הפרסומת הישראלית שהרגיזה את דומינוס העולמית: "טיפשית ולא מצחיקה"
מי שחיפש עוד ראיה לפוריטניות ולשמרנות של הקהל בארה"ב, יכול למצוא אותה במקרה הבא. מודעת פרסום הומוריסטית של מקאן תל אביב עבור דומינוס פיצה שנעשתה במסגרת תחרות דג הזהב והופצה ברחבי הרשת, הצליחה להרתיח את הקהל האמריקאי עד לנקודה שבה נדרש דובר החברה להגיב לעניין באופן שלא משתמע לשתי פנים.
המודעה ברוח הסאדו-מאזו, מקדמת את הפיצה החדשה של המותג המשווקת בישראל, בטעם סרירצ'ה - רוטב ויטנאמי חריף. בפרסומת מוצגת לשון גדולה הקשורה בשלשלאות במרתף עינוים, כשלגופה רצועות עור ותחתוני עור. ללשון, שעליה גם סימני הצלפה, יש פה, שאליו קשורה רצועת עור עם מה שנראה כמו כדור סנוקר אדום, או יותר מדויק מה שמוגדר בעגה המקצועית "גג-בול" (למניעת צרחות, או יה..) במה שמזכיר את הסצנה המפורסמת מהסרט ספרות זולה. להמחשת אווירת הסאדו-מאזו מופיעים במודעה גם אלה מעוטרת בדוקרנים, כובע עור ושוט הצלפה.
בתחתית המודעה נכתב לצד הלוגו של הרשת: "אתה הולך לסבול וליהנות מכל רגע. דומינוס סרירצ'ה, פיצה חריפה וטעימה אש..."
כאמור, המודעה של מקאן לדומינוס כמו רבות מהמודעות האחרות של משרדי הפרסום שנעשו עבור לקוחותיהם במסגרת דג הזהב זכו לתהודה בינ"ל בשלל אתרי פרסום ובלוגים שעוסקים בקריאייטיב.
עם הפצת המודעה, החלו להיערם התגובות הלא אוהדות אליה ומספר כתבות בנושא באתרים כגון
דובר הרשת בארה"ב טים מקינטייר הסביר לאתר E-online כי "מדובר בפרסומת שנעשתה בישראל עבור הזכיין המקומי ולמעשה לא אמורה להיות מפורסמת". לדבריו, "אל תצפו לראות את המודעה מפורסמת במקום כלשהו. היא לא הופיעה באופן רשמי באף מקום מכיוון שמדובר בפרסומת שנעשתה ללא מחשבה, היא אינה מצחיקה, לא תואמת את רוח המותג ובמילה אחת - היא מטופשת".
הדובר הוסיף עוד כי "כשראיתי את המודעה לראשונה הייתי בטוח שמדובר בפארודיה על רקע השקת הסרט 50 גוונים של אפור - ואני עדיין לא מאמין".
במשרד הפרסום הגיבו לעניין ואמרו לאייס: "מקאן תל אביב עובדת בצמוד לדומינו'ס ישראל. המודעה הוכנה לתחרות 'דג הזהב', שהינה תחרות קריאטיבית והיא לא יועדה לפרסום מעבר לתחרות. המודעה אכן לא פורסמה בישראל באף מסגרת אחרת, ובמידה ומישהו נפגע מהקריאטיביות של המודעה כמובן שאנו מתנצלים".
על המודעה הסוררת חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש, המעצב חזי יוסף, על הארט הופקד מורן קל והקופירייטר הוא עידו מיימון.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
תגובת דומינוס פיצה לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 19.יונתן 01/02/2015 12:48הגב לתגובה זופשוט נכנסים לטייס דרך פייסבוק
- 18.א.א 01/02/2015 12:01הגב לתגובה זומכוער מגעיל דוחה משפיל וראש זמלא באשפה!!! איכס...ילדים הם הצרכנים הגדולים של הפיצה וזה מה שמכניסים להם לראש בושה!!!!!
- 17.ג'ון 01/02/2015 11:21הגב לתגובה זודומינוס זה מותג משפחתי. מקום שבו הורים לוקחים את הילדים שלהם. בחלק מהסניפים אפילו יש ג'ימבורי והפעלות לילדים. אז ברור שדומינוס כועסים. המודעה טובה, אבל היא סוג של קיצור דרך כי היא התעלמה מהטון וסטייל של המותג.
- 16.שושנה 31/01/2015 10:41הגב לתגובה זוהוא הטאלנט בכל הסיפור, ובכלל הטאלנט של מקאן!
- 15.אבי 31/01/2015 09:49הגב לתגובה זובישראל זה לא היה מעורר תהודה.... לשון קשורה... ואוו... קריאטיב בינוני
- 14.נייקד 31/01/2015 04:37הגב לתגובה זואני לא מבין למה לא אוהבים, זה ענק!
- 13.מקאן חוזרים לגדולתם! מבריק (ל"ת)סאנדי 29/01/2015 20:54הגב לתגובה זו
- 12.אני 29/01/2015 19:26הגב לתגובה זומה יש לכם? אחלה רעיוו. אחלה אחלה עבודת ארט. לא להתרגש מכל התחסדות פוריטנית. וכל המגיבים תרגעו ותיהנו
- 11.מור 29/01/2015 17:52הגב לתגובה זואחת המודעות הטובות בדג לטעמי. ואין לי כל קשר למקאן
- 10.בושה!!! 29/01/2015 17:46הגב לתגובה זופשוט מדהים כמה ירודה העבודה. יסלחו לי המעורבים אבל יש פה הבנה בסיסת אפס של פרינט ובכלל של סטורי טלינג.
- 9.אנא פרנק 29/01/2015 16:25הגב לתגובה זואבל זה לא מפתיע, זו הרמה במקאן ולא רק
- 8.רועי 29/01/2015 16:25הגב לתגובה זוחחח משרד פרסום עילאי ומתנשא
- 7.יורם 29/01/2015 16:12הגב לתגובה זוותכלס מתאים לשנה ב עיצוב גרפי מכון אבני. מה מעולה בקופי אעלק מתוחכם, מתאים בתור בדיחה בישיבת קריאייטיב ופסילה על הסף מה נסגר איתכם.
- 6.המודיע 29/01/2015 15:54הגב לתגובה זוhttp://www.joelapompe.net/2011/09/14/spicy-coincidence-betes-de-sexe/
- 5.ג. 29/01/2015 15:29הגב לתגובה זושענף הפרסום יתבגר ויפסיק כבר עם התחרות המטופשת הזאת. הגיע הזמן שכולנו נבין שפרסום טוב זה פרסום קראטיבי ומגניב שגם מייצר תוצאות אמיתיות ללקוחות שלנו.
- 4.סחא 29/01/2015 14:55הגב לתגובה זוקופי מעולה
- 3.א 29/01/2015 14:54הגב לתגובה זופרסומת גאונית
- 2.נו, מסתבר שלא רק הלקוחות שלנו מטומטמים (ל"ת)29/01/2015 14:41הגב לתגובה זו
- 1.אני 29/01/2015 14:24הגב לתגובה זומה עם חזי יוסף????????
- cinema4d 29/01/2015 14:40הגב לתגובה זוחזוס!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
