אופציה רותחת: לעשות 8,200% על מניית סיטי
הבנקים האמריקנים סבלו מאוד בשנים האחרונות. משבר הסאב-פריים הוביל אותם למחוק נכסים פיננסים בהיקף של מיליארדי דולרים ורבים מהם, לא רק הקטנים, נקלעו לפשיטת רגל. בתמורה לקבלת כספי סיוע שיחזירו את היציבות של הגופים הפיננסים, חייב אותם משרד האוצר האמריקני להנפיק עבורו כתבי אופציה. באותה תקופה לא ידע הפד שהמשבר יהיה כה חמור, ובכל זאת הוא העריך כי הוא יהיה ממושך דיו. לכן, הוא אפשר לבנקים להנפיק כתבי אופציה (Warrants) בעלי תכונות ייחודיות שאינן קיימות בכתבי אופציה רגילים.
למי שאינו מכיר, כתב אופציה, בדומה לאופציות, הוא נייר ערך המקנה למחזיק בו את הזכות, אך לא החובה, להמירו למניה במחיר ידוע מראש (מחיר המימוש) ובטווח זמן מסוים (מועד הפקיעה). בניגוד לאופציות קצרות טווח (כמו אופציות מעו"ף לדוגמא), משך החיים של כתב אופציה ארוך יותר, עד מספר שנים. כתבי האופציה נסחרים בבורסה מידי יום בדיוק כמו מניות, ועל כן ניתן למכור אותם למשקיע אחר לפני מועד המימוש, ולהשיג רווח הון.
בצד היתרונות של כתבי האופציה, אפשר לציין את הצורך בסכום השקעה נמוך יותר בשביל להיחשף למניה, ולכן גם את ההפסד המקסימאלי המצומצם יותר בהשוואה להשקעה במניה. בנוסף, המינוף של האופציה (היחס בין מחיר המניה למחיר כתב האופציה) מגדיל מאוד את פוטנציאל התשואה שניתן להשיג מההשקעה. מנגד, התנודתיות של כתבי אופציה גבוהה בהרבה מזו של מניות. בנוסף, בניגוד למניות, אותן ניתן להחזיק אפילו לאורך עשרות שנים, לכתב אופציה יש מועד פקיעה שלאחריו הוא אינו שווה דבר, וצריך לקחת את זה בחשבון. על מנת לצמצם את הסיכונים הללו, כדאי לבחור בכתבי אופציה עם מועד פקיעה ארוך יחסית, ולהקצות להם אחוז נמוך בלבד בתיק.
כתבי האופציה הייחודיים של הבנקים האמריקנים
בשונה מכתבי אופציה רגילים שמועד הפקיעה שלהם הוא מספר שנים בודדות, כתבי האופציה שהנפיקו הבנקים יפקעו רק בעוד כ- 6.5-7 שנים (סוף 2018-תחילת 2019). המשמעות היא שלכלכלה האמריקנית בכלל ולבנקים בפרט יש די הרבה זמן לחזור לפעילות תקינה ולהגדיל את שוויים.
תכונה ייחודית נוספת של כתבי האופציה האלו, היא שמחיר המימוש שלהם מתואם כלפי מטה בכל פעם שהבנק מחלק דיבידנד מעל מינימום מסוים. למשל, מחיר המימוש של כתב האופציה של וולס פארגו מתואם למטה בכל פעם שיחולק דיבידנד רבעוני גבוה מ- 34 סנט. זה יתרון חשוב, במיוחד עבור כתבי אופציה של חברות שמחלקות דיבידנדים באופן סדיר.
בשנה האחרונה הבנקים אמנם לא חילקו דיבידנדים, אבל בשבוע הבא אנו צפויים לשמוע את תוצאות מבחני הלחץ שערך הפד לבנקים בשביל לבדוק אם הם עומדים בדרישות הלימות ההון בהתאם לתקנות באזל. גם אם הם יעמדו במבחן בהצלחה, זה לא אומר שהם עלו על דרך המלך. מצד שני, הבנקים הצליחו לאגור כמויות מזומנים די גדולות ולנקות את המאזנים שלהם, ומעבר של מבחני הלחץ יקל עליהם לבקש אישור לחלוקת דיבידנדים מהפד.
כולנו כמובן זוכרים את הפאדיחה של בנק אוף אמריקה, שביקש מהפד לפני כשנה לחלק דיבידנדים ונענה בשלילה. הפעם המצב שונה, ויש סיכוי שהפד ישחרר את רסן חלוקת הדיבידנדים, לפחות מהבנקים היציבים יותר. חלוקת דיבידנדים שכזו תוריד את מחיר המימוש של כתבי האופציה של אותם בנקים, מה שיגדיל את האטרקטיביות שלהם.
