זה רשמי: כלכלת סין היא הכלכלה הגדולה בעולם, עקפה את ארה"ב
בפעם הראשונה מאז יוליסס גרנט היה נשיא ארה"ב (שנת 1869), אמריקה היא כבר לא הכוח הכלכלי המוביל בעולם. היום כלכלת סין נכנסת לספרי ההיסטוריה ככלכלה הגדולה העולם ועוקפת בדרך את ארצות הברית.
קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פירסמה היום את הנתונים המפתיעים שנוגעים לכלכלה העולמית. כך ניתן למצוא כי התפוקה הכלכלית של סין במונחים ריאליים של סחורות ושירותים עומדת על 17.6 טריליון דולר. התפוקה של ארה"ב לעומת זאת, מעט מאחור עם 17.4 מיליארד דולר. נזכיר כי רק בשנת 2000 התפוקה האמריקנית עלתה על זו של האומה הסינית בשיעור של פי 3.
בכדי לסבר את האוזן בכל הנוגע למספרים הגדולים, כלכלת סין כעת מהווה 16.5% מהכלכלה העולמית במונחי כוח קנייה, בהשוואה לזו של ארה"ב שמהווה 16.3%. אינדיקטור ראשון למהפך הזה יכולנו לראות כבר בשנה שעברה, אז סין עקפה את ארה"ב במונחים של סחר עולמי.
- 14.קושקוש 06/12/2014 05:57הגב לתגובה זולא כזה ביג דיל. "התפוקה הכלכלית של סין במונחים ריאליים של סחורות ושירותים עומדת על 17.6 ט ר י ל י ו ן דולר. התפוקה של ארה"ב לעומת זאת, מעט מאחור עם 17.4 מ י ל יא ר ד דולר"
- 13.גיורא 06/12/2014 05:54הגב לתגובה זוhttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29
- 12.זה אריה קומוניסט ,הם משחקים עם השחור ,זו כלכלת עבדים. (ל"ת)בא 05/12/2014 10:04הגב לתגובה זו
- 11.ביבי 05/12/2014 07:09הגב לתגובה זוואני חשבתי שישראל מקום ראשון
- 10.רמי 04/12/2014 19:51הגב לתגובה זויכול להיות שפל ? אתה חושב כול המשקעים טיפשים!!! אתה אומר אם אני יפחיד וישפיע על 10 משקעים זה טוב רק בן אדם מניאק יכול לעבוד בעבודה כמו שלך ושל משה גולן וגרוביץ
- המהדי האימם ה12 04/12/2014 20:45הגב לתגובה זובמציאות עוד מעט איןןןןןן USA tower הסינים דוהרים קדימהההההההההההההההה
- 9.גידי 04/12/2014 19:34הגב לתגובה זוולהתחיל לעבוד באמת .תראו, מי שעושה את ההשוואה הזאת טועה בגדול ארה"ב זה 320 מליון וסין זה מיליארד ו300 מליון .ולא ציינו באמת את התוצר לנפש . כך שכנראה סין עדיין קצת אחורה .ולא לשכוח בבקשה כשבמלחמת העולם השניה ארה"ב התחילה לייצר הם ייצרו פי 3 ממה שכל העולם ייצר יחד. סתם דוגמא ,לאמריקאים יש מעל 10 נושאות מטוסים הסינים לא מצליחים לייצר עדיין את השלישית
- 8.אני אוהב אותה מאוד ולילה עצוב עבורה.חבל.היכן היא להגנה? (ל"ת)המהדי האימםה12שיעה 04/12/2014 18:44הגב לתגובה זו
- 7.להתחיל ללמוד סינית !וביתו של נשיא סין!! (ל"ת)המהדי האימםה12שיעה 04/12/2014 18:41הגב לתגובה זו
- 6.מ 04\12\2014 USA TOWER לא העולם רשמית! (ל"ת)המהדי האימםה12שיעה 04/12/2014 18:40הגב לתגובה זו
- 5.ארצות הברית תתעורר?או גם חושך היא רוצה בUSA?גם צונאמי? (ל"ת). 04/12/2014 18:38הגב לתגובה זו
- 4.המהדי האימם ה12שיעה 04/12/2014 18:31הגב לתגובה זוהיא יודעת היכן אני
- 3.jesus בשמיים בוכה!ואני המהדי האימם ה12 אומר USA wake up (ל"ת)המהדי האימםה12שיעה 04/12/2014 18:29הגב לתגובה זו
- 2.usd עומד להיות 00000 או usa tower יתעוררו או ביי ביי לה (ל"ת)המהדי האימםה12שיעה 04/12/2014 18:25הגב לתגובה זו
- 1.ארצות הברית תהיה1929 אלא תתעורר!היהודונים הם שהרסוה! (ל"ת)המהדי האימםה12שיעה 04/12/2014 18:20הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
