יוון מזהירה מפני פשיטת רגל בחודש הבא ברקע לצניחה בהכנסות ממסים
מנהיגי אירופה נאלצים להתמודד עם המטלה הקשה של שמירת גוש האירו במתכונתו הנוכחית ובה בעת הכסף של יוון הולך ואוזל ואיתו הזמן שנותר לטיפול במשבר.
המדדים המובילים בעולם נסחרים בעליות שערים נאות זאת למרות פרסומים הגורסים כי פשיטת רגל יוונית נראית קרובה ומוחשית מתמיד. קופת המדינה הכושלת עלולה להתרוקן כבר בחודש הבא, חודש יולי, זמן קצר לאחר הבחירות במדינה אשר יתקיימו ב-17 לחודש, כך דיווח היום ה'ניו יורק טיימס'. במקרה הגרוע ביותר, נכתב, אתונה עלולה להפסיק זמנית את תשלומי המשכורות והפנסיות, במקביל לעצירת יבוא של דלק, מזון ותרופות.
בכירים ביוון הדגישו היום שלמרות תוכנית ההצלה האחרונה למדינה בסך של 130 מיליארד אירו (161.7 מיליארד דולר) הם עומדים בפני גרעון של 1.7 מיליארד אירו, מפני שההכנסות ממסים וההכנסות הפוטנציאליות ממקורות אחרים "מתייבשות".
המצב הכלכלי הקשה, המיתון והקיצוצים הותירו עסקים ואנשים פרטיים עם פחות ופחות כסף לתת למסים - וגם הגדילו את התמריץ להימנע מתשלום מה שהם חייבים. ניקוס לקר, בכיר בממשלה, אף אמר כי הבנקים מנעו את מאמציו לגביית מסים.
- 9.07/06/2012 12:02הגב לתגובה זוגרמו לנו מספיק נזקים, כבר לא מתרגשים מידיעות כאלה
- 8.נילי 07/06/2012 00:17הגב לתגובה זובייצור ובתעסוקה ,זה חמור מאוד. אך אם הירידה בהכנסות ממסים נובעת בגלל רשלנות השלטון בגביית מסים מהאזרחים,זה משהו אחר לגמרי !
- 7.ומי הם השורטיסים על הבנקים,בזק,כיל.... (ל"ת)המפגרים מפסדים קבוע 06/06/2012 23:57הגב לתגובה זו
- 6.בקרוב 0 שורט. (ל"ת)יחסלו השורטיסטים 06/06/2012 23:56הגב לתגובה זו
- 5.ויורדים על השורטיסטים המטומטמים (ל"ת)עולים כדי לרדת 06/06/2012 17:29הגב לתגובה זו
- 4.השמאל והפופוליזם הביאו על יון אנרכיה ומכאן כבר קשה לקום (ל"ת)אלי 06/06/2012 15:22הגב לתגובה זו
- 3.ירידות נוספות בפתח (ל"ת)שולי 06/06/2012 14:57הגב לתגובה זו
- 2.ברוך 06/06/2012 14:56הגב לתגובה זווההמשך יבוא בגדול זה פשוט רק היומן
- 1.ששון התותח!!! 06/06/2012 14:48הגב לתגובה זוטיסה נעימה!!!!!!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