המצב הולך ומשתפר
עד לפני מספר חודשים, אי הוודאות באשר לעתידה של הכלכלה בכלל והמערכת הפיננסית בארה"ב בפרט הרחיקה את המשקיעים מלהיכנס למגזר הפיננסים. כתוצאה מכך, מרבית הבנקים עדין נסחרים במכפילי רווח והון נמוכים מאוד בהשוואה היסטורית. זאת למרות שחלק מהם כבר ניקו את המאזנים שלהם בצורה טובה. בנוסף, המשבר יוצא הדופן של 2008, שינה את התמונה, והיום הסיכויים לפשיטת רגל של בנק גדול הצטמצמו. קריסת ליהמן ברדרס וההשלכות שלה על הכלכלה ועל שוק ההון הבהירה לכולנו כי הממשל האמריקני לא ייתן לבנק גדול נוסף ליפול בעתיד.
לאחרונה, נראים עוד ועוד סימנים לתחילת התאוששות אמיתית של הכלכלה האמריקנית. נכון, עדיין לא מדובר בחזרה לצמיחה תקינה, אולם הסיכויים למיתון נוסף כמו שסברו רבים מהכלכלנים עד לא מזמן, פחתו מאוד. ההתאוששות הזו טובה כמובן גם לבנקים האמריקנים שיצלחו את המהמורות הנוספות שיגיעו בשנים הקרובות. גם הריבית הנמוכה בארה"ב, שככל הנראה תישאר כך לפחות עד 2014, עושה טוב לבנקים, שיוכלו לשמור על מרווח רחב בין הריבית שהם גובים על ההלוואות לבין הריבית שהם משלמים על הפיקדונות.
וורו באפט בפנים
גדולים וחכמים ממני כבר דיברו על האטרקטיביות של מניות הבנקים. וורן באפט למשל השקיע 5 מיליארד דולרים מכספי ברקשייר התוואי במניות בנק אוף אמריקה. גם גורואי ההשקעות האחרים כבר גילו מזמן את התמחור הלא הגיוני של מניות הבנקים, ומשקיעים שם כספים רבים. מגדיל לעשות ברוס ברקוביץ' שכמעט 90% מהתיק שלו חשוף למגזר הפיננסים (!).
אם השתכנעתם שמניות הבנקים אכן מעניינות להשקעה, כתבי האופציה שלהם אטרקטיביים אפילו יותר. פרט לתכונות הייחודיות ומועד הפקיעה הרחוק, כתבי האופציה של בנקים גדולים כדוגמת וולס פארגו (WFC-WT) או גי .פי מורגן (JPM-WT), נסחרים במינוף של יותר מ- 3 ביחס למניות שלהם. בהנחה שהבנקים לפחות יכפילו את שוויים במהלך 7 השנים הקרובות, וגורואי ההשקעות מדברים על עלייה בשיעור ניכר יותר למניות הבנקים, כתבי האופציה האלו עשויים לשלש ואפילו יותר את ערכם עד למועד הפקיעה. המשמעות היא תשואה שנתית של כמעט 20% באותן שנים.
כתבי האופציה של סיטי
אם אתם רוצים ללכת לכיוונים ספקולטיביים קצת יותר, אתם מוזמנים להסתכל על כתבי האופציה A ו- B של סיטיגרופ שנמצאים "רחוק מאוד מהכסף". כתב אופציה A למשל, נסחר במחיר של 36 סנט, המניה במחיר של כמעט 34 דולר, ופרמיית המימוש היא 106.1 דולר. המשמעות היא שהמניה צריכה לעלות יותר מפי 3 בשביל שהשקעה באופציה תהיה עדיפה. מנגד, אם המניה תעלה פי 4 למשל, מה שיביא את סיטי למחיר של 136, האופציה תעלה פי 82 (!). למי שזה נשמע דמיוני שמניה תעלה כל כך הרבה, זכרו כי יש לה כמעט 7 שנים לעשות את זה זה הרבה מאוד זמן. בנוסף, סיטי כבר נסחרה במחיר גבוה מ- 500 דולרים ב- 2007. לא שאני מרמז שהיא בדרך לשם. ברור שהרבה דברים השתנו בחברה מאז. עם זאת, זה לא בלתי סביר שהיא תעלה מעל 100 דולר.
להערכתי, השקעה מפוזרת במספר כתבי אופציה של בנקים אמריקנים גדולים וקטנים, תניב תשואה טובה פי כמה מתשואת שוק המניות ב- 7 השנים הקרובות.
