ניתוח

הפרמטר שעלול להחריף את הנפילות - מתקרב בצעדי ענק

יוסי פינק | (16)

הבורסות מסביב לעולם צוללות עם פתיחת שבוע המסחר, וגם ת"א חוטפת בעוצמה זה היום השני ברציפות. הציבור בארץ שראה הבוקר את כותרות העיתונים ("השווקים מתרסקים") מגיב באגרסיביות ומוכר מכל הבא ליד. לפי הערכות שהגיעו לידי Bizportal, היקף הפדיונות בקרנות הנאמנות עומד כעת (14:30) על קרוב ל-2 מיליארד שקלים. מדובר באחד מימי הפאניקה האלימים ביותר מזה שנים ארוכות - הציבור פשוט בהיסטריה.

צריך להבין שהציבור אמנם מחזיק גם מניות אבל הוא בעיקר חשוף לשוק האג"ח, בדגש על האג"ח הקונצרני. והנה, מדד הקונצרני הכללי בבורסה בת"א מאבד 0.55% בלבד והתל בונד 60 יורד רק 0.4%. כלומר הציבור מוכר במיליארדי שקלים, אבל בשוק הקונצרני בקושי מורגשת דרמה. הסיבה לכך היא ככל הנראה רכיב המזומן בקרנות הנאמנות (הפקדונות) - וזה פצצה מתקתקת.

לפי בדיקה של אתר סטוקר עבור Bizportal, מנהלי קרנות הנאמנות המסורתיות מחזיקים כ-13.5 מיליארד שקלים בפקדונות (נכון לסוף מאי). כלומר זו הנזילות של מנהלי הקרנות. מנהל קרן שמקבל היום פדיונות, לא חייב למכור ני"ע (מניות ואג"חים) בתוך המפולת בכדי להחזיר את הכסף ללקוח, הוא יכול בתור התחלה לממש פקדונות. שכן למכור ני"ע זה אומר למכור בלחץ ובמחירים נמוכים.

אבל כאמור, הטקטיקה הזו היא פצצה מתקתקת במידה והירידות יחריפו. שכן אז יתדלדל המזומן בקרנות ומנהלי ההשקעות יצטרכו להתחיל לחתוך בבשר החי - כלומר למכור מניות ואג"ח קונצרני לתוך שוק שהוא כבר גם ככה לחוץ ומפוחד. אז נראה את המדד הקונצרני חוטף בעוצמה - וכמובן שאיתו גם שוק המניות.  אגב, השוק המקומי לא שונה מתעשיית הקרנות בכל מקום אחר בעולם - וזה מה שעלול לקבוע את הדינאמיקה. כלומר המשך לחץ כלפי מטה רק מקרב את המפולת האמיתית - כאשר אדי הדלק של מנהלי הקרנות יאזלו.  זה כמובן בכלל לא בטוח שהירידות יימשכו, אבל במידה וכן - זה יהיה כואב.

נציין כי מחזור המסחר בת"א  חוצה כבר את ה-2.2 מיליארד שקלים.

מדד ת"א 25  

דאקס

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אחד שלא מפחד 25/08/2015 06:34
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמספיק חכם ולא אמוציונאלי כלפי ההפסדים הישירים והנראים יכול גם בזמני מפולות לייצור הזדמנויות כמו תעודות בחסר על המדדים ואפילו זה הזמן לאסוף סחורה זולה בפערים של 20% ואולי יותר
  • 12.
    דייר 25/08/2015 04:59
    הגב לתגובה זו
    מישהו זוכר מה קרה למחירי הדירות במשבר הקודם ? להזכירכם, פדיונות עתק בשוק המניות ועליות מטורפות במחירי הדיור.
  • 11.
    איזה פחד!! (ל"ת)
    אלעד 25/08/2015 00:56
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    hrui 24/08/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
    מי שקרוב לצלחת כבר בחוץ מלפני 3 חודשים מי שחוטף זה הצבור.
  • 9.
    צ'יקו הליצן 24/08/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    הציבור לא עמוק בתוך המניות בבורסה, הציבור בנדל"ן, ממונף בטירוף, הפעם סוחרי המניות במעוף ואחרים סופגים את הירידות. תראו את התגובות תבינו, שום כלום, הציבור לא יכנס לבורסה, שורט סקוויז, הכל עוד לפנינו, זה הפתיחה, חכו לפאניקה כשהציבור יראה את ההשפעה על ההשקעות שלו בפנסיה, הכל ירד כמו הגשר של מעריב, גם אם יהיה נדמה שלרע יש חזרה לעליות, למכור הכל כמו בפאניקה, מחר יהיה הרבה יותר זול
  • 8.
    ריבית אפס הרסנית 24/08/2015 17:33
    הגב לתגובה זו
    טירוף
  • 7.
    הבועה היותר גדולה נמצאת המחירי הדירות זו המפולת הבאה (ל"ת)
    מנטה קריסטו 24/08/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    22 24/08/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    ותתחילו להגדיל פוזיציה בתעודות סל לעת לעת כל יום סכום קטן ביחס לתיק שלכם ויצא סחרנו בהפסדינו .
  • 5.
    קבנוס 24/08/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
    שוב המשבר ידלג על ישראל עוד תראו
  • 4.
    דין 24/08/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    1. פידיונות בקרנות -בעיקר קרנות אג"ח ,אמורים להיות מקוזזים ברכישות של קופות הגמל , שצריכות סחורה זולה .. 2. אין בנמצא "הדי דלק" -מומלץ לעשות הגהה לפני שיגור טקסט ולא לפעול עם המגמה 3. בימים כאלה צריך עורך שיפעיל שיקול דעת ולא יאשר כתבות כגון אלה , אשר אינן תורמות למשקיע לקבל החלטות שקולות אלא להיפך,-יוצרות פאניקה מיותרת. מוטב להתרכז בשאלה אם יש כאן שינוי מאקרו או שינוי במדיניות הבנקים המרכזיים בנוגע לריביות ומחיר הכסף
  • שוגי 25/08/2015 01:21
    הגב לתגובה זו
    אני קורא כאן כתבות ומגלה שיש מגמה של ליצור רעש מלוכלך, וכל איזה נער בית השקעות חמדן מרכל את מרכולתו כמו רוב העדר בניתוח בגרוש מיקרו, כמעט כמו לחלטר כתבה.
  • 3.
    יודע דבר מבאר שבע 24/08/2015 15:39
    הגב לתגובה זו
    החופש ניגמר ב31.8 וחוזרים הביתה מאילת בחזרה יש הרבה עליות אז זה רמז ב31,8 יתחילו העליות
  • 31.8.16 אולי... (ל"ת)
    רועי 24/08/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המומחה 24/08/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    אחרת איך יציגו תשואות לקרנות ולקופות הניעור הגיע ואיתו כל הדגיגים מספטמבר ראלי סוף שנה אדיר! לא סין ולא נעליים.
  • 1.
    כשהבורסות דהרו מעלה לשום מקום לא היתה פאניקה ,מדוע????? (ל"ת)
    מוני 24/08/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
  • אים מלים כל מילה פגז אתה צודק עכשו היתהפכו היוצרות (ל"ת)
    יודע דבר מבאר שבע 24/08/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.  

צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.