כלל פיננסים: האפסייד באבנר ודלק קידוחים יגיע ל-50% במקרה של תגלית גז ב'בלוק 12'
תוצאות קידוח 'בלוק 12' בקפריסין צפויות להתפרסם עד סוף השנה וישפכו אור על גם תוכנית הפיתוח העתידית של ה'לוויתן'. בכלל פיננסים מעריכים הבוקר כי אפסייד משמעותי ב'בלוק 12' לא מתומחר בשותפות הישראליות - אבנר ודלק קידוחים - ומעלים המלצה למניות.
תחת הכותרת "הזדמנות בדרך לזירת גז אזורית, העלאת המלצות לשותפויות לוויתן", כותב אנליסט כלל פיננסים ירון זר, כי באם ימצא גז ב'בלוק 12' אזי 'לוויתן' ו'בלוק 12' ישתפו פעולה בהקמת מתקני הנזלה בקפריסין. "עדכנו את המודל בהתאם לכך כאשר לא לקחנו במודל את האופציה על בלוק 12, פוטנציאל הנפט, ופוטנציאל ברישיונות נוספים (כגון 'אלון' ו'גל')".
זר מעלה המלצה לשותפות אבנר יהש ודלק קידוחים יהש לתשואת יתר וקובע מחירי יעד של 2.5 שקלים ו-14.5 שקלים בהתאמה - אפסייד של 23% ו-27% מעל מחיר הבסיס הבוקר. בכלל פיננסים מעלים המלצה גם לרציו יהש מתשואת חסר לתשואת שוק תוך מחיר יעד של 0.37 שקלים - כמעט לא משקף אפסייד. את האופציה של רציו מכנה זה "יקרה מאוד".
העלאת ההמלצה לשותפות ב'לוויתן' מבוססת מספר גורמים כאשר הראשון שבהם הוא 'בלוק 12'. למרות שהאנליסט לא שיקלל במחירי היעד של השותפויות תגלית בקפריסין הוא מסביר כי האופציה שבידן יכולה לתרום לאבנר כ-0.5 שקלים ולמניית דלק קידוחים כ-3 שקלים. "מדובר בפוטנציאל משמעותי אשר בשלב זה לא נכלל במחירי היעד שלנו. בנוסף, הסיכוי לתרחיש זה בינוני-גבוה".
"תגלית ב'בלוק 12' עשויה להוביל לשתף פעולה ולכן כדאי יהיה לנובל לקדם את 'בלוק 12' לפני 'לוויתן', אך עוד יותר כדאי יהיה לשתף פעולה בין המאגרים. שני שדות גז ענקיים המזינים מתקני הנזלה במיקום נגיש לאסיה ולאירופה יעלו את אטרקטיביות הפרויקט", כותב זר.
סיבה נוספת לעדכון המודלים קשור לפוטנציאל הנפט ב'לוויתן'. האנליזה של כלל פיננסים קובעת כי כל 100 מיליון חביות נפט ב'לוויתן' יתרמו למניית אבנר כ-0.17 שקלים, לדלק קידוחים כ-1.1 שקלים ולרציו כ-5 אג'. "אמנם מצפים לתגלית ענק אך גם אם תימצא תגלית של מאות מיליוני חביות יהא מדובר בתגלית גדולה. מאידך, הסיכוי לתרחיש זה נמוך".
- 9.אהרונסון 06/11/2011 20:16הגב לתגובה זומשקיעי רציו עוד לא הבינו את השינויים ו ההצלחות של אבנר ודלק שכוללות את קבוצת תשובה כולל בלוך 12 אנשי רציו חיים את העבר כמו הערבים שגורשו ב 48 אתם יודעים טוב מאוד ש אין לרציו תשתית להובלת הגז שאולי ימצאו וגם אז תשובה יחגוג עלגבכם לכן מה שכתב מר זר הוא אמת ועד לדעתי כתב בעדינות יתרה
- 8.סוחר מתחזק 06/11/2011 12:42הגב לתגובה זואני כבר מלא עד אפס מקום מהכשרה ועד רציו כולל הזדמנות,ושלדיאלי.ב 2012 נקצור מאות אחוזים רווח..מי שלא רואה את זה פשוט עיוור
- 7.נותן בראש 06/11/2011 12:26הגב לתגובה זושוב אני נזעק ע" י כל מיני להרביץ לאיזה נפחן ובכן..דוקטור ג" רבי..דוקטור?????? לא פלא שהתפסק רק בכותרת פלצנית וברח בלי כל הסבר וחתם בשיא חוצפתו בתואר דוקטור.. הקלות הבלתי נסבלת של הקשקוש במקלדת...אני מדגיש שאני לא מכיר את ירון זר ולא מסנגר עליו אבל לפחות ירון זר אומר דברים בשמוהמלא ולא נמצא בנשף המסיכות של ונציה כמו ה" דוקטור" הנפחן ואני מאמין שלפחות בעיניני גז ונפט ירון זר קצת יותר מומחה מהנפחן שהדביק לעצמו תואר דוקטור
- 6.לתקן את הכותרת האפסייד 25% לא כולל את בלוק 12 (ל"ת)שחר 06/11/2011 11:16הגב לתגובה זו
- 5.רציו היא מניה טהור על הליוויתן (ל"ת)A, 28-3-11נובל 06/11/2011 11:15הגב לתגובה זו
- 4.זר עד כמה תשקר? (ל"ת)ד" ר ג' רבי 06/11/2011 11:09הגב לתגובה זו
- 3.ד" ר ג' רבי 06/11/2011 11:07הגב לתגובה זולמה אתה כאנליסט משקר?
- 2.אני רק יכול לומר תודה שלא הקשבתי להמלצות הללו (ל"ת)בוב 06/11/2011 10:48הגב לתגובה זו
- 1.המאמין 06/11/2011 10:38הגב לתגובה זולפי דעתי האישית בלבד .גבעות לפני עליות יציבות וחזקות .יש אתר חדש בשם " אוילנד גבעות " חובה להיכנס לאתר יש שם הרבה מידע גיאוליוגי וכלכלי על גבעות .אתר מצויין .אין המלצה לפעולה כלשהי במצניות .בהצלחה לכל עם ישראל .

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