- 31.גלעד 20/03/2014 11:06הגב לתגובה זוכל וורנט יומר ל- עשירית מניה בלבד בגלל ספליט הפוך שסיטי ביצעו - לכן כותרת הפוסט טועה ומטעה- וגם- הסטייקים (שערי המימוש למניות) גבוהים מאוד ביחס לאחרים 106ִ ל- C-WTA ו- 186$ ל- C-WTB In mid-2011, Citi performed a 10:1 reverse split. This had a significant impact on the warrants. After the reverse split, each warrant represents the rights to 1/10th of a share of Citi stock. The strike price of the warrants was also increased by 10x, and lastly, the dividend threshold for any strike adjustments was also adjusted for the 10:1 reverse split.
- 30.דוד 18/03/2012 19:15הגב לתגובה זומקווה להרוויח על אף הסיכון הגדול שטמון בהשקעה זו. אין בזאת כל המלצה לרכוש או למכור את נייר הערך הנ" ל.
- 29.לינון האם אפשרי להפסיד יותר ממה ששמים באופציה (ל"ת)תום 18/03/2012 18:45הגב לתגובה זו
- 28.אור 16/03/2012 18:16הגב לתגובה זוC.WSA תרשמו את זה בבנק זו אופציה A על סיטי
- 27.א 15/03/2012 23:18הגב לתגובה זוהבנקים לא מוצאים את הסימבול ולא ניתן לקנות באמצעות האתר של הבנק. מה אני צריך להגיד לבנקאי על מנת שאקנה את הנייר ? תודה
- 26.משקיע מתעניין 11/03/2012 19:27הגב לתגובה זוהיא נסחרת בהרבה פחות מהאופציה הראשונה. איך אני יכול לראות את שער המימוש ב yahoo? אני מצליח להעלות את הדף אבל בשום מקום אני לא מוצא את שער המימוש תודה
- מחיר המימוש גבוה יותר - 178.5 דולר (ל"ת)ינון אריאלי 12/03/2012 07:08הגב לתגובה זו
- 25.תום 11/03/2012 16:19הגב לתגובה זוגם לא אם רושם את שם המניה זה לא נותן את האופציות שלה ?? זה מסחר בתוכנת מייטרק של מגדל
- C A (ל"ת)ינון אריאלי 12/03/2012 07:08הגב לתגובה זו
- C wa (ל"ת)רוני 11/03/2012 23:32הגב לתגובה זו
- 24.חדשה 11/03/2012 09:20הגב לתגובה זובאיזה סימבול הם מופיעים? תודה חדשה בעניינים
- 23.שונרא 11/03/2012 08:39הגב לתגובה זורק תמימים ונאיבים לא מבינים שכל ההתרסקות של הבורסה והנדל" ן בארה" ב באה כהפתעה לממשל.האם נראה לכם שבממשל יושבים אידיוטים שנתנו להשתוללות הסאב פריים להתקיים ולסכן את מערך הבנקאות האמריקאי ?כאשר הממשל הבין שהציבור האמריקאי צורך אשראי בלי סוף ויש צורך בטיפול שורש עמוק וחייבים לרסק את הכלכלה .לצמצם אשראים .לסגור בנקים רבים ולהחזיר את מוסר העבודה לציבור על מנת ליצור תחרות .אז כל 25-30 שנה ישנה התרסקות כזאת או מלחמה רצינית.דרך אגב זה טוב למקורבים שלאחר מכן רוכשים חברות במחירי סוף עונה וגם במחירי פשיטת רגל.
- 22.פיקסרפיקסר 11/03/2012 03:47הגב לתגובה זולב ל עמלות! למרות שאם נשיג פי 82 ..זה כסף קטן.. אנו דנים בצורה יומיומית בנושאים האלה ב FIXTRADE בפייסבוק..קבוצה! ללא פויללשטיקים של פורומים בסגנון עדות ערב מוזמנם
- 21.יוני 10/03/2012 23:57הגב לתגובה זוהחשיבה של ינון ושל וורן באפט שהפיננסים זולים היא שגויה ומטעה את כולם. אולי לוורן באפט יש לוחשים את את מי יצילו ואת מי לא וזה ממש לא בסדר... הוא גם קונה רק מניות בכורה ולא מניות רגילות. עם חוב של 15 טריליון, שוק נדל" ן שלא מצליח להחזיק למרות ניסיונות נואשים, שוק אג" ח בשיא של כל הזמנים היכולת של ארה" ב לשרת את החוב לא קיימת. רק מי שלא מבין את המציאות ומנסה להשתמש בנוסחאות עבר יכול להמליץ על נייר ולא על נכסים קשיחים.
