הוט ממשיכה לצמוח: עלייה של 9% ברווח הנקי ל-58 מיליון שקל, עלייה קלה בהכנסות

חברת הכבלים חתמה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 581 מיליון שקל. מגמת נטישת המנויים במגזר הטלוויזיה נבלה ומספר המנויים נותר ללא שינוי על רמה של 890 אלף
תומר קורנפלד | (1)

חברת הוט שבשליטת איש העסקים פטריק דרהי פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. חברת הכבלים אשר רכשה לאחרונה את חברת הסלולר מירס חתמה את הרבעון עם עלייה קלה במכירות לרמה של 836 מיליון שקל.

בהוט מציינים כי המכירות ממגזר הטלוויזיה והכבלים הסתכמו ב-581 מיליון שקל, זאת לעומת 556 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מגזר זה מוסברת בעליה בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום.

בתחום שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת, נרשמה שחיקה קלה בהכנסות לרמה של 255 מיליון שקל. העלייה בהכנסות מגזר זה מוסברת בעליה בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם ב-340 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שיפור נרשם גם ברווח הנקי של הקבוצה שעלה מ-53 מיליון שקל ל-58 מיליון שקל.

נכון לסוף ספטמבר לחברה הוט ישנם 890 אלף מנויים בתחום הטלוויזיה, ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם. בתחום האינטרנט גייסה הוט כ-5,000 מנויים ביחס לרבעון הקודם וסך המנויים עומד על 764 אלף. באשר לשירותי הטלפון הצליחה הוט לגייס כ-4,000 מנויים ברבעון השלישי וסך המנויים מסתכם ב-630 אלף.

סטלה הנדלר, יו"ר HOT: "תוצאות החברה מבטאות עליה על מסלול יציב ועקבי של צמיחה ושיפור בביצועים העסקיים. במקביל, החברה נמצאת בעיצומו של תהליך מאסיבי לשדרוג התשתיות הנייחות וכן להקמה ולפריסה של רשת סלולרית חדשה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חזי 16/11/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    ואז החברה קורסת בנקודת זמן כלשהיא. התשתיות של הוט לא שודרגו 20 שנה וגם לא באמת ישודרגו עד שדרהי לא יצליח למכור את החברה ברווח ויעשה אקזיט. גם מירס לא משהו, הרווח בסלולר יהיה עלוב כתוצאה מהתחרותיות. לא להחזיק בתיק
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.