מעוז בכנס דיבורסה: "אם ש"ס נכנסת לקואליציה הדור הצעיר פה יברח מהארץ, ליהודים אין מולדת" - צפו בנאום המלא

הכלכלן נשא נאום חריף בכנס שהתייחס לבחירות וכלכלה. "20 אלף משכילים יברחו מפה כל שנה". מי הוא היה רוצה לראות בקואליציה?
מערכת Bizportal | (41)

ביום רביעי האחרון קיימו החברות 'בורסהגרף' ו'דיבורסה' מקבוצת קו מנחה כנס תחת הכותרת - 'כלכלה בזמן בחירות'. שלמה מעוז, הכלכלן של אלפא פלטינום, היה אחד הנואמים המרכזיים - הנה הנאום המלא:

תגובות לכתבה(41):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 33.
    שרון 11/01/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    אתה רק שוכח, שאנחנו פה בגלל שההורים שלנו שמרו על דתם
  • יהודי 28/01/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    צריך להפריד בין דת לפוליטיקה. מה שאיחד אותנו להיות מאוחדים ולחלום שנים על ארץ ישראל וירושלים הבנויה זה תורה. ואין זה אומר שלא צריך קמח ובשביל קמח כולם עבדו. זיכרו בחו"ל כל החכמים ורבנים עסקו בתורה למדו כתבו ועבדו. רק כאן מעדיפים לקבל נדבות לחיות בעוני לשם שמיים ולקבל תגמולים מאלה שעובים ולשנוא אותם.
  • 32.
    יד הנפץ 07/01/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    סף מציונים לאנטי ציונים.
  • 31.
    מרדכי 07/01/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    אם דעות כאלו מזל שלא נבחר לליכוד
  • 30.
    קריצה ללפיד ?! (ל"ת)
    אלי 07/01/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    משכילים 07/01/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    הבן שלי למד הנדסה ביו רפואית דרישות בשמיים כמו רופאים לימודים קשים הוא וכל חבריו בוגרי אונ' ת"א לא מצאו עבודה בזה היחיד שמצא עבודה פוטר אחרי חצי שנה כי זה נסגר. הוא למד תואר שני במינהל עסקים ועשה הסבה להנדסת תעשיה וניהול ושוב הוא הולך למכרזים ומקבלים פרוטקציונרים ולא הוא. אז כולי תקווה שיצטרף לאחיו באר"הב. מדינה של מנוולים. פתחו פקולטה לעשות עבודה לכמה אנשים מזכירה וכו' דור של מובטלים והצרה היא שהם חכמים ואין להם עבודה לעומת זאת תלכו להוצאה לפועל בתל אביב למנהלת שם יש 2 סגניות חחח ממשלה בזבזנית ומנוולת שהורסת הכל
  • 28.
    זוג צעיר 07/01/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    כל המשכילים חיים בארהב מצויין. אין שום סיבה לחזור לפה מצד אחד כל אלו שנוסעים ללמוד משלמים לארץ בטוח לאומי ומצד שני מורידים להם את קצבת הילדים . אז בחול הם מקבלים אזרחות וקצבה וחיים מצויין למה לחזור לפה. מונעים מילדים קצבה כי ההורה לומד שם וכי אי אפשר ללמוד פה אבל מחכים שהם ישרתו בצבא . מי רוצה לחיות במדינה כזאת שגוזלת מהילדים ורק לוקחת . אז תנו את הקצבה שלכם לבחור ישיבה ומאיתנו תשכחו
  • למה אתה 07/01/2013 23:27
    הגב לתגובה זו
    לעולם אל תשוב.יהודי (?)גלותי.
  • 27.
    RA 07/01/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    הרי מירי רגב הרבה יותר מתאימה
  • 26.
    שכח שהיה מועמד בליכוד (ל"ת)
    אורי 07/01/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    לגמרי צודק חרדים זה אסון (ל"ת)
    טלי ירושלים 07/01/2013 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    דני 07/01/2013 08:07
    הגב לתגובה זו
    פעם ראשונה לשם שינוי שאני מסכים עם דבריו
  • 23.
    מאיר 07/01/2013 07:47
    הגב לתגובה זו
    השמאל בורח בגלל מאה סיבות לא להיות בארץ צעירים בורחים כי בחו"ל,איך לא,מנקים רצפות מזרחיים בורחים בגלל אפלייה מלפני 50 שנה אשכנזים בורחים בגלל ...ש"ס(כה אמר מר מעוז) מי נישאר? חרדים.ערבים(בכיף). ציונים אמיתים. וחללי צהל שאינם יכולים לזוז
  • אבל מוסתרת 07/01/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    לייבוביץ מול אבוטבול - תמיד לייבוביץ ינצח!
  • 22.
    אמת דיבר (ל"ת)
    אנונימי 07/01/2013 07:16
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    "מהרסייך ומחרביך ממך יצאו" (ל"ת)
    שירה 07/01/2013 06:51
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    מעוז הכלכלן או מעוז הלכלכן אי אפשר את שניי הכובעים (ל"ת)
    בנטוב 07/01/2013 06:34
