חוב אחד ירד: ביה"מש דחה פירוק ישראייר, תשלם לנצבא 13 מ' ש'
קבוצת IDB הנמצאת בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר, הודיעה לפני זמן קצר לבורסה שאתמול בשעות הערב נחתם הסכם פשרה בין חברת הבת שלה, ישראייר לבין נצבא אשר במסגרתו ישראייר תשלם לנצבא סך של כ-13 מיליון שקל.
הסכום יועבר מכספים שהופקדו בנאמנות על-ידי ישראייר, והערבות שהופקדה על-ידי נצבא במינהל מקרקעי ישראל , תיוותר במינהל עד להשבתה או חילוטה על-ידו. בנוסף, הוסכם על ויתור הדדי של התביעות בין הצדדים.
הפשרה הגיעה לאחר שחברת אחזקות הנדל"ן שלחה במהלך החודשים יולי ואוגוסט מכתב התראה לישראייר, שבבעלות אי.די.בי פיתוח וגנדן, לפני בקשת לפירוק ודרישת תשלום של 45 מיליון שקל. המכתב נשלח לאחר שבשנים 2002 ו-2005 מכרו ישראייר (45%) וגנדן (50%) שטח בן כ-48 אלף מ"ר לנצבא ולחברת ביג שבשליטת יהודה ורוני נפתלי ואיתן בר זאב.
השטח יועד להקמת המרכז המסחרי ביג פולג במתחם פולג בדרום נתניה. התנאי להעברת הזכויות בין הצדדים היה תשלום דמי היתר בסכום של כ-32 מיליון שקל (כולל מע"מ) בגין שינוי ייעודם של המקרקעין.
בחודש פברואר שילמו נצבא וביג את דמי ההיתר, בניגוד לעמדת ישראייר וגנדן. נצבא וביג ניהלו משא ומתן להשבת התשלומים ששילמו למנהל ומשלא קיבלו את מבוקשם שלחה נצבא את מכתב ההתראה.
עוד ראוי לציין שלפני כחודשיים וחצי הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק של ישראייר תעופה תיירות בע"מ, חברת בת של ישראייר. לטענת נצבא, ישראייר חייבת לה סך של כ-15 מיליון ש"ח כהחזר על כספים ששולמו ושהועמדו כערבות בנקאית למינהל מקרקעי ישראל.
בנוסף, נצבא טענה כי נגרמו לה נזקים כספיים בגין אי תשלום החוב. בבקשה נטען, שישראייר חדלת פרעון, ועל כן יש לפרקה. ישראייר טענה בתגובה שמדובר בבקשת סרק שהוגשה מתוך מניעים פסולים, והטענות עליהן מבססת נצבא את טענתה לחדלות פרעון של הינן חסרות יסוד.
השבוע מחק בית המשפט את הבקשה לפירוק ישראייר ללא צו להוצאות, והציע לצדדים לשאת ולתת ביניהם לשם סיום המחלוקת.
מישראייר נמסר ל-Bizportal שטוב שעמדת בית המשפט קיבלה את זאת של החברה ושהכסף חיכה בנאמנות ללא קשר לטענות נצבא.