רצה אחריו: ה-S&P500 ברח, סוברמניאן מעדכנת את מחיר היעד - 1,750 נקודות
אסטרטגית המניות הראשית בבנק ההשקעות, מריל לינץ', סבריטה סוברמניאן, מקפיצה משמעותית את הצפי על אחד המדדים המרכזיים בוול סטריט. סוברמניאן מעלה את התחזית על ה-S&P500 ל-1,750 נק' עד סוף 2013 לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 1,600 נק' בלבד. אפשר לטעון שמדובר בתיקון תחזית אלים משהו וגם בפספוס לא קטן בתחזית הקודמת של סוברמניאן.
בכך הופכת מריל לינץ' לשחקנית השניה השורית ביותר על ה-S&P 500 כשרק ב-Cannacord's Tony Dwyer שוריים יותר עם תחזית של 1,760 על המדד. עדכון התחזית של סוברמניאן מגלמת עליה של 4.2% על הרמה הנוכחית של המדד שעומד על 1680 נק'. מעבר לכך, עד היום רק שני אסטרטגים סמנו תחזיות נמוכות יותר מזו של סוברמניאן. ג'ינה מרטין מוולס פרגו שהתחזית שלה ל-s&p500 עמדה על 1,440 נק' בלבד ובארי נאפ מברקליס עם תחזית של 1,525 נק'.
סוברניאן מספקת את ההסבר לשינוי התחזית שלה וטוענת כי ,"התיקון בתחזית שלנו ל-2013 עומד על צפי ל-1750 נק' שמבטא עליה צנועה של 4.2% עד סוף השנה. השינוי נובע מגידול ברוחיות, כשמה שהניע עד כה את העליות בשווקים הייתה בעיקר התרחבות מרובה. הירידה בפרמיית הסיכון בשוק ההון כרגע פחתה יותר מפי שתיים מהצפי הקודם שלנו, אנחנו חושבים שהירידה הזו מוצדקת בהתחשב במצב השוק שנראה פחות מסוכן, בהתחשב בהפתעות בנתוני המאקרו של הכלכלה, וכמו שחזינו, בהתחשב בירידה בתנודתיות של הריווחיות בשוק".
- 9.Izhak and frinds 16/07/2013 15:35הגב לתגובה זוwe are thinking that the SP is going to visit 1000 soon or later
- 8.Izhak and frinds 16/07/2013 15:20הגב לתגובה זוWe are thinkng that you are runnig after the market insted to be befre !
- 7.מארק 16/07/2013 14:35הגב לתגובה זוהמוסדיים ובנקי ההשקעות נתפסו עם המכנסיים למטה, אין להם למי לשחרר סחורה הפעם - הציבור נשאר בחוץ במהלך הראלי האחרון ולא מוכן לקנות את הלוקש
- 6.משקיען 16/07/2013 14:17הגב לתגובה זומבוסס על וורן באפט
- 5.עילוי ירוק 16/07/2013 13:02הגב לתגובה זואני שמח שעוד ועוד אנליסטים בכירים בעולם מאשרים את תחזית עילוי ירוק שניתנה בפורום זה כבר לפני חודשים. אם גם אני הייתי נראה טוב כמו הגברת המכובדת עם שם סקסי אז גם אני הייתי תופס כותרת ראשית. לא נורא, קחו את הקרדיט, האנשים של הפורום כבר יודעים באמת מי הוא הראשון בחיזוי.
- 4.דוד מירושלים 16/07/2013 12:46הגב לתגובה זוכל המידע גלוי וידוע. כל ניחוש טוב. כזה גם שלה.
- 3.עם 4.2% גג עדיף להשקיע באג"ח ולא להתסכן בירידות. (ל"ת)גגן 16/07/2013 12:45הגב לתגובה זו
- 2.חסוי 16/07/2013 12:14הגב לתגובה זולכל משקיעי אלווריון צריך להתארגן כקבוצה נעשו פעולות בחוסר תום לב כגון רברס ספליט של 1 ל10 בתחילת אפריל ויש עוד
- 1.אני צופה 1920 בסוף שנה ו-4100 בעוד 6 שנים. (ל"ת)האיש שבקיר 16/07/2013 12:03הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