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    בדרי 07/01/2013 06:06
    הגב לתגובה זו
    כנראה שגם וגם
  • 18.
    צעירים ומבוגרים יורדים מישראל בגלל מחירי דירות המופרזים (ל"ת)
    סטטיסטיקאי 07/01/2013 03:38
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    תל אביבי 07/01/2013 02:35
    הגב לתגובה זו
    ש"ס כבר שנים בקואליציה, אז בגללם הדור הצעיר ברח מהארץ? האם הדעות של אגודת-ישראל שונות משל ש"ס? אז מדוע הדור הצעיר לא יברח גם בגלל אגודת-ישראל? מעוז שוכח שבעצם הוא בעצמו מאותם השורשים של ש"ס....
  • נורמלי 07/01/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    מה שאנו רואים זו המצאה ישראלית של רבי בעל כוח והשפעה כמו חומייני באיראן ובעיקר קהל מאמינים שטופי מוח שחושבים שהשמש זורחת לו מהת*ת.
  • 16.
    השקולה 07/01/2013 00:37
    הגב לתגובה זו
    אצל אחרים הוא רואה שהבכיינות המזרחית והקיפוח מזיקים. אצל עצמו אינו רואה את הגיבנת הזו עצמה.
  • אמיר 07/01/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    אבל הבעיה היא כל תורתינו קיצבתינו. לא רק ש"ס. כל עוד החרדים לומדים חינם, אוכלים חינם, משריצים חינם, המדינה לא תוכל להתקדם כלכלית לשום מקום. והנטל רק ילך ויחמיר כיוון שקצב התרבותם גבוה משמעותית משל שאר האוכלוסיה ומשל המשק. בסופו של דבר הם יהיו פה רוב. 30,50, או 70 שנה. הם יהיו פה רוב. ביי ביי מדינת ישראל. שלום מדינת הלכה.
  • 15.
    gr 07/01/2013 00:25
    הגב לתגובה זו
    אתה צדקת יש אפליה בין הצווארון הלבן לפרענקים השחורים וטוב שכך. תגיד תודה שהחברה שלך באו בשנות ה 60 אחרי שהמדינה כבר הייתה בנויה
  • זה עוד שקר מהארסנל האשכנזי לשימור השלטון בידיהם (ל"ת)
    אלי 07/01/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    הבחור עלה לו השתן לראש...צריך בדיקה מיידית! (ל"ת)
    אבי קול 06/01/2013 23:50
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אלון פארן 06/01/2013 23:41
    הגב לתגובה זו
    עכשיו הם לא יטענו לגזענות כי מעוז אינו אשכנזי האסון של המדינה זה שס חינוך לחיות על חשבון אחרים
  • 12.
    איציק 06/01/2013 23:20
    הגב לתגובה זו
    כל זה בתמיכת הליכוד ,אותו ליכוד שנכשלתה בפרימריס ...עכשיו תפעל ותחבור ל "יש עתיד" אולי משם תבוא לך ולכולנו הישועה .
  • 11.
    עיראקי אהבל,תחרפן לו השסק (ל"ת)
    סאדם חוסיין 06/01/2013 23:06
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אז מה הוא חיפש בליכוד? (ל"ת)
    אנונימי 06/01/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    פעם ראשונה שאני מסכים עם מעוז. כל מילה בסלע. (ל"ת)
    מנחם 06/01/2013 22:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בד"כ מסתייג מהאמירות הגזעניות - הפעם מסכים עם כל מילה!! (ל"ת)
    אנונימי 06/01/2013 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אדיוט לאן הם בדיוק ילכו (ל"ת)
    מי מחכה להם ואיפה 06/01/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנונימי 06/01/2013 22:15
    הגב לתגובה זו
    אבל יפה שאתה נגד החשוכים שבאו להפיץ בארות דרך הפוליטיקה ועושק הציבר החילוני שמצביע לליכוד.
  • 5.
    אגודה 06/01/2013 21:51
    הגב לתגובה זו
    עזבת את הלבנים, עברת לשחורים? מה מחר?,,,,,,,,,,,,חחחחחחחחחחחחח,
  • 4.
    היורדים 06/01/2013 21:51
    הגב לתגובה זו
    3מתוך4הילדים שלי כבר לא כאן מתפלל שגם הרביעית תקבל שכל ותעשה יקידה
  • ונקבל את טיבי ראש ממשלה ישראלי ערבי ציוני! (ל"ת)
    רק חו" ל 07/01/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל מילה בול (ל"ת)
    ירושלמי 06/01/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזון 06/01/2013 21:42
    הגב לתגובה זו
    פעם נגד הלבנים , ופעם נגד השחורים , לא משנה העיקר " כותרת" , "אמרתי", אני "קיים", בועט, יורה, אודרוב.............................., מחר,דבר חדש
  • סוס מנצח 06/01/2013 21:54
    הגב לתגובה זו
    מחפש סוס מנצח...........
  • 1.
    תשומי 06/01/2013 21:30
    הגב לתגובה זו
    אקסלנס העיפו, ליכוד לא נבחר, רוצה במה, ככה זה "מזרחי"...................................!!!!!!!!!!
איתי בן זאב. קרדיט: Xאיתי בן זאב. קרדיט: X