- ערן 11/03/2012 01:52הגב לתגובה זולא סתם הבנקאות שרדה את המשבר הפיננסי האחרון (בעזרת התערבויות ממשלתיות ואולי למרות התערבויות ממשלתיות). לא סתם המשבר הפיננסי לחלוטין בתחילו הפ לראלי לחלוטין (הוא היה ראלי, אבל רק לאחר השפעה קיצונית על המערכת הפיננסית, כל המערכות הכלכליות החלו לקרוס). בלי מערכת פיננסית חזקה ויציבה, פשוט אין כלכלה ואין ערך לכלום. בלי קשר לאם זה נכון היה לעשות או לא, לא סתם ממשלת ארה" ב הקפיטליסטית לחלוטין התערבה על מנת לייצב את המערכת (ועוד עם נשיא רפובליקני), וכמעט לא הצילה אף חברה אחרת למרות שרבות מאוד קרסו או לפחות נקלעו לקשיים חמורים (למעט שני האייקונים האמריקאים -GM וקריזלר). זה היה ברור לכולם שבלי מערכת בנקאית יציבה אין כלכלה, ואם אין כלכלה אין כמובן תעשיה והתפתחות, ואין מדינה, שילטון או כל ציביליזציה נורמלית. באותו אופן גם באירופה התערבו וסיפקו חילוץ עקיף אדיר לבנקים ולמדינות, וימשיכו לספק ככל שידרש. ככה זה, לא ניתן לסובב את הגלגל לאחור, והמערכת הבנקאית זה בסיס הכלכלה והחיים המודרניים (על החלקים הטובים והרעים שלה).
- תיאורטיקן 11/03/2012 18:31את עצמם ממפולת 2008 .הבנקאות הביטוח והפיננסים איבדו במונחי ערך של היום עד כמעט 90% מערכם. זה בין הסקטורים שלא הצליח לתקן את המצב אלא אף הרע. סיטי היום נסחרת בפחות מ10% מערכה ב2008 . אז לחלום תמיד נחמד הבעיה היא שהחלום לא יהיה בלהות
- 20.אריק בר 10/03/2012 11:27הגב לתגובה זואתה יכול לצרף בבקשה לינק לרשימת אופציות להמרה באתר נאסדק ויהו .תודה.
- ינון אריאלי 10/03/2012 14:20הגב לתגובה זושלום אריק, אני לא מכיר עמוד אחד ביאהוו עם רשימה של כל האופציות. עם זאת, אם תכנס לעמוד של מניה כלשהי, תוכל לראות את רשימת האופציות שלה.
- השועל 10/03/2012 22:07לאריק - מעט עבודה , יש ביהו אפשרות ליצר לעצמך תיקיות מעקב. תמצא את קודי המסחר , לאט לאט, תוסיף אותם לטבלה , וכל פעם שתיכנס אליה תוכל לראות את כל רשימת ה ' WARRANTS ששמרת. ממש מומלץ
- 19.א. 10/03/2012 07:58הגב לתגובה זוהאם לתעודת סל FAS יש תאריך פקיעה כמו אופציה? בבקשה תשובה מקצועית- תודה
- מחזיק בFAS 10/03/2012 18:52הגב לתגובה זויש ל FAS גם אופציות והן כמו כל אופ' אחרת מוגבלת בזמן.
- 18.דודו 10/03/2012 07:25הגב לתגובה זוהאופציות האלו מסוכנות יותר מאשר לעמוד על פסי רכבת ליד תחנת לונדון המרכזית, מי שאוהב הימורים ונהנה להתרגש מהפסד כספו מוטב יסחור באופציות האלו , לכלם ברור אגב שהנפילה של הבנקאות בארה" ב זה רק עניין של זמן , מדובר בכמה חודשים , עדיף לסחור עם הכסף בדברים אחרים ובטח שלא באופציות של הבנקים בארה" ב .
- ינון אריאלי 10/03/2012 13:56הגב לתגובה זושלום דודו, בכתבה אני מכוון בעיקר לכתבי האופציה של וולס פארגו וג' י פי מורגן. כתבי האופציה של סיטי הם (כפי שכתבתי) ספקולטיביים הרבה יותר. בכל מקרה, מדובר ברכיב המיר, ולכן כדאי להגביל את החזקתו לשיעור נמוך מאוד מהתיק. אגב, תמיד הדברים שאני כותב הם דעתי בלבד, וההחלטה כיצד לנהוג היא שלך כמובן.
