TV

"מי שקנה דירה בשנים האחרונות לא היה צריך להיות גאון כדי להרוויח - זה ישתנה"

שי עזר מ-IBI מצביע בראיון ל-BizTV על 4 מניות נדל"ן מעניינות כעת ומסביר ממה צריך להיזהר. צפו בוידאו
לירן סהר | (11)

עונת הדו"חות נפתחה בבורסת תל אביב וחברות הנדל"ן צפויות לרכז עניין. בראיון ל-BizportalTV מצביע שי עזר, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות IBI, על 4 מניות מעניינות כעת ומסביר ממה צריך להיזהר. צפו בסרטון

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אכלת פלפל שתה מיץ 09/03/2015 18:41
    הגב לתגובה זו
    הוא דווקא לא שלילי על הנדל"ן פשוט ממליץ להשקיע באזורים שצפויים להשביח את עצמם ולא סתם מתוך אמונה שנדל"ן תמיד יעלה
  • 7.
    אח שלו 09/03/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    הרבה טנליסטים טובים וחכמים כבר טעו. הבעהי שהם חיים רק לפי נתונים במחשב, לא יוצאים החוצה לרחרח.ואת הנתונים קל לכוון לפי הרצוי, תשאלו כל איש מערכות מידע. לא משקרים אבל עושים טוב יותר... ראינו חברות השקעה מתמוטטות. ראינו ארגונים מסתבכים. ראינו אלנליסטים שתחזית שלהם לא שווה ואחרי שנה או כמה שנים הם נעלמו, גם הנבואות שלהם התבדו. כמה כבר דיברו על הנדלן, כמה הבטיחו שהמחריים ירדו. והם לא ירדו וגם לא ירדו משמעותית בעתיד, כי אין שום דרך להוריד אותם בלי התאבדות פוליטית, שאך אחד לא יעשה.
  • 6.
    קרטל נצלן=שליט מחירגבוה=בועהמעל50%=דור עני=סיכון מדינה! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 09/03/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פטר 09/03/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    רק לקנות ברחובות פטטטטטרררררר
  • 4.
    גיורא 09/03/2015 16:43
    הגב לתגובה זו
    מי שקנה מניות עזריאלי ומליסרון לפני 5 שנים הרוויח יותר ממי שקנה דירה
  • אבי 09/03/2015 21:10
    הגב לתגובה זו
    דירה ממומנת גם במשכנתא יש דיבידנד כל חודש משכירות נכון יש ריבית אבל אם ההון ההתחלתי היה נניח 40% משווי הדירה אזי התשואה על ההון יותר טובה בקניית דירה מלפני 5 שנים מאשר קניית מניה (בדרך כלל)ללא מינוף.
  • 3.
    בלייש 09/03/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
    ירוצו ליציאות במהירות.
  • 2.
    אביטל 09/03/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    מומלץ בחום להקשיב לייעוץ של שי עזר- חכם, בקיא, ענייני ובעיקר מוביל לתוצאות נפלאות! מי שעוקב אחר שי עזר באופן קבוע, כמוני, יכול להבין שהסיפוק מללכת בדרך בה שי עזר ממליץ הוא עצום! לא אכזב אפילו פעם אחת. תותח רציני בתחומו!
  • 1.
    אלי נכסים 09/03/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    אנחנו הולכים לתקופה ארוכה של סביבת ריבית אפסית
  • סטיב 09/03/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    אלי נכסים פחחחחחחח
  • לוקר 09/03/2015 16:18
    הגב לתגובה זו
    ומחירי נכסים יקרסו.
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.