וול סטריט סגרה בעליות: לאחר שלושה ימים של ירידות, הנאסד"ק התחזק 0.3%

אלקואה פתחה את עונת הדוחות ועלתה 1.7%, יוון תמתין עד הדקה ה-90 בכדי לפרסם את ההסכמים
אלמוג עזר | (12)
נושאים בכתבה וול סטריט

אחרי שלושה ימים של ירידות שערים, ניו יורק סופסוף חתמה בעליות. תחילת יום המסחר התאפיין עוד בעליות חדות, אם כי ככל שהתקדם היום כך התמתנו הירידות. ההתמתנות הגיעה בעקבות הסנטימנט השלילי שחזר לשלוט בשוק המניות הסיני.

הסנטימנט השלילי של וול סטריט בימים האחרונים אינו קשור לכלכלת ארה"ב אלא לחדשות הרעות הגיעות מחוץ למדינה, בעיקר מיבשת אירופה בה המשך חברותה של יוון בגוש היורו נותר בסימן שאלה. על יוון להגיש הצעה חדשה להסכם עוד הלילה, אך ככל שנוקפות השעות, נראה כי הסיכוי לכך הולך וקטן לקריאה מלאה.

מדדי וול סטריט

S&P 500

נאסד"ק

​דאו ג'ונס

על פי אלעד שמש סמנכ"ל המחקר של בית ההשקעות קולמקס: "עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב נפתחה אתמול בתזמון מאתגר במיוחד. מצד אחד אין עדיין הסדר באירופה ומנגד נראה שהבועה הסינית משחררת מעט מהאוויר אשר הכיל אותה בתשואה תלת ספרתית. בפועל, מחירי המניות בסין נסחרו במכפילים לא הגיוניים ונראה כי נשאר עוד מרווח רב לירידה. במקביל לתקלת המסתורית במערכות יוניטד איירלינס, גם תקלת המסחר בבורסת ניו יורק הוסיפה לפאניקה, ולמרות שמספר ברוקרים כן הצליחו לאפשר גישה מלאה למסחר באמצעות ספקי נזילות חלופיים, התחושה היתה של טירוף מערכות. 

בחדרי העסקאות נרשם גם הבוקר זינוק בביקוש למכשירי גידור סביב 4% מהכסף כאשר משקיעים משפרים את יחס המזומן מול הנכסים בתיק ההשקעות. חשוב להדגיש כי שמירה על רכיב המזומן בתקופה של תנודתיות הינה קריטית בכדי לנצל את ההזדמנויות אשר עומדות להגיע במקביל לצמצום החשיפה מחוץ לשעות המסחר."

יומן מאקרו

לפני המסחר (15:30 שעון ישראל) פורסמו התביעות השבועיות החדשות לאבטלה בארה"ב. הצפי כי אל מעגל התובעים הצטרפו בשבוע שעבר 275 אלף תובעים חדשים התברר כאופטימי מדי, כאשר כמות התובעים הגיעה לכדי 297 אלף עובדים. תוצאה שמגבירה את החששות לכך ששוק העבודה האמריקני מתקרר. 

מניות בכותרות 

נטפליקס - NETFLIX לאחר ביצוע ספליט למניית החברה בחודש הקודם, חברת ההשקעות Nomura העלתה את יעד מחיר המניה של החברה לכדי 750 מ-600 דולר. החברה מציינת עלייה גדולה מן הצפוי בסך הלקוחות של החברה מסביב לעולם.

אלקואה - ALCOA עם פתיחתה של עונת הדוחות חברת אלקואה דיווחה על רווח נקי רבעוני של 19 סנט למניה. 3 סנט פחות מהצפי של השוק. אם כי הכנסות החברה היו גבוהות מן הצפי. חשוב יותר, חברת אלקואה הגדילה את תחזיות היצע היתר של האלומניום העולמי. מצב איתו היא נאבקת מזה שנה.