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה

מנדי הניג |

קרן מניקיי  שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.

האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.

במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.


הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.

הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

דניאל לייטנר לקח את הקרן של תמיר פישמן מאפס ל-1.5 מיליארד שקל - בדרך הוא פגש את הקורונה, מהפיכה משפטית, מלחמות בעזה וטילים מאיראן - עדיין הוא פרו-שוק: מאמין בסקטור האנרגיה (דלק ונאוויטס) חותך פוזיציות כשמנכ"לים נוטשים; וגם - האם הורדת ריבית תמנע את הקריסה של הנדל"ן?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תמיר פישמן ראיון

דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, לקח את קרן המניות של בית ההשקעות מאפס עגול ליותר מ־1.5 מיליארד שקל בשווי נכסים. ומה שמדהים זה שזה קרה תוך כדי רצף של טלטלות. מהקורונה דרך המהפכה המשפטית ועד המלחמה בעזה וטילים מאיראן ובכל זאת הקרן מציגה בשלוש השנים האחרונות תשואה של יותר מ־120%, שזה לא רק הכי טוב בשוק אלא אפילו עוקף את מה שהביא ה-S&P בתקופה הזאת. בנוסף, חשוב לציין שלכל בית השקעות יש קרנות מוצלחות יותר וכאלו שפחות, לא באנו לנתח את המכלול כולו אלא להבין איך לייטנר הצליח לקחת את הקרן המנייתית לרמות כאלו גבוהות.

השאלה הכי בוערת שנדרשנו אליה הייתה כמובן לאיך הוא מתייחס כמנהל השקעות אל "נאום הספרטה" של נתניהו שאותו הוא הגדיר כ"לא חכם ולא במקום", והוסיף והזהיר שמסרים על "מדינת ספרטה" יכולים להחריף את הלחץ הבינלאומי על ישראל ולקבל גם ביטוי בשוק המקומי. 

וכדאי שנקשיב לו. במהלך השנים לייטנר צבר תובנות על מה כדאי - ובעיקר על מה לא כדאי - לעשות. "בהשקעות יותר חשוב זה מה לא לקנות מאשר מה לקנות" וכשמדברים איתו הוא לא מסתיר את ההעדפות שלו: להשקיע באנרגיה, כמו בדלק ובנאוויטס, לזהות בזמן את החולשה של סקטורים בעייתיים כמו נדל"ן, ולהיות עם יד על הדופק כל הזמן. אחד הכללים שהוא פיתח לאורך הדרך הוא "פרדוקס המנכ"ל העוזב" זאת אומרת שכשמנכ"ל עוזב בשיא זה הזמן גם שלנו לממש - ככה עשתה הקרן בנייס כשברק עילם פרש, באייל טרייבר במיטרוניקס וגם בפנינסולה. ואם כבר הזכרנו את נייס - הוא עוקב מקרוב אחרי חברות הצמיחה כמו מאנדיי וגם נייס, הוא מסתכל על מהפכת ה־AI ותוהה בקול האם המודלים העסקיים של החברות האלה בכלל מסוגלים לשרוד כיום "אפשר לשכפל את מאנדיי בעשר דקות".

אבל אם תשאלו אותו איך עושים כזאת תשואה בכזאת סביבה עסקית? התשובה תהיה שאין קסמים, יש עבודה קשה והרבה. לייטנר מנהל את הקרן בגישה שמזכירה יותר כמו פרייבט אקוויטי מקרן נאמנות. הוא קופץ ממשרד למשרד ולא מסתמך רק על ניתוח המספרים שהחברות מנדבות. הוא פוגש בהנהלות, עושה שיחות עם מתחרים ויורד לשטח כל הזמן.


אני רוצה להתחיל עם ההסתכלות שלך על הנאום של ראש הממשלה מזווית כלכלית אם שמים את הפוליטיקה בצד מה זה עושה לנו?