יואל חסון
צילום: יח"צ
TV

גרבוז.. עודד קוטלר... ח"כ חסון מציג בכנסת את 10 הציטוטים הכי מגעילים לדעתו - ומי במקום הראשון?

מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה יואל חסון

דבריו של הבמאי עודד קוטלר בכנס חירום שהתקיים נגד הממשלה מחשש לצעדים שיגבילו את האמנים בישראל עוררו גל תגובות חריף מכל מכל קצוות הקשת הפוליטית. הנאום קיבל את הכותרת "נאום הבהמות" ומוזכר מעתה בצמוד לנאום המוכר של יאיר גרבוז ערב הבחירות. ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני עלה אתמול לנאום במליאה - והזכיר עוד 10 ציטוטים לא פחות קשים, של חברים בכנסת - שזכו לדעתו לתגובות הרבה פחות חריפות. צפו בקטע:

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    הכנסת קירקס,מקשקשים בבמה ואף אחד מקשיב לו (ל"ת)
    רונן 20/06/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    השחרחר מתרפס ורוצה להלבין את הלבנים..?? (ל"ת)
    אליעז 18/06/2015 21:26
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גיבוב שטויות (ל"ת)
    אבי 17/06/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מודאגת 17/06/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    כמובן שיש אספסוף חסר תרבות בכל העדות אבל למה כולם התרכזו בשלטון של ימינו?! העליתה (מכל העדות) בדרך החוצה מה לא ברור כאן?!
  • 8.
    יעקב 17/06/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    הם התחילו והחזירים לא גדלו בביתנו. ראוי ומשובח. יישר כח.
  • 7.
    יונה 17/06/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    זו האמירה החמורה ביותר מכולן - בגלל זהות האומרת - שרה בממשלה. היא שכחה שהיא אמורה להיות שרה של כולם.
  • 6.
    קשקשן היה ונשאר (ל"ת)
    עוד אחד 17/06/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    למה חזרתה לכנסת היה נחמד בלעדיך (ל"ת)
    עדי 17/06/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אורי 17/06/2015 12:30
    הגב לתגובה זו
    יסלח לי ח"כ יואל חסון אבל פיספסת את המקום הראשון שאמנם נשאר בידי ראש הממשלה שאמר : כולם כאן מהליכוד ? והסיר את השחפ"צ !
  • 3.
    אאא 17/06/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שזה לא קשור בכלל לימין שמאל או ליכוד עבודה. או שחורים לבנים או ספרדים אשכנזים. וזאת מבלי להתייחס לגופם של דברים שאמר.
  • 2.
    כל מילה של חסון בסלע!!! (ל"ת)
    BBZYOT 17/06/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלטון אספסוף שמוביל את ישראל להיות מדינת עולם שלישי (ל"ת)
    איל 17/06/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.