- 17.לירן חולצה אפורה 10/03/2012 04:32הגב לתגובה זושיש את היהלום שבכתר-מודיעין יהש מניית השנה 2012 בישראל. משקיעי מודיעין יחגגו מאושר בסוף השנה ויסדרו לעצמם את החיים, חלקם ייסגרו את הגירעון בבנק וחלקם ייקנו לקסוס חדשה לדאווין והכל בזכות האוצר שיש בגבריאלה ושרה ומירה וים חדרה וגל וקרן ואביה וצורים ועוד רישיונות שמודיעין תיכנס שותפה בקפריסין. בקיצור אני עשיר אני מיליונר ואני גם חי ככה כמה חודשים לפני שזה יקרה אני כבר מרגיש ככה. שאלוהים ייתן לי בריאות ואריכות ימים. טפו טפו טפו חמסה חמסה למסה
- מקווה שאף אחד לא ייקח ממך עצות, בחיים (ל"ת)משה 10/03/2012 19:13הגב לתגובה זו
- רואים שאתה אוהד חיפה אומלל (ל"ת)ל17 10/03/2012 09:42הגב לתגובה זו
- 16.המספרים בלוטו בינואר 2017: לגזור ולשמור (ל"ת)לוטומניאק 09/03/2012 23:21הגב לתגובה זו
- 15.למה הסימול לא מופיע באתר הנסדאק (ל"ת)רונן 09/03/2012 19:55הגב לתגובה זו
- 14.לינון אריאלי 09/03/2012 19:47הגב לתגובה זואתה נותן כאן " המלצה" לאנשים ש-99 אחוז יפסידו את כל הכסף כאשר האופציות של סיטי יימחקו. לא קיים שום סיכוי שסיטי תגיע תוך 7 שנים וגם תוך 20 שנה למחירים שציינת. סיכוי גדול יותר שתוך כמה שנים עם כל המשברים שבדרך היא תרד ל-5 דולר ומה יהיה אז עם האופציות? בשביל מה ללכת על ארה" ב שבארץ יש מניות שייתנו לכם תשואה של פי 5-15 למשל כמו מודיעין יה" ש או רציו יה" ש אלו מניות שכספכם יוכפל בלי שום סיכון עצום כמו בסיטי בנק שרוב הסיכויים להימחק באופציות שלהם.
- נתן 09/03/2012 23:33הגב לתגובה זוכתבת יפה, באים לכאן כל מיני ילדים קטנים שלא מבינים מחייהם כמו הינון אריאלי הזה ונותנים עצות אחיתופל בזמן שמתחת לאף שלנו יש מניות שייתנו בראש, מספיק לראות את המחיר של בזק בכדי להבין שבטווח של שנה תיתן 100 אחוז או כפי שציינת מודיעין תעלה 500 אחוז בשנה הקרובה לדעתי מנייה שמתומחרת במחיר מגוכח בתחום מתפתח כמו גז ונפט.
- דוד 10/03/2012 19:11האופציה על סיטי לא יותר מסוכנת מהשקעה במודיעין או שאר חברות הקקמייקה שכמוה
- ולא מבינים כמה משפחות הרסו ועוד ימשיכו להרוס (ל"ת)צודקים חברייה 10/03/2012 07:02
- 13.מיקי 09/03/2012 18:04הגב לתגובה זומה הקשר ל-" היתה 500" ? הרי הערך הנכחי ביחס ל-500 הינו עשירית!
- 12.קוקוריקו 09/03/2012 17:34הגב לתגובה זוב-30 השנים שאני משקיע בשוק ההון ראיתי הכל .מניות שעלו 3000-7000% וגם מניות שהתרסקו 99.9% .לכן הסיכוי וכישלון קיימים בשפע.ולעצם העניין.אין צורך ללכת להשקיע כל כך רחוק על מנת למצוא השקעות אם סיכוי.ישנם מניות בשוק הישראלי בשערי שפל אם סיכוי לאלפי אחוזים רווח.בהצלחה ושבת שלום.
- 11.האם אפשר להשקיע בכתב האופציה במערכת מגדל????? (ל"ת)תום 09/03/2012 16:26הגב לתגובה זו
- 10.תום 09/03/2012 16:10הגב לתגובה זוסוחר דרך חברת מגדל
- 9.למבינים- כנסו 09/03/2012 15:44הגב לתגובה זואם אנחנו קונים אופציות של סיטי מי בעצם כותב האופציות? אם אנו קונים עכשיו ב 10 אלף דולר ולאחר 6 שנים האופציה שווה פי 100 יותר, אז שאנו נממש את האופציה מי ישלם לנו את הכסף?? תודה מראש. חיליק
- שימי 09/03/2012 17:06הגב לתגובה זוהחברה מנפיקה בעצמה את כתבי האופציות... וכמה שהאופציות יעלו ...אתה לא תקבל כלום ואף אחד לא ישלם לך כסף....2 הדברים שיוכלו לקרות 1. תוכל לקנות את המניה לפי מחיר מימוש של אותה אופציה ולא לפי מחיר המניה בשוק (כמובן רק אם המחיר מימוש יותר נמוך) 2. תוכל למכור את האופציה בבורסה למישהו אחר וכך תעשה ררוח הון, ממש כמו במניות.
