התנגדות להסכם ביוון: "לכבוש את הרחובות, התנגדו לפשיטת הרגל של העם"
עדכון מהשעה האחרונה: היוונים מרגישים מרומים. לאחר שצעדו בהמוניהם בשבת האחרונה בכדי להצביע ולשלול את את הצעת אירופה להנהיג צעדי צנע במדינה תמורת סיוע פיננסי, הם התעוררו הבוקר לגלות כי רה"מ יוון בחר לפעול כנגד תוצאות משאל העם. עתה, עם חזרתו של אלקסיס ציפראס לאתונה עליו לשכנע את היוונים לפעול נגד רצונם ולהעביר את אותו הסכם שאותו העם דחה בפרלמנט.
הדיונים צפויים להימשך עד השעות הקטנות של הלילה. "אנו מעומתים בפני החלטות גורליות". על פי רויטרס, ציפראס צפוי להתקל בהתנגדות עזה מקרב הפלג הימני של מפלגתו סריזיה ולכן יאלץ להסתמך על קולות מחוץ למפלגתו בכדי להעביר את ההסכם - אם בכלל.
לעת עתה, על פי רויטרס, לא נרשמת תכונה ברחובות אתונה ואף לא באיים אשר אמורים להיפגע מתוכנית המיסוי החדשה. כמו כן אין צפי להפגנות ענק. אולי היוונים מרגישים לא רק מרומים אלה גם לאים. בכל אופן, מי ששוב מנסה לדחוף כלפי התנגדות עממית היא המפלגה הקומוניסטית ביוון PAME - אשר קראה ליוונים "לכבוש את הרחובות. התנגדו עכשיו בכדי שנוכל למנוע את פשיטת הרגל של העם. אמרו לא לתוכנית ההצלה הברברית".
דרך התקשורת, אירופה מקבלת את ההסכם בברכה. נציין את דבריו של נגיד הבנק המרכזי לשעבר באירופה- ז'אן קלוד טרישה שטען שההצעה היוונית מראה על שיפור משמעותי ברצונם של היוונים לסיים את המשבר. הנגיד הנוכחי, מריו דרגי, אמור לעבור על ההסכם היום ולתת את דעתו עליו.
- אקסון מצטרפת לאנרגי'אן בקידוח ראשון לחיפוש גז ביוון מ-1981
- השביתה המקומית שהובילה לשינוי בכל כלכלת פולין ומה קרה היום לפני 37 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול בלילה, ממש ברגע האחרון ממשלת יוון הגישה את תכנית ההצעה שלה לתכנית רפורמות בתמורה לקבלת סיוע והישארות בגוש האירו. יוון ביקשה סכום של 53.5 מיליארד אירו שיכסה את חובותיה עד 2018 ובתמורה הגישה הצעה שדומה מאוד להצעת הנושים מה-26 ביוני האחרון (שנדחתה ברוב גדול במשאל העם היווני ב-5 ביולי) וכוללת קיצוצים נרחבים והעלאות מיסים אך הוסיפה בעיקר דרישה אחת - ביצוע הסדר על החוב ארוך הטווח.
התכנית שהגישה יוון היא הצעה משופרת באופן משמעותי ביחס לתכנית הקודמת שהגישה יוון ואמורה לייצר ליוון 13-14 מיליארד אירו ע"י קיצוצים והעלאות מיסים, סכום גבוה משמעותית בהצעה הקודמת. למעשה, ציפראס מסכים באופן מלא לתכנית שהציעו הנושים ב-26 ביוני בתמורה להסדר על החוב הארוך (לא מחיקת חוב).
סעיף מעניין בתכנית היוונית הוא התפשרות על הפטור ממס לאיים היוונים שהינם פרה חולבת עבור ממשלת יוון (עסקי התיירות הם הכנסה מרכזית). עד כה התעקשה יוון כי תימשך ההנחה במיסים (בדומה לפטור ממע"מ באילת) אך בהצעתה הנוכחית מסכימה יוון לביטול ההנחה בשלבים (האיין הגדולים והחזקים תחילה). המע"מ על מלונות יוותר על 13% אך על מסעדות יטפס ל-23%.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 12.שמטוב 11/07/2015 12:56הגב לתגובה זואין שום מהומות ביוון, גם אם יש קולות מחאה בודדים פה ושם אילו לא מהומות. חוץ מזה מיסים על הפריפריה באיים - לא ישולמו ככל הנראה כי אין אפשרות לגבות אותם (זה כמו לגבות מע"מ בישראל מעסקים בכפרים ערביים). וטוב שכך - שכן התיירות היא התחום היחיד שבו ליוון יש עדיפות. הצעה של פקידים מתנשאים לשחוט את מקור ההכנסה היחיד תהרוס את כלכלת יוון.
- 11.הסיפור גמור ביז. מספיק להפחיד . (ל"ת)יואב 11/07/2015 11:21הגב לתגובה זו
- 10.לא מעודכנים (ל"ת)קסולוס 11/07/2015 10:59הגב לתגובה זו
- 9.יום ראשון הבורסה טסה למעלה יהיה הסכם (ל"ת)שיר 11/07/2015 10:52הגב לתגובה זו
- שי 13/07/2015 06:04הגב לתגובה זויוון לא יכולה לשלם חובות
- 8.אזרח חכם בונה עתיד 11/07/2015 08:34הגב לתגובה זואבקש סכום של 1,000,000 דולר, ואם צריך לזייף את הנתונים שלי - אין בעיה. כאשר יגיע זמן להחזיר - אטען כי אני מושפל ואדרוש פריסה עד שנת 3000. נכון שאני חכם?
- 7.בקיצר לא סוף פסוק. צפי לסגירה שלילית ביום א בהמתנה ליון (ל"ת)חחחחחחח 11/07/2015 08:28הגב לתגובה זו
- 6.האירופאים לא התעללו מספיק ביוון , לכן (ל"ת)יש להם כח להפגין! 11/07/2015 07:55הגב לתגובה זו
- 5.הספירה לאחור בשלטון של הציפ שנה,שנה וחצי?עם השר שהיתפ (ל"ת)אדם באוהלו 11/07/2015 05:52הגב לתגובה זו
- 4.יווני 11/07/2015 03:42הגב לתגובה זואו האירופאים גנובים. או שהכסף יצא מהמודא
- 3.יוונים נצלנים 11/07/2015 00:27הגב לתגובה זוהמגזר הציבורי השמן שם יוצאים בגיל 55 לפנסיה מלאה ולטברנות . השאר גם יכולים לצאת בגיל 55 ולהתבטל על חשבון הכסף שהלוו להם. לא רוצים להחזיר שיחזרו לרכב על חמורים ולגדל גבינות בבתי חימר
- 2.איך אתם יודעים ש ??? 10/07/2015 23:09הגב לתגובה זוהלכו הפוטים שלכם בראשון :)
- 1.שוב ביזפורטל בשורט 10/07/2015 23:06הגב לתגובה זוהלכו לכם הפוטים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