IBM - ענקית המחשבים האמריקנית INTL BUS MACHINE  הציגה פריצת דרך בתחום המוליכים למחצה. החברה תשווק מוליך קטן יותר ועוצמתי יותר מן המקובל בשוק כיום. 

 

סחורות

מחיר חבית נפט זינק היום 2.2% אל מחיר של 52.8 דולר. מחיר אונקיית זהב נסחר בשווי של 1,159.8 דולר לאונקייה. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    רמי 10/07/2015 00:21
    הגב לתגובה זו
    3 המדדים האמריקאנים בנפילה מתמדת מיוני 21, זאת ע"פ הגרף לגוגל. ה דאו ג'נס נפל ב-3% ; נאסדק השלים ל -4.37% ; ס.נ.פ. משלים ירידה של -3%. סקטורים: אנרגיה -6% ; basic materials -7% ; תעשיה -5.26% ; סחורות ושירותים -1.4% ; סחורות לא ניתנות למחזור +.47% ; פיננסים -2.2% ; בריאות -3.3% ; טכנולוגיה -5.5% ; תקשורת -3.4% ; utilities -0.64% ; . מה זה אומר? אם היוונים החליטו לעבור מנכסף לסחורות - אולי כך גם חושבים המדדים בכלכה האמריקאנית...
  • 6.
    שמעון 09/07/2015 22:49
    הגב לתגובה זו
    מה קורה ? למה אפל יורדת ?
  • חשש לביקוש נמוך בסין בגלל המפולת בבורסה (ל"ת)
    חיים 10/07/2015 00:21
    הגב לתגובה זו
  • רמי 10/07/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
    היה פירסום שמכירות השעון נסקו למטה. ההערכה היא שאי היציבות בסין תשפיע חזק על נתוני הצמיחה של אפל שהתבססו על השוק הזה כ "חלון מאוורר". השערה נוספת היא שעושי השוק מפילים את המנייה לקראת הדוחות הקרובים אולי כדי ליצור ראש גדול יותר.. סקטור הטכנולוגיה בנפילה מאז ה23 ליוני...מאז אותו תאריך נפל הסקטור ב7%+ והוא נמצא כ3%- מתחת לס.נ.פ. תתכן גם העובדה שהרחשת דעות בדבר נפילת שוק הPC - מי שמסתכל על יצרניות הפיסי רואה נפילה משמעותית בשווי המנייה. לקינוח המצב בשוק האירו לא תורם לצמיחה... יוון, סין, אירו, שו הפיסי, השעון של אפל, מגמה כללית בשוק...
  • 5.
    nלמגיב מס 2 09/07/2015 21:12
    הגב לתגובה זו
    הוא יודע על הדאקס על הנפט70$ על הבנקים על טאואר בקיצור מי שעשה הפוך בשלושה שבעות לאחור בטוח הרוויח..... הבנאדם טועה ואני מקווה שלא מטעה
  • 4.
    עבדה 09/07/2015 20:44
    הגב לתגובה זו
    כרגיל נדנדה
  • 3.
    משקיע 09/07/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע למה מניית מלאנוקס יורדת היום ומשלימה ירידה של מעל 12% בימים האחרונים ??
  • למה אתה משקיע במלאנוקס. יש מניות עם פוטנציאל כמו עליבבה (ל"ת)
    גיל 09/07/2015 21:56
    הגב לתגובה זו
  • QLGC אזהרת רווח (ל"ת)
    חיים 09/07/2015 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה 09/07/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    לאן jQuery20305103661585599184_1436457671228???
  • 1.
    שלשום הנאסדק עלה 0.65% מאיפה הבאתם 3 ימי ירידות (ל"ת)
    חחחחחחח 09/07/2015 17:06
    הגב לתגובה זו
  • תפתח גוגל פינאנס, תלחץ על המילה פינאנס ושחק עם הגראף (ל"ת)
    רמי 10/07/2015 00:04
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: