אחרי הלוויתן מגיע דולפין: השותפות מדווחות על סימני גז טבעי בחולות המטרה

ניתוח ראשוני של המידע שהתקבל במהלך הקידוח הצביע על כך שחולות המטרה העליונים מכילים גז טבעי. סקרים בפרוספקט הצביעו על פוטנציאל למציאת 0.55TCF של גז
תומר קורנפלד | (37)

האם שותפויות חיפוש הנפט של יצחק תשובה בדרך לתגלית גז נוספת? השותפות המחזיקות בזכויות ברישיון לוויתן עדכנו היום כי קידוח 'דולפין 1' חדר לחולות המטרה בפרוספקט. השותפות מציינות כי ניתוח ראשוני של המידע שנאסף במהלך הקדיחה מצביעה על כך כי חולות המטרה מכילים גז טבעי.

נזכיר כי הסקרים הסייסמיים בפרוספקט 'דולפין 1' הצביעו על פוטנציאל למציאת 0.55 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי. בהודעתן השותפות מציינות כי בשלב זה מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד של תגלית גז ובשל כך לא ניתן לקבוע את גודלו של המאגר או את כלכליותו.

הזכויות בקידוח 'דולפין 1' מחולקות בין דלק קידוחים יהש ואבנר יהש המחזיקות כל אחת ב-22.67% מהזכויות. כמו כן, נובל אנרג'י מחזיקה ב-39.66% מהזכויות, רציו יהשמחזיקה ב-15% הנותרים. את הקידוח מבצעת אסדת האנסקו 5006 (לשעבר פרייד נורת' אמריקה) אשר לפני מספר שבועות חזרה מתיקון במספר מערכות תקולות.

השותפות מתכננות להמשיך את הקידוח בפרוספקט תוך ביצוע בדיקות שונות, לרבות ביצוע תוכנית לוגים מלאה. לאחר סיום ביצועם של הלוגים אשר עשויים להימשך כשבוע מתכננן השותפות לפרסם הודעה מסודרת על הפוטנציאל הכלכלי בקידוח.

נציין כי קידוח 'דולפין' המתבצע בתוך רישיונות לוויתן הוא קידוח שמטרתו לזהות פרוספקט קטן משמעותית מאשר תגליות הגז האחרונות 'תמר' ו'לוויתן' בהיקף של 9.1 ו-16 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי בהתאמה. במקביל לקידוח 'דולפין 1' מבצעת נובל קידוח אימות חשוב יותר 'לוויתן 3' שמטרתו לאמוד את גודלו של מבנה 'לוויתן' שבו נתגלתה תגלית הגז של ה-16TCF.

לדברי גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI: "הסיפור הוא לא עוד TCF לפה או לשם. הסיפור הוא שמתחילות להצטבר פה אגרגציות של תגליות ומעלה את הסבירות שהפעילות בכלל האגן תקפוץ מדרגה. כל תגלית נוספת מקדמת את הסבירות של פלטפורמת ייצוא בעוד קצת".

בשן הוסיף כי "דלק קידוחים ואבנר אטרקטיביות להשקעה גם בטווח הקצר זאת בשל סדרה של אירועים וקידוחים עם הסתברויות גבוהות כגון הקידוח בבלו 12. גם בטווח הארוך מקבלים נכס זול שנסחר בחסר על שווי הגז שכבר התגלה".