- שימי, תודה נשמה, מה אתה אומר? עסקה טובה? (ל"ת)חיליק 09/03/2012 21:25
- 8.BLACK-MARUZOBU 09/03/2012 15:28הגב לתגובה זוהמנייה עברה דילול חריף של 1:6 כך ש 34$ דולר היום זה כמו 204$ של 2007 כך שמנייה " רחוקה מהשיא שלה" מבחינת שווי שוק הוא רק פי 2 . כך שאם המצב יהיה טוב והמנייה תחזור להסחר לפי שווי של 2007 היא תעלה " רק" פי 2 לכיוון ה 70$ .... שלא יעבדו עליכם!
- 7.מכבי אש 09/03/2012 15:03הגב לתגובה זוטוטאלי של כל הכסף. הסיכוי שסיטי תעלה 300% הוא כמו שהשנה ירד שלג בתל אביב. אם ירד שלג אז תאמינו
- אחינו האופציה היא ל 7 שנים - אין לחץ (ל"ת)ככ 09/03/2012 15:07הגב לתגובה זו
- 6.חיפאי 09/03/2012 15:01הגב לתגובה זואיך קונים אופציות של בנקים באר" הב? מי יכול לספק לנן נתונים עדכניים? אנא מכם תשובה מקצועית. שבת שלום.
- 5.איך מוצאים את אופציות של C ב google Finance? (ל"ת)שרון 09/03/2012 14:57הגב לתגובה זו
- 4.באפטיסט 09/03/2012 14:43הגב לתגובה זובבנק אוף אמריקה הוא מחזיק אם איני טועה במניות בכורה, שזה עוד יותר מגדר לו את הסיכון.
- יוסי 09/03/2012 16:23הגב לתגובה זואחי אתה צודק, ויש לו גם ריבית מובטחת של 6% אם אני לא טעה. אני ואתה לא יכולים לקנות דברים כאלה.
- אתה צודק. כ- 20% מהתיק של באפט הוא וולס פארגו (ל"ת)ינון אריאלי 09/03/2012 15:39הגב לתגובה זו
- באפט מחזיק גם באופציות? (ל"ת)? 09/03/2012 15:01הגב לתגובה זו
- באפטיסט 09/03/2012 15:19היו לו גם אופציות שהיו בתוך הכסף כבר בזמן הרכישה קצת יותר משבעה דולר למניה. העיסקה לא היתה טובה לכאורה לבנק, אבל עצם הידיעה שבאפט משקיע בבנק העלתה את שער המניה. אחר כך זה ירד לחמש אבל נכון להיום הוא שוב מורווח. וחוץ מזה הוא מקבל משהו כמו 600 מיליון דולר דיבידנד שנתי.
- 3.איך מוצאים את אופציה A של CITI. (ל"ת)מישהו? 09/03/2012 14:25הגב לתגובה זו
- 2.כנסו בבקשה 09/03/2012 14:02הגב לתגובה זולי זאת נשמעת השקעה מעניינת לפזר כמה אלפי דולרים בכמה אופציות ולראות לאן ילך הכסף. מה אתם אומרים? ההיתם משקיעים? איפה ההיתם משקיעים? באיזה אופציות? שתפו בבקשה. חג פורים שמח.
- אחי רק בסיטי יש שם פוטנציאל ל 100 $. (ל"ת)מאיר 09/03/2012 14:38הגב לתגובה זו
- כנס 09/03/2012 14:41אם במניה הפוצנציאל הוא 100 דולר אז האופציה תתפוצץ למעלה.....תקן אותי אם אני טועה. תודה ושבת שלום וחג שמח
- 1.בני 09/03/2012 13:52הגב לתגובה זואיך קונים?
