אהוד ברק: "הפוליטיקה תשנה את פניה, היא תהיה עם פחות צביעות וזיוף"

כך אמר היום שר הביטחון בפורום לחינוך בחולון. "אל תספידו את תנועת המחאה, אני מציע לאף אחד לא לספור גולגלות, חכו למוצאי שבת"
לירן סהר | (13)

"אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת", כך אמר היום שר הבטחון אהוד ברק בפורום לחינוך בחולון. "השילוב בין המחאה של האוהלים לסערה חיצונית מהעולם הערבי, דרך הכינוס הקרוב של עצרת האו"ם ומיתון עולמי-מדובר במבחן מורכב ומסוכן."

ברק הסביר כי אנו נמצאים בהתראה מחודשת על פיגוע בדרום וכוחות הביטחון ערוכים לסיכולו. "האיום מעזה לא נחלש חייבים להיות מוכנים, תוך 10 ימים המוקד השלישי של כיפת הברזל יופעל, תוך 18 חודשים נהיה עם 9 סוללות."

בהתייחסותו למחאה, אמר ברק כי לפנינו הזדמנות אמתית לביצוע שינוי עמוק בחברה הישראלית. "אל תספידו את תנועת המחאה, אני מציע לאף אחד לא לספור גולגלות, חכו למוצאי שבת. מדובר באחד האירועים החשובים בישראל, זו הזדמנות לבצע שינוי עמוק באמנת היסוד לשינוי סדרי העדיפויות ולחלוקת העושר."

"מדובר בפתח לשיח חדש ולפוליטיקה חדשה. הפוליטיקה הישראלית בחודשים האחרונים עברה שינוי עמוק, היא תשנה את פניה וזה לא דווקא מאותם אנשים מוכרים, זו תהיה פוליטיקה עם פחות צביעות וזיוף מדובר במחאה של השדרה המרכזית בישראל."

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מפלגת העבודה 29/08/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    אל תתחיל לדבר על חברה ורווחה אתה לא מבין בזה כלום מזל שעזבת אותנו בלעדייך אנחנו משתקמים ונוכל לטפל ברעות החולות של המדינה החולה הזאת
  • 12.
    LOL 29/08/2011 17:38
    הגב לתגובה זו
    כי אם לא אז יש סתירה פנימית בדבריו
  • 11.
    אז לא יהיו פוליטיקאים? (ל"ת)
    תוהים 29/08/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    האנליסט 29/08/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    תודה לאל.
  • 9.
    agree with 6, barak is an Israeli patriot (ל"ת)
    avi Tamar 29/08/2011 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    סתם אזזרח זקן 29/08/2011 16:37
    הגב לתגובה זו
    אם אתה לא תהיה בפוליטיקה תתגשם אנמרתך.
  • 7.
    ברק צריך להיות הראשון המסולק מהחיים הציבוריים (ל"ת)
    יניב 29/08/2011 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ברק בעיניים 29/08/2011 16:31
    הגב לתגובה זו
    על אף כל מה שאומרים על ברק, הוא האיש הנכון להנהיג את העם הזה. חבל שחבורה צבועה מצד אחד ומעידות וטעויות של ברק עצמו. הביאו ל" חיסולו" הפוליטי. למען כולנו עדיף שישאר. וכל מי שחושב אחרת טועה. אבל לך תסביר להם שהם טועים!!!
  • 5.
    גו 29/08/2011 16:28
    הגב לתגובה זו
    מה קרה ברק אתה בטח חושב שהעם לא זוכר מה עשיתה כשהיתה ראש ממשלה מחרתה את באר הגז של ישראל לפליסטינים שלא היה להם מה לאכול אז ערפאת ואתה ברק מחרתם את הבאר למילירדר הפליסטי שר האוצר היה אז סויסה מישס הוא היה המום ואמר איך זה שהוא מוכר נכס כל כך יקר למדינת ישראל אתה מדבר על צביעות ברק אתה גמרתה את המיפלגה שלך ואת הצמך בגלל הגינבה הזאות שעשיתה אם זה היה במיצרים זה היה עונש מות בתליה יברק על תראה את עצמך בעיתונות זה לא יעזור לך העם לא שכך זה יותר גרוע מישישנסקי מבין את ביביהו העם לא סולך גמרתם את הקרירה צבועים וגנבים לך לפינקס תנוך לך שם ותיזכר איך עשיתה את בפן תאוז מהגניבות של הגז שמחרתה יליכלוך
  • 4.
    שלומי 29/08/2011 16:25
    הגב לתגובה זו
    מתועבת כמו אהוד ברק!! רק אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה לא קולטים את האיש ואפילו חושבים שהוא גאון הדור!!!ברק הבייתה ולאלתר...צא מחיינו הציבוריים!!!
  • 3.
    ב 29/08/2011 16:16
    הגב לתגובה זו
    אם אהוד ברק יהיה בה
  • 2.
    מושון 29/08/2011 16:14
    הגב לתגובה זו
    נתראה בבחירות
  • 1.
    " זהו שחר של יום חדש" (ל"ת)
    כן בטח 29/08/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.