יום ירוק בוול סטריט: למרות נתוני מאקרו חלשים, הנאסד"ק עלה 0.7%

בנק אוף אמריקה ירדה 1.1%, מניית גוגל התחזקה 0.3%, דלתא איירליינס זינקה 2.6%
אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הנוכחי (ד') בוול סטריט נפתח בעליות שערים וככל שהמסחר התקדם העליות התחזקו. העליות הגיעו בעיקר לאור זינוק במחירי הנפט בעקבות דוח המלאים והמשך עונת הדוחות שליבנתיים עונה על הציפיות.

במשך היום פורסמו מלאי הנפט השבועי בארה"ב ומדד הייצור התעשייתי לחודש מרץ שאיכזב. עונת הדוחות כללה היום את פרסום הדוחות של בנק המשכנתאות וולס פארגו, בנק אוף אמריקה, דלתא איירליינס ונטפליקס.

הדאו ג'ונס עלה 0.42%, ה-s&p 500 התחזק 0.51% והנאסד"ק טיפס 0.68%

יומן מאקרו

מדד הייצור התעשייתי- בשעה 16:15 (שעון ישראל) פורסם מדד הייצור בארה"ב והיווה המשך אינדיקציה לצמיחה בתוצר הכלכלי בארה"ב לרבעון הראשון. הצפי של השוק היה לירידה של 0.3% בייצור בחודש מארס, לעומת חודש פברואר, אך התוצאה הייתה נמוכה יותר עם ירידה של 0.6%.

החששות מפני החלשות הייצור בארה"ב בעקבות התחזקות הדולר ממשיכים להטריד את מקבלי ההחלטות. מדד הייצור מצביע על השפעת התחזקות הדולר על תהליכי הייצור במדינה. 

מלאי הנפט - בשעה 17:30 (שעון ישראל) פורסם המלאי השבועי של נפט בארה"ב. המלאים עלו באופן עקבי מזה 13 שבועות ברציפות וממשיכים ללחוץ על מחירי הנפט מטה. הצפי השבוע היה כי מלאי הנפט הגולמי יצמח ב-4 מיליון חביות, אך המלאי צמח ב-1.4 מיליון חביות בלבד. 

רכישות ני"ע על ידי זרים - עם סיום המסחר (23:00 שעון ישראל) תפורסם כמות ני"ע האמריקניים שנרכשו על ידי זרים בארה"ב. המדד מצביע על התאבון שיש לאזרחים לא אמריקניים להשקיע בוול סטריט וכמובן משפיע על הביקוש לדולר. 

מניות בכותרות

אינטל INTEL CORP - לאור החלשות שוק המחשבים האישיים בשנה האחרונה, המשקיעים חששו מפני הדוח הפיננסי שחברת אינטל פרסמה אתמול (ג'). אינטל עצמה חתכה באמצע חודש מארס את תחזית הרווחים שלה לשנה. הדוח של אתמול עמד בציפיות הרווח של 41 סנט למניה. 

אלון אנרג'י (סימול: ALJ) - דלק יו אס איי (סימול: DK) רכשה 48% מהשליטה בחברת אלון אנרג'י. המוכרת היא אלון ישראל. מניית אלון אנרג'י עלתה 0.3% במסחר.

בנק אוף אמריקה  BANK OF AMERICA -  לאחר ההפסד ברבעון הראשון של שנת 2014 (בשל עלויות משפטיות), BAC דיווחה על רווחים, אם כי לא ברמה בה צפה השוק. הרווחים הגיעו ברבעון ל-27 סנט למניה. 

דלתא איירליינס (סימול: DAL)- חברת התעופה פרסמה דוח פיננסי שהציג רווח של 45 סנט למניה לרבעון הראשון לשנת 2015. ההכנסות עמדו בתחזיות. דלתא טענה שזהו חודש מארס הטוב ביותר בהיסטוריה של החברה. המשקיעים דחפו את המניה לעליות של 2.55%.

גוגל  GOOGLE - האיחוד האירופי הגיש תביעה באופן רשמי כנגד גוגל על כך שהיא מנצלת את כוחה ודוחפת תוצאות חיפוש שנוחות לאינטרס העסקי שלה אל מול שאר התוצאות.

סחורות 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שירי 16/04/2015 07:58
    הגב לתגובה זו
    גם אם הריבית תעלה.אז מה עדיין נמוך מאוד
  • 1.
    FISHERKING 15/04/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    איך אני יודע-מספר סיבות: 1. אנו בתקופת חמדנות בלתי נלאית,ומועצת המנהלים של פריגו תדחה בגסות רוח את ההצעה החלומית! 2. מניית מיילן יורדת כבר יומיים ברציפות,מה שמראה,שבעלי המניות שם לא ממש אוהבים את העיסקה מרוקנת הכיסים של מיילן 3. אפילו גים קריימר חושב כמוני !!
  • בטוח שלך אין ולא היה פריגו (ל"ת)
    לא מסכים 15/04/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
  • פישרקינג 15/04/2015 22:33
    אבל בוא תודה שאני פשוט צודק גם בלי שיהיה לי את נייר העשירים-טיפשים הזה ואני לא היחיד החושב ככה. אני בחבורה טובה יחד עם המשוגע השני-גים קריימר. שחי,נושם ומשתין את השוק בכל שנייה.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: