הקרב על תנובה: איפקס הציעה למבטח שמיר שתי חלופות למכירת החזקותיה
הסאגה של הסכסוך העסקי בין מבטח שמיר לבין קרן אייפקס אודות השליטה בחברת תנובה נמשכת. לאחר שהמגעים למכירת החזקותיה של מבטח שמיר לידי לאומי פרטנרס לא הבשילה לידי הסכם, הודיעה היום החברה כי קיבלה מקרן אייפקס שתי הצעות למכירת החזקותיה (כ-20%) בתנובה.
קרן אייפקס מחזיקה היום ב-56% ממניותיה של תנובה בשרשור. השליטה בחברה מוחזקת באמצעות חברה ייעודית שהוקמה לשם כך שבה מחזיקה קרן אייפקס ב-73.1% מהמניות והיתרה על ידי מבטח שמיר.
ההצעה הראשונה של קרן אייפקס היא לרכוש את החזקות מבטח שמיר בתנובה תמורת 680 מיליון שקל במזומן. במדובר במחיר הנמוך מאשר זה שסיכמה עליו החברה כחלק מההסכם עם לאומי פרטנר לפי 775 מיליון שקל. במקרה זה, ההצעה של איפקס מותנית בהעברת ההחזקות בחברה עד סוף השנה.
החלופה השנייה שמציעה איפקס נראית על פניו טובה יותר ובמסגרתו תקבל מבטח שמיר 725 מיליון שקל, כאשר 70 מיליון שקל יופקד בנאמנות. איפקס מציעה נוסחה על פיה הסכום שישולם למבטח שמיר תלוי באחוז הצמיחה המצטברת של תנובה בשנתיים הקרובות.
אם צמיחת הרווח של תנובה תהיה נמוכה מ-10% מבטח שמיר תאלץ לוותר על ה-70 מיליון שקל. מנגד, אם הצמיחה תהיה גבוהה יותר מ-10%, מבטח שמיר תקבל את מלוא 70 מיליון השקלים וסכום נוסף על פי מנגנון התאמה.
- 5.פרצוף ת_ת 06/09/2011 15:09הגב לתגובה זועל הפנים, יאלללה חרם על תנובה
- משקיע סולידי 06/09/2011 15:32הגב לתגובה זווזו זכותך, אבל היא מנהלת מצויינת עם קבלות, שעשתה כמה דברים בחיים, ואילו אתה מעביר את זמנך בלכתוב טוקבקים (ולפני שאתה מתלהם - כן גם אני כותב טוקבקים, ואפילו לא בתשלום, אבל זה בגלל שאני כבר בפנסיה ויש לי הרבה זמן והרבה כסף)
- 4.אלון 06/09/2011 12:46הגב לתגובה זוהחברה מחזיקה ב 20% ממבטח שמיר וצפויה לגזור קופון גדול עם המכירה. כמו ן החברה מחזיקה ב 15% מהרשת קיקה, שהולכת להיות להיט יותר גדול מאיקאה. ואסור לשכוח את החזקתה בסיטיפס מפעילת הרכבת הקלה. בקיצור מניה עם אפסייד מאוד גשול!
- בדיקה באתר ביזפורטל 06/09/2011 15:52הגב לתגובה זו11.65% לפי מה שכתוב בביזפורטל. ההצלחה של קיקה עוד לא הגיעה, וסיטיפס לא תפסיד כי יש הסכם BOT אבל בטח שלא תרוויח.
- 3.frx84 06/09/2011 11:08הגב לתגובה זוhttp://www.themarker.com/consumer/prices/1.1404709?=
- 2.משקיע במבטח שמיר 06/09/2011 11:00הגב לתגובה זומאיר שמיר רצה לקבל עוד 50 מיליון, ועכשיו יקבל 100 מיליון פחות. ככה זה כשמתמקחים על עוד כמה גרושים. מה הוא חשב? שזהבית תצא פראיירית בסיפור הזה? יאללה מאיר קח את הכסף כדי שהחברה תחזור למסחר ונוכל להיפטר מהמניה המעפנית שלך.
- 1.סולימן הגדול 06/09/2011 10:51הגב לתגובה זורצו להרוויח והקוט' ג האכיל אותם לבנה.זה סופם של חכמי חלם

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