- ינון אריאלי 09/03/2012 14:32הגב לתגובה זוכל ברוקר משתמש בסימול אחר. בכל מקרה, ביאהוו פייננס הסימבולים הם C-WTA ו- C-WTB
- סיון 09/03/2012 15:21ינון, תודה על הרעיון והרצון ללמד ועל כך תבורך! ביהו פייננס התאריך תפוגת האופציה הרחוק ביותר הוא יוני 2014. היכן ראית שתאריך הפקיעה יתבצע בשנת 2018 ? ושאלה נוספת: כיצד חישבת שעליית המנייה פי ארבע תגרור עלייה של האופציה פי 82 ? סוף שבוע נעים, סיון
- בגלל הספליט? 09/03/2012 14:51איפה ניתו לראות גרפים של האופציות ואת התנהגותן עד עכשיו? תודה רבה
צילום: UMA media, Pexelsשלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה
הייניקס, סמסונג ומיקרון, יצרניות זיכרונות ה-HBM4 שצפויים להיות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, חשובות מאוד למלכת השבבים שחייבת לשמור על מעמדה בעוד מתחרותיה נושפות בעורפה
זיכרונות HBM4, דור חדש של זיכרונות בעלי רוחב פס גבוה, שצפוי להוות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, הם הגביע הקדוש של שוק השבבים כיום. אנבידיה, כמלכת שוק השבבים שנאלצת כל העת להשקיע מאמצים בשמירה על מעמדה מול מתחרות כמו AMD וברודקום, זקוקה להם כמו אוויר לנשימה.
ה-HBM4 הוא השלב או הגרסה הרביעית בסדרת זיכרונות HBM, אחרי HBM1,HBM2 ו-HBM3 (כולל השדרוג HBM3E). כל דור מתאפיין בשיפורים משמעותיים בביצועים, ברוחב הפס של הזיכרון, בצריכת החשמל, וביכולת הצפיפות של הזיכרון, כך ש-HBM4 הוא הדור הכי מתקדם ומעודכן מבין סדרת HBM שבלעדיו אנבידיה לא תוכל להאיץ ביצועים במעבדיה.
אנבידיה צריכה את כרטיס הזיכרון HBM4 בעיקר כדי לתמוך בעיבוד נתונים מהיר ויעיל במערכות שלה, במיוחד בתחומי הבינה המלאכותית ,AI למידת מכונה ומחשוב ביצועים גבוהים. זיכרון HBM4 מציע רוחב פס גבוה במיוחד ותצרוכת חשמל נמוכה משמעותית ביחס לזיכרון DDR4 וצפיפות זיכרון גבוהה המאפשרת לשלב זיכרון רב במקום קטן. זה מאפשר לאנבידיה להאיץ ביצועים במעבדים ובמעבדי גרפיקה שלה, תוך הפחתת צריכת הכוח ושיפור יעילות העבודה מול כמויות עצומות של נתונים במקביל.
פיתוח HBM4 - מי השחקניות העיקריות?
יצרניות ה-HBM4 המובילות כיום אינן כולן דרום-קוריאניות, אך מרביתן מרוכזות בדרום קוריאה. החברות המרכזיות הן:
- אנבידיה מפתחת מחשב על מבוסס AI עם חברת התרופות אלי לילי
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
SK Hynix: דרום-קוריאנית, מובילה בפיתוח ובייצור המוני של HBM4, עם שיפורים משמעותיים ברוחב הפס ויעילות אנרגטית. נחשבת ליצרנית הגדולה בתחום זה כרגע ומבוססת טכנולוגיות ייצור מתקדמות.

לפני שאיבדה את הריבונות הביטחונית, ישראל איבדה את הריבונות האנרגטית
מדינת ישראל מעולם לא היתה ריבונית לגמרי, כשלאורך עשרות השנים האחרונות היא תלויה בסיוע צבאי ואזרחי אמריקני. אולם אם עד לאחרונה אזרחי המדינה העדיפו להעלים עין ממציאות זו, הרי שבשבועות האחרונים התלות והעדר הריבונות והעצמאות הפכו לבוטות יותר, כאשר ממשל
טראמפ כפה הסכם הפסקת אש ברצועת עזה ומפקח עליו בקפדנות, בשלב זה, ממתקן צבאי אמריקני בקרית גת.
אולם יש תחום נוסף, קריטי למשק, שמעולם לא היה בריבונות ישראלית: משק הגז הטבעי. בשניים וחצי העשורים מאז התגלו מאגרי גז ראשוניים וביותר מ-15 השנים מאז התגלה
מאגר תמר, התלות הישראלית בחברות אמריקניות להפקת הגז הטבעי ובממשל האמריקני לאסדרת משק הגז הטבעי, היתה מוחלטת.
