האנליסט הראשי בסיטי: "אחרי נפילות של סביב 30%, אנחנו ב'קניה' על מניות הסלולר והגז"; מאילו מניות להתרחק? (5:10)
המצב הכלכלי הקשה באירופה ובארצות הברית, יחד עם המורכבות הגיאופוליטית האזורית מציבים הרבה סימני שאלה לגבי מצבו העתידי של המשק הישראלי. בראיון ל-BizportalTV מסביר מייקל קלאר, האנליסט הראשי של סיטי ישראל את המגמות הצפויות בהמשך.
אנחנו רואים כרגע קיפאון בשוק המשכנתאות, כיצד הדבר ישפיע על הבנקים, לאור ירידת מחירי הדירות המסתמנת?
"במגמות לטווח ארוך, המחירים גבוהים ב-20%-25% מהמגמה הממוצעת, גם ביחס למשכורת הממוצעת המחירים גבוהים ב-25%. אולם לא ראינו בועה באשראי, כפי שראינו בארצות הברית או באנגליה. אני צופה ירידת מחירים של 10%-15%, לא יותר מכך."
בעקבות מסקנות ועדת הריכוזיות הממליצות להפריד את ההחזקות הריאליות והפיננסיות של גופי ההון הגדולים במשק, האם לדעתך נראה רכישות של בנקים ישראלים מצד בנקים זרים?
- 17.ברוקר 21/09/2011 01:33הגב לתגובה זוסבלנות משתלמת.
- 16.שגיא 20/09/2011 18:17הגב לתגובה זוחייב להיתפרנס חבל שהבורסה לא עושה חקירה וגומרת את התופעה המבישה הזו.
- 15.גלוב 20/09/2011 15:58הגב לתגובה זושהשוק יורד יורדת שהשוק טס עושה טובה שלא יורדת-זבל
- 14.אוקיאנה 20/09/2011 15:39הגב לתגובה זווהשמיים הם הגבול..
- 13.עפר 20/09/2011 15:35הגב לתגובה זוברציו. השמיים. הם. הגבול. בקרוב. תגיע. למאה. ועשרים.
- 12.חברים עכשיו זה רשמי העסקה נסגרה בארהב (ל"ת)כן פייט 20/09/2011 15:27הגב לתגובה זו
- yoyo 21/09/2011 12:19הגב לתגובה זומתי הודעה רשמית במיה
- 11.he' s a star (ל"ת)trader 20/09/2011 15:17הגב לתגובה זו
- 10.דוד מירושלים 20/09/2011 15:16הגב לתגובה זומעניין מדוע לא אמר את זה אתמול במשך היום כדי שנוכל להצטייד בסחורה. שהיום יש עליות חדות במיוחד, את זה גם אני יודע
- אי 20/09/2011 15:57הגב לתגובה זואל תדאג רציו גם ב25 או 26 זה שערים בתחתית
- 9.רונן 20/09/2011 15:12הגב לתגובה זומהחולצות, שהם יפות.
- 8.יוסי י 20/09/2011 15:10הגב לתגובה זורציו בדרך. לזינוק. מטאורי. מי. שלא. יקנה. יצתער מאוד.
- 7.OIL IN ISRAEL (ל"ת)לתוככ 20/09/2011 15:10הגב לתגובה זו
- OIL OIL WHERE THE FUCK IS IT..........??????? (ל"ת)IN THE GAS STATION? 20/09/2011 15:28הגב לתגובה זו
- 6.TAM 20/09/2011 15:08הגב לתגובה זוהמראה בקרוב יש איסוף מאסיבי
- 5.bbb 20/09/2011 15:06הגב לתגובה זוrazio razio razio
- 4.בדרך לשער 60 (ל"ת)רציו 20/09/2011 15:04הגב לתגובה זו
- כל מה שפחות מ 90 זה דראק! (ל"ת)רציו 20/09/2011 15:09הגב לתגובה זו
- 3.רק הצפיה בקידוח הנפט ברציו תביא אותה ל 90 אג' (ל"ת)לתומר2010 20/09/2011 15:03הגב לתגובה זו
- 2.דודו 20/09/2011 14:55הגב לתגובה זורציו בדרך לזינוק
- ברור 20/09/2011 15:09הגב לתגובה זואתמול הפסידו את רציו היום היא נושמת . שימו לב ענין של זמן קצר רציו טסה לא לפחד יוםטוב משקיע רציו ושנה טובה והרבה זהב שחור.
- 1.בבוקר שורט על נפט אחרי שעתיים לונג........... (ל"ת)נמאס כם מכם 20/09/2011 14:54הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
