צ'רניאק: "בשוק האג"ח אנחנו הולכים על קרח דק מאוד" - מה כן לקנות עכשיו?
- 14.אלי 09/01/2014 13:55הגב לתגובה זותודה עבור הכתבות .שאלה יש לי אגח סאני א וחלק מההחזקה מופיע בשורה ניפרדת ולא ניתן למכירה מה ההסבר .תודה
- 13.שמוכן לעזור 08/01/2014 17:32הגב לתגובה זוהאג"ח נמוך ביותר בכ 30% מהפארי, לאחרונה עלה מאוד אם כי היום ירד, אני מאמין שיש שמימשו רווחים, האג"ח משלם שליש מהסידרה תוך מספר ימים (אקס החודש, תשלום תחילת חודש הבא.) התשלום בטוח משום שהחברה מכרה את גיטיסי פולין וקיבלה אשראי של 33 מיליון יורור מבנק דיסקונט, תוכלו לקרוא בהודעות החברה . יהיה פה רווח הון יפה. ג.נ. אני מחזיק באג"ח. זו דעה ולא המלצה. רק למבינים.
- שמוכן לעזור 09/01/2014 10:44הגב לתגובה זוא. כנראה לא הבינו את ההודכה שפורסמה -כתב הצבעה לשתי הסדרות, ההצבעה היא לא להסדר, ההצבעה היא למינויו של מר דוד ברוך כנציג הנאמן המייצג את איגרות החוב שיתמנה לנציג בתוך החברה, החברה הסכימה לשיתוף מלא להצגת כל פעולותיה לעתיד וזה יתרון למחזיקי האג"ח. הכוונה ליצירת התזרים ל 2015 שכן ל 2014 הכסף כאמור יגיע בפברואר מדיסקונט. ב. החברה נדרשה למזומנים ומכרה אתמול כ 2.5 מיליון ע.נ. בבורסה (מכירה עצמית).
- 12.בעל תיק בלהבה 08/01/2014 13:38הגב לתגובה זומיכה נראה לי שכדאי מאוד לקנות את המניה של סאני היא תעלה מאוד חזק תוך כמה חודשים לפי דעתי מה אתה אומר.בשיחה עם חברים שקרובים לשוק ההון נאמר לי שהם הולכים להכנס חזק במניה בימים הקרובים נא עצתך בהקדם
- מבין עניין 08/01/2014 14:50הגב לתגובה זונראה לי שבן דב וחבר מרעיו מחזיקים את כל מניות סאני באופן מוחלט ולא תוכל לקנות שם כמות מהותית עם זאת אני מסכים שהמניה עומדת לעוף חזק לעניות דעתי. יש כנראה מישהוא בבית השקעות מסוים.....שדואג להשאיר גם את סקיילקס וגם את סאני נמוך ככל הניתן עד לסיום ההסדר בסאני...לפי דעתי בלבד אין כאן שום המלצה או קביעה מוחלטת.
- 11.גלעד 07/01/2014 20:21הגב לתגובה זומיכה , אתה תותח . יש לי הוראת קבע לקניית להבה אג"ח כל חודש , חיסכון לילדים לאוניברסיטה כשיגדלו. השנה עשית 13% . זה מדהים. מקום 9 מתוך 260 קרנות אג"ח בארץ לפי פאנדר. זה נשמע כמו פרסומת , אבל אתה ראוי לזה. כל הכבוד המשך כך
- רמי 08/01/2014 10:37הגב לתגובה זומסכים בהחלט, גם אני משקיע בקרן בהוראת קבע. לדעתי היא מקום ראשון בשנת 2013 מהקרנות אג"ח ללא חשיפה למניות.
- 10.אורית 07/01/2014 17:13הגב לתגובה זומיכה, הבטחת שהשבוע תכתוב כתבה בנושא עם המלצות השקעה כולל נושא המניות.האם לצפות לה גם לאחר הראיון הזה?
- כן, הבטחות צריך לקיים. הטור כבר במערכת (ל"ת)מיכה צ'רניאק 07/01/2014 19:37הגב לתגובה זו
- תודה רבה ! (ל"ת)אורית 07/01/2014 20:38
- 9.דוד 07/01/2014 17:09הגב לתגובה זוכיל זה דבש של המדינה
- 8.דוד 07/01/2014 17:08הגב לתגובה זוכיל היום מציאה בשוק
- 7.דוד 07/01/2014 17:07הגב לתגובה זואני אישית היתי במפעל לא היה זמן למלגזן לעמיס את המשאית מרוב עומס ןפו יש כרשים לפיל את הציבור כיל זה דבש זה ארץ חלב ודבש אין מפעל בכול המדינה שהי יותר טוב מכיל
- 6.דוד 07/01/2014 17:03הגב לתגובה זואני היום היתי בכיל היהה ים של משאיות ליצו וגם לשוק מקומי כולם השחנים בשוק שקרנים אלוי שכול המפעלים יהיו כמו כיל
- 5.שמוכן לעזור 07/01/2014 16:53הגב לתגובה זוראשית ג.נ. אני מחזיק באג"חים שאני כותב עליהם. לפני מס' ימים כתבתי בתגובות של הכתבה של מיכה על סינרג'י ב', פירטתי לכם למה כדאי והשער היה 105 באותו יום, היום השער כ 113.5 כל שמי שקנה עשה כ 7.5% תוך ימים בודים, כמו כן יש עוד לאן לעלות בו. כעת אכתוב על המשביר- האג"ח עלה אך להערכתי יעלה עוד, החברה מתאחדת עם מועדון 365, יש הרבה מזומנים במועדון שיכנסו לחברה המאוחדת וההון של המשביר יגדל משמעותית, משקיע אמור להצטרף ויכניס מילונים רבים תקראו את הודעות החברה בעניין, כל זה מביא את האג"ח למצב טוב מאוד והתשואה הנוכחית גבוהה מאוד ויש מקום לתקן קרוב לפארי, זה אומר בערך עוד 12%. זו דעה ולא המלצה. רק למבינים.
- 4.לפי כל הפרמטרים סקיילקס היא אג"ח זבל , סכנה !!!!!! (ל"ת)אבי 07/01/2014 16:44הגב לתגובה זו
- תדייק - סקיילקס בסדרות ללא שעבוד הן אגח זבל (ל"ת)יש הבדל גדול 07/01/2014 17:52הגב לתגובה זו
- 3.קונה אגח לא סחיר 07/01/2014 16:35הגב לתגובה זוקונה מחוץ לבורסה אגח לא סחיר של דוראה,אולימפיה,חבס,אפריל,טאו,לידקום,יורו טרייד ואחרות. מוכר כמגן מס. פרטים במייל: [email protected]
- 2.תמיר 07/01/2014 16:33הגב לתגובה זוהאם לדעתך האג"חים הבאים ראויים: אאורה 1, לוי אג"ח, בי.גי.אי.1
- לוי ו עוד חודש וחצי פדיון 20% ושער 90 אג (ל"ת)אלון 09/01/2014 10:05הגב לתגובה זו
- 1.אחלה ראיון (ל"ת)עומר 07/01/2014 16:23הגב לתגובה זו

השקעה סולידית לטווח ארוך - 4.4% בשנה, מתאים?
באג"ח הארוכות הממשלתיות נרשמת כיום תשואה של כ-4.4% באפיק השקלי לעומת כ-1.9% באפיק הצמוד. מדובר על פער המשקף אינפלציה צפויה של כ-2.45% לשנה ל-17 השנים הקרובות. מי שמאמין שהמדד בפועל יהיה נמוך מכך, יכול לבנות אסטרטגיית לונג-שורט בין האפיקים וליהנות מההפרש לאורך התקופה
אגרות חוב זה הלב הפועם של הבורסה. מניות זה יותר מלהיב כי הן עשויות לזנק וגם לרדת בחדות. השקעתם במניה טובה, אתם גם תרוויחו 50%, ואפילו 100% בשנה. אם נפלתם עם מניה, אתם יכולים להפסיד 50% וגם 80%. הסיכון במניות גדול. מנגד, שוק האג"ח נתפס יותר סולידי. רוב הזמן זה נכון, אבל יש מצבים ששוק האג"ח מסוכן אפילו ממניות.
תתפלאו - באגרות חוב אפשר להפסיד והרבה. כשהריבית עלתה לפני כשלוש שנים, אגרות החוב נפלו. אגרות החוב נסחרות לפי תשואה אפקטיבית מסוימת שיש לה זיקה לרייבת בנק ישראל. כאשר הרייבת במשק עולה, אז גם התשואה האפקטיבית עולה. כלומר מחזיקי האג"ח מבקשים-דורשים תשואה טובה יותר. כדי שהאג"ח שנסחרה בתשואה נמוכה, תעבור לתשואה אפקטיבית גבוה יותר היא צריכה להיסחר נמוך יותר - כלומר שער האג"ח יורד. זה לפעמים עשוי לבלב, הנה דוגמה מאוד פשוטה.
נניח שיש אג"ח שקלי לשנה אחת בדיוק שנסחר בשער של 100 אגורות בתשואה אפקטיבית של 3%. עוד שנה האג"ח יספק קופון של 3 אגורות וקרן של 100 אגורות. מחזיק האג"ח (יחידה אחת = ערך נקוב אחד) יקבל 1.03 שקלים. נניח שהריבית במשק עולה בהפתעה ב-2%, וכל שוק האג"ח מתיישר לריבית החדשה. כלומר החזקה של אג"ח בתשואה של 3% לא כלכלית, כי יש השקעות מקבילות-זהות בתשואה של 5%, מחזיק האג"ח אולי ינסה למכור, כשהאג"ח תרד ברגע לשער שיבטא תשואה אפקטיבית של 5%. בפועל היא תרד לאזור 98 אגורות, כלומר כ-2%. זה השער שמבטא תשואה לפדיון של 5%.
כלומר, כשהריבית עולה, שערי האג"ח יורדים. עכשיו דמיינו שאגרת החוב האמורה היא לא לשנה אחת אלא ל-10 שנים, בכמה היא תרד? יש תחשיב מדויק, אבל אם הערכתם שכ-20%, אתם קרובים, קצת פחות מ-20%.
- זה לא רק עזה – זו בעיקר אמריקה: למה תשואות האג"ח מזנקות?
- שוק האג"ח יקר: "התשואות הארוכות בישראל נמוכות מדי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה תקבלו באג"ח ל-24 שנים?
מסקנה - אומרים לכם שאגרות חוב בטוחות ממניות, אבל גם אגרות חוב של המדינה עצמה שאין לה סיכון של חדלות פירעון עלול להסב הפסדים כבדים. נזכיר כי אגרות החוב הקונצרניות בהגדרה עם סיכון שתלוי בגוף עצמו, פעילות עסקית, יכולת החסר חוב ועוד, ולכן גם הקונצרניות (אג"ח חברות) נסחרות בתשואה אפקטיבית שעולה על התשואה של האג"ח הממשלתיות - ככל שהסיכון גדול יותר התשואה גבוהה יותר וככל שהמח"מ (משך חיים ממוצע) ארוך יותר כך התשואה גבוהה יותר.
