הר של כסף: הסינים רוכשים בתים בשוק הנדל"ן האמריקני - במיליארדי דולרים

ארה"ב היא היעד המועדף על הקונה הסיני בבואו לרכוש נדל"ן. ב-12 החודשים האחרונים, השקיעו שם הסינים 12.3 מיליארד דולר
סהר אביב | (7)

הסינים מסתערים על שוק הנדל"ן בארה"ב. על פי דו"ח שפורסם השבוע בידי חברת CB ריצ'רד אליס, חברת נדל"ן עולמית גדולה, סינים עתירי ממון אשר יש בידם כמה מיליוני יואן לבזבז, צפוים להשקיע מיליארדים בשוק הנדל"ן האמריקני בשנים הקרובות.

על פי הפרסום בפורבס, ארה"ב היא הבחירה הראשונה של הקונים הסינים בבואם לרכוש נדל"ן. קנדה ואוסטרליה נמצאות במקום ה-2 וה-3 בהתאמה. עסקאות חדשות של סינים בשוק הנדל"ן בארה"ב צצות בכל רבעון, כאשר מהלך דומה נרשם גם עם היפנים בשנות ה-80'. על פי ההערכות, רוכשים הסינים נכסים בעיקר בלוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וניו יורק.

טווחי המחירים בהם נוטים הסינים לרכוש את הבתים האישיים שלהם נעים בין מיליון דולר ל-5 מיליון דולר. נכסים להשקעה, לעומת זאת, נעים בטווח מחירים שבין חצי מיליון דולר ל-2 מיליון דולר. ב-2011 בלבד, רכשו הסינים נדל"ן בארה"ב בסכום של מעל 10 מיליארד דולר.

הסינים רואים את שוק הנדל"ן האמריקני כהזדמנות עסקית, בעיקר לאחר המשבר ב-2008, ולמעשה הנכסים בכמה וכמה ערים ברחבי ארה"ב זולים יותר מנכסים בשנחאי והונג קונג.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הסינים ואני. רק שלי מסריח מהפה ולהם לא (ל"ת)
    בעעעההה 12/07/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גיל 12/07/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    אחרי הצבא ניפגשתי עם אמריקאים מובילים ואמרו אז כי הפחד שלהם שיום אחד 200 מיליון סינים יבואו על אוניות וסירות לחופי ארצות הברית בגלל מצוקת רעב והם יכסו את המדינה בסינים ולא ניתן למנוע זאת כי התיקשורת האמריקאית תיגמור עליהם על חוסר אנושיות והנה עוד באותו דור הסינים עושים זאת מתוך שובע ועושר ובלי יכולת של הממשל למנוע זאת ועל זה לא יכולתי לשער בכלל
  • 5.
    הסינים האלה יודעים איפה לשים את הכסף (ל"ת)
    רוני 12/07/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דודו 12/07/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    תכנית גלובלי ממשלה מסובסדת קניה . לאחר הצססוץ בינם יעבירו חלק מהמשכורות לפקין.
  • 3.
    מנית כיל יותר טוב מדירה בארצות הברית (ל"ת)
    דוד 12/07/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לאמריקאים לכן האמריקאים מתאוששים והבורסה שם תעלה (ל"ת)
    הכסף חוזר 12/07/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    במדינת העשקנים 12/07/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    מאוהבים בבועת הנדלן ולכן לא יעזור כלום לא תתפוצץ בכלל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.