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    גו 17/02/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    זה שוב אני מ16 סליחה על שגיעות הכתיב מה לעשות נולדתי בקנדה שם עסקתי בקידוחי נפט מבין אחי לידיעתך ליויתן זה מיבנה ענק שבישביל להעריך את גודלו צריכים עו ד כמה קידוחים ליקדוח מבין אחי מיבנה תמר זהו גילו אותו ויש בו 9 tcf יפה ואבנר וישרמקו קיבלו עליו את האחוזים מיהת גלית לכן אני רוצה לומר שכל האנליסטים שמנסים לעבוד עליכם המשקיעים במיוחד ברציו שהיא שותפה בליוי תן עדיין לא אמרה את המילה האחרונה כי בשביל לדעת את גודלו של ליויתן צריך ליקדוח אוד שלוש ארבע קידוחים נוספים לבנתיים יש בליוי תן 17 tcf וכרגע הקידוח נימשך לעומק ובקרוב נדע כמה עוד יש וכמה גם נפט יש אז בהצלחה למשקיעי רציו ביחוד ובקרוב גם אישור על גל כך שלא יעבדו עליכם הנוכלים אם רשיון שנותנים להם במה לכתוב כל מיני שטויות שמיתחשק להם בגלל האינטרס שלהם
  • 24.
    ישתבח שמו הגדול של הקב" ה לעולם ועד (ל"ת)
    יעל 06/11/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    מי שלא מצטייד בשותפי תמר/ליוויתן פריאר (ל"ת)
    יעל 06/11/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אהבתי את הכתבה-יום א-ה ירוק בעיניים (ל"ת)
    יעל 06/11/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אין על דלק קידוחים,ישראמקו,אבנר,ורציו (ל"ת)
    יעל 06/11/2011 18:14
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    כדי למקור 06/11/2011 15:51
    הגב לתגובה זו
    כדי למקור
  • 19.
    מרי 06/11/2011 15:11
    הגב לתגובה זו
    משהו יודע מה היהי מחר עם רציו? כדי עכשו למקור?
  • 18.
    גו 06/11/2011 14:39
    הגב לתגובה זו
    אחי תגיד תודה שאני יודע אם שגיעות עבל אלה שיודעים ליתוב בלי שגיעות יושבים בשקט ונותנים לירון זר עלק להגיד מה שהוא רוצה הוא עובד בכלל פיננסים יש להם אינטרס ללכלך על רציו מיפני שהם בעצמם מושקעים בכל קבוצת דלק הנוכלים ותיראה איך שהם מצליחים לעצור את רציו לעלות את קבוצות דלק הנוכלים האלה נו שיכתוב להם מישהו בלי שגיעות כתיב זה אוכל אותי איך פרסי ירון זר עלק שהוא אפילו לא יודע לישחות אני בטוח זה בדוק לפי מיבנה הפנים הפחדניות אחי תעשה משהו תירד עליהם כמו שהם שיורדים על רציו כלל פיננסים עלק הם שגרמו לרציו לרדת בצורה חדה ביכדי שהם יוכלו ליקנות בזול זה מה שהם עשו במשך שנה שלמה עכשיו כאילו הם כותבים על רציו שלילי ביכד שהמשקיעים ימכרו להם שוב פעם בזול כ י הם יודעים שעומדים לצאת בהודעה של ליויתן שלוש בקרוב מאוד הם יודעים הנוכלים האלה החי
  • משקיע ברציו 06/11/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי למה אתה כל כך עצבני, שירשום מה שהוא רוצה, אם אתה מאמין במנייה ובתגלית פשוט תמתין, הרי זה לא משנה מה הוא או מישהו אחר יכתוב , כשיהיה משהו משמעותי היא תעלה בסוף נקודה. יום טוב
  • 17.
    SS 06/11/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
    ל נובל 100 פעם אפוצץ את האסדות במפרץ מקסיקו...
  • 16.
    du 06/11/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין לירון זר הוא הנטרסנט אחד מהנוכלים הגדולים בכלל פיננסים הם מושקעים בכל קבוצת דלק אז הם כותבים שלילי על רציו איפה לנדאו שישיב לא בתשובה שיגיד שאין פרמיה לרציו מי הוא ביכלל אני בטוח שאין לא מושג ביכלל על מה שקשור בקידוחים משחק אותה עלק מבין לא לישמוע לו שלא יעבדו עלכם רציו שוה הרבה יותר מיכל הקבוצה הא לבד חמש עשרה אחוז ואילו הם מיתחלקים כל אחת בשמונה אחוזים לא תשובה איתן לכם להרויח פיק הוא יתן לכם תיזהרו שלא תגידו לא ידענו שהם נוכלים רציו חוץ מידולפין יש לה את ליויתן שלוש בעוד כמה ימים תישמעו כמה גז יש שם להארכתי שלושים tcf כך שהסבלנות מישתלמת ולא מדובר על הנפט שבקרוב חוזרים ליקדוח ארבע מילירד חביות נפט ואוד אלף חמש מאות מילירד חביות בשיחבה התחתונה חברה סבלנות ואנ ילא מדבר על מיבנה גל על שם הנכדים של הגאולוג נטע ורואי שיש שם לפי הבדיקות הססמיות הרבה נפט הם מחקים לקבל את הראשיון ואז הם יודיעו כמה גז יש לפי הבדיקות חברה הבדיקות היום זה לא שקר זה בדוק מאה אחוזים כך שהם לא משקרים אין להם שום ענין לשקר כמו ירון זר האינטרסנט
  • משקיע ברציו 06/11/2011 13:21
    הגב לתגובה זו
    אחי לא נעים לי להגיד לך אבל יש לך הרבה שגיאות כתיב. מתבאס בשבילך
  • 15.
    סנדי 06/11/2011 13:03
    הגב לתגובה זו
    אתר שמסביר בצורה פשוטה וברורה מה יקרה בענף הנפט ובכלל, שווה
  • 14.
    ששון ישר משה 06/11/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
    השאלה מתי יודיעו....
  • 13.
    נותן בראש 06/11/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שגם הבכיינים ורואי השחורות יתנו קצת קרדיט ולא יזרעו בהלה מתוך כונה לקנות במחירים יותר נמוכים ולהגיד לרציו אבנר ודלק קידוחים בהצלחה
  • אבי י 06/11/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
    רבותיי. כל. מניות. הלוויתן. נסחרות. בחסר. עמוק. מחיר. זול. מאוד. לעומת. הפוטנציאל. הגדול. שטמון. בהם. ,,,,,,,,,,,,
  • 12.
    י 06/11/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
    למשל מה עלות ההפקה שם, ולוחות זמנים עד להפקה?
  • 11.
    רוצי טוסי רציו 06/11/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    עד סוףף היום בהיתחיבות שער 25000 כנסו
  • 10.
    אנליסט 06/11/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
    גם לי גזים אבל אי אפשר לנצל אותם כלכלית
  • 9.
    דודי 06/11/2011 10:47
    הגב לתגובה זו
    גלוב בקידוח אחד הסיכוי למשקיעים עולה לאין שיעור על כל הקידוחים הימיים השקעות ענק הסיכוי לראות רווחים קלוש במידה וגלוב יצליח היא תהיה רציו של היבשה
  • 8.
    יניב 06/11/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    רציו לא תושפע בצורה ניכרת מאחר והיא משקיעה בדולפין רק 15% לעומת האחרות.. אני אמנם מחזיק ברציו אבל כך אני חושב..
  • 7.
    אופציה 4 של הזדמנות (ל"ת)
    זה מה שיש לי להגיד 06/11/2011 10:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    המאמין 06/11/2011 10:34
    הגב לתגובה זו
    זוכרים אתר חדש ומצויין על גבעות .ואין לי שום קשר לכותב שם אבל חבל" ז .וחובה להיכנס לאתר בגוגל " אוילנד" או איולנד גבעות " .בהצלחה .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .התשועה כבר כאן והיא באה לאט לאט .בהצלחה לכל עם ישראל
  • 5.
    המאמין 06/11/2011 10:31
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי האישית ועל סמך הנתונים שאני קורא כולל מאתר חדש שמצאתי בשם " אוילנד גבעות " הקליקו בגוגל ותגלו אתר מענין עם הרבה נתונים כולל גיאולוגיים וכלכליים .אתר מצויין תיכנסו ותבינו .ויש גם עוד מקטעים במגד 5 שעדיין לא מפיקים מהם את הנפט ההכי איכותי בעולם ובעוד כחודש מתחילים לקדוח מגד 6 ואח" כ מגד 7 U 8 נראה לי שגבעות תעלה הכי הרבה . אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .הצלחה לכל עם ישראל .חיזקו ואימצו .
  • 4.
    שגיא 06/11/2011 10:22
    הגב לתגובה זו
    לפי ה90 אחוז העומדן יכול להשליש את עצמו כרגע לקציו לפי העומדן יש 0.1 טי סי אף שהם 15 אחוז בעלות שווי כספי 200 מיליון ש" ח שהם 6-7% מהשווי שוק שלה.
  • 3.
    רציו 06/11/2011 10:21
    הגב לתגובה זו
    ויש קרוב ל - 30 TCF
  • יוסי י 06/11/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    רציו. תעלה. מאות. אחוזים. ברגע. שיודיעו. רישמית. על. כמויות. הגז. בלוויתן. וכמובן. על. הנפט. מיליארדים חביות. נפט. בלוויתן. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
  • ששון ישר משה 06/11/2011 13:05
    לפי כך נראה ראלי ענקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק שלא ידעה האנושות... בוודאות
  • ששון ישר משה 06/11/2011 13:03
    יוצא מערכת ביטחון הוא עבד שם
  • ששון ישר משה 06/11/2011 13:02
    אני מרגיש את זה...........
  • רציו. היהלום. שבכתר. 06/11/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    רציו. זה. מכרה. זהב. עוד. ידברו. עליו. שנים. רבות.
  • אתה מתחייב? (ל"ת)
    גצ 06/11/2011 10:26
    הגב לתגובה זו
  • כן (ל"ת)
    רציו 06/11/2011 10:28
  • 2.
    אורי 06/11/2011 10:20
    הגב לתגובה זו
    אחרי שנה קשה הגיע הזמן להתניע מחדש חותם - תגזור ותשמור
  • 1.
    רציו עוד תגלית !! (ל"ת)
    רציו 06/11/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.