אמנם בשנים האחרונות, משק הגז הטבעי הישראלי, שהוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינה, הפך למערב פרוע. אבל עדיין יש בו שריף אחד, השולט בשקט בכל
הנעשה, ענקית האנרגיה שברון. אקדוחנים אחדים, אמנם נלחמים על הפירורים, שעדיין שווים מיליארדי דולרים לאורך השנים ועושים כותרות, אבל חשיבותם לפיתוח משק הגז אפסית. אלי כהן, שר האנרגיה, הודיע לפני שבוע על התנגדותו לאשר את החוזה החדש ליצוא הגז למצרים, עד שיוסדרו
עלויות גז נוחות לשוק המקומי, אבל אף אחד אינו מתייחס אליו ברצינות. רה״מ, בנימין נתניהו, נפגש בשבוע שעבר עם נציגי שברון כדי לפתור את המשבר, דווח בדה מרקר. מר כהן לא הוזמן לפגישה. הבעיה תיפתר בקרוב וההסכם ייחתם.
מבני הבעלות על מאגרי לוויתן, כריש
ותמר הינם יציבים, מבנה הבעלות על תמר פטרוליום, המחזיקה בכ-17% ממאגר תמר, משתנה חדשות לבקרים, כאילו היה מדובר בגן שעשועים. וכך, קבוצה אקלקטית של משקיעים, חלקם זרים, מבקשת להגדיל את רווחיה על חשבון הציבור הישראלי (ואין לה כל עניין בהשקעות ובפיתוח משק הגז). מכאן
הידיעות שהתפרסמו לאחרונה על סירובם של משקיעים בתמר פטרוליום, ובהם גם ישראמקו, לחתום על הסכם הספקת גז חדש מול חברת החשמל, שאמור היה להוזיל את הגז וכתוצאה מכך את עלות החשמל, כבר בשנים הקרובות. להערכתם מחירי הגז הטבעי בשנים הקרובות יעלו. במידה והערכה זו תתגשם,
הרי שתהיה בכך פגיעה קשה בציבור הישראלי, שלבד מכך שאוצרות הטבע שייכים לו, הוא גם ממן את פעילות הפקת הגז בסכומים לא ידועים, באמצעות מתן הגנה ביטחונית למתקני הפקת הגז בים התיכון. בנוסף, חברות האנרגיה חדלו מלבצע חיפושים אחר מאגרי גז נוספים, ומנסות להגביר את קצב
ההפקה, כך שלפי הערכות מלאי הגז במאגרים הישראליים יאזל בתוך כ-20-25 שנים. אזילת הגז תציב את המשק הישראלי בפני משבר אנרגטי חמור, מאחר שעד שיאזל הגז הטבעי, חלק ניכר מפעילות המשק תוסב לגז טבעי. יבוא גז טבעי לישראל, בתצורת LNG, צפוי להיות יקר ויגדיל באופן ניכר
את העלות שתוטל על משקי הבית ועל עסקים מקומיים. הוא גם יגדיל את רווחי החברות שייבאו את הגז, שלפחות בחלקן שותפות כיום להפקתו, למשל שברון.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- הבנקים מתעשרים, ולעזאזל משבר האקלים; הגדילו מימון לקידוחי נפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
(כמובן שאנחנו בפתח עידן האנרגיה הירוקה, אבל לישראל אסור בשלב זה לוותר על האופציה של שימוש בגז טבעי בעשורים
הקרובים).
נובל אנרג׳י, החברה האחראית לתגליות הגז הגדולות של ישראל, היתה חברת אנרגיה בינונית. אולם מאז נרכשה ע״י שברון, קבוצת האנרגיה השניה בגודלה בארה״ב, בסוף 2020, השתנה לגמרי מבנה השליטה בשוק הגז הטבעי המקומי. שברון מחזיקה כיום בכ-40% מתמר וב-25%
מלווייתן, ומשמשת כמפעילה של שני המאגרים וכך מנופי השליטה שלה בשוק הגז המקומי הינם בלתי מוגבלים. אם לנובל אנרג׳י היו מהלכים מוגבלים בממשל האמריקני, הרי ששברון היא חלק אינטגרלי מהממשל, שענקיות האנרגיה תמיד נעזרו בו והוא נעזר בהן לפעילות ושליטה בשווקי האנרגיה
העולמיים, ראו איום הנוכחי לפלישה אמריקנית לוונצואלה, ממפיקות הנפט הגדולות בעולם. ניסיון של ממשלת ישראל להגביל את יצוא הגז הטבעי, ידווח מיידית לבעל בריתה של שברון, דונלד טראמפ, שיורה לבנימין נתניהו, או לכל ראש ממשלה אחר, להימנע מהגבלת היצוא.
