים האחרונים. זהו סימן נוסף שמעמיד תחת שאלה משמעותית את הצמיחה הכלכלית הגולבאלית כפי שתצטייר בשנת הנוכחית.
מוזיאק הרוויחה 62 סנט ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי השוק שעמד על 53 סנט. הרווח הנקי ירד ב-23% לאור הירידה בדרישה העולמית לפוספט. למזלה של החברה, הירידה בביקוש תופס את החברה בעיצומו של תהליך צמצום עלויות בין 500 מיליון דולר וקיצוץ של 550 עובדים.
- לקראת זיכיון 2030: חלקה של המדינה ברווח מים המלח יגיע ל-50%
- איי סי אל בתוצאות מעורבות: "ההידרדרות במחירים הייתה מהירה מהצפוי אבל כעת יש התייצבות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חדשות טובות לכי"ל?
התחרות שהנהלת מוזאיק דיברה עליו מגיע מעליית החברות בסין שהגדילו את מכסות הייצוא שלהן לשווקים בהודו. לצד הגדילה בתחרות, במוזאיק צופים לשיא בביקושים בשנת 2016. שנת 2015 תהיה השנה השנייה בטיבה בכל הנוגע לכמות מכירות הפוספט מסביב לעולם.
- 3.לירון 04/11/2015 08:20הגב לתגובה זוהנה הגיע הרגע להשקיע בכיל, חיכיתי לרגע המתאים, מתחילת השנה היו ירידות , והיום יש איתות כדאי לקנות ולהשקיע לתווח ארוך
- 2.המצאת המאה 03/11/2015 21:10הגב לתגובה זווזה מה שהם רוצים . שכיל לא תהיה המעסיקה היחידה בנגד או הגדולה בנגב. זה יהיה על גב המסכנים שעובדים קשה בכיל מפטרים אותם כדי ליצור מפעלונים קטנים שיסגרו כל 5 שנים ואז יצעקו שצריך לעזור להם ולתת להם כי הם מסכנים שעובדים בשכר מינימום. התוצאה של שישנסקי ידועה וזה מה ששלי יחימוביץ וחבריה רוצים. יצא המרצע מן השק והם לא מתבישים ואומרים שהם רוצים להקים קרן למען הנגב. כמו בקרן העושר של הגז. בינתיים אין גז אין עושר ואין קרן. כנ"ל יהיה עם כיל
- 1.כתבה מבולבלת 03/11/2015 19:41הגב לתגובה זושזה קשור להתייעלות. וכל הכתבה בכי ונהי על מצב האשלג בעולם. איך זה בדיוק קשור לכיל אם מוזיאיק הרויחה בגלל התיעלות? לנו יש שישנסקי. גזירות על כיל בתקופה הכי גרועה שלה. כל פוליטיקאי ושדרן טלויזה מרויח על חשבון כיל כנראה המטרה של הפוליטיקאים היא להרוס את כיל . יחימוביץ הדגולה וחבריה מתכננים להקים קרן מהתמלוגים של כיל . ומטרת הקרן תהיה להקים עסקים בדרום למפוטרי כיל. הצבור הטיפש לא יראה שקל מהתמלוגים. הכל ילך לעובדי כיל המפוטרים. חכמי חלם יותר חכמים מהטמבלים שבשלטון
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
