הירידות באסיה התמתנו בסגירה: מדד שנחאי סגר ללא שינוי, החוזים טיפסו ותמכו

מנגד, הקוספי צלל 3.64%. האינפלציה בסין משתוללת וזינקה לרמה של 6.5%בחודש יולי, מעל צפי הכלכלנים

המדדים המובילים באסיה סגרו את יום המסחר בירידות שערים לאחר שהירידות החדות שנרשמו במהלך יום המסחר התמתנו. מדד הקוספי אף הגיע במהלך היום לקריסה של כמעט 10% אך המדדים המובילים מחקו את רוב הירידות בהשראת החוזים העתידיים שטיפסו חדות במסחר מירידות של עד 3% לעליות של כמעט 3% בסוף יום המסחר באסיה כך שבסופו של דבר מדד שנחאי לא ירד כלל וסגר ללא שינוי.

המשקיעים הגיבו לצניחה החדה שנרשמה אמש בבורסות ארה"ב בעקבות הורדת דירוג החוב לארה"ב. הסנטימנט החד בפתיחה נבע מצניחה של עד 3% בחוזים העתידיים וכהמשך לירידה החדה שנרשמה אתמול בשוקי אירופה ואסיה.

בסיום המסחר בורסת שנחאי בסין סגרה ללא שינוי ושאר מדדי אסיה סגרו את המסחר בטריטוריה האדומה: מדד ההאנג סאנג בהונג קונג סגר בירידה של 1.6% לאחר שמוקדם יותר צנח בשיעור של מעל 7% ביתר הבורסות: הניקיי נחלש ב-1.7% והקוספי איבד 3.6%.

בנוסף, נתוני האינפלציה בסין, שהיו גבוהים יותר מהתחזיות העיבו גם הם על המסחר, שכן עולה החשש כי הממשל יגביר את מדיניות ההידוק המוניטרי במדינה. לידיעה בהרחבה

הבורסה בתל אביב תהיה סגורה היום לרגל ט' באב

"הצעד חסר תקדים של סוכנות הדירוג S&P מטיל צל נוסף על ההתאוששות של כלכלת ארה"ב והעולם כולו", אמר אנדריו מק'לוגלין, כלכלן ראשי ברויאל בנק אוף סקוטלנד.

נתוני האינפלציה בסין שהתפרסמו היום מגבירים את החשש כי המששל ינקוט בצעדים נוספים לצינון הכלכלה הרותחת במדינה. מנתוני חודש יולי עולה כי שיעור האיפלציה זינק לרמה של 6.5% בהשוואה ל-6.4% בחודש יוני, גבוה יותר מהערכות הכלכלנים אשר ציפו כי שיעור האינפלציה יעמוד על 6.3% 'בלבד'.

בעקבות החשש מפני מיתון בכלכלת ארה"ב, צונחות היום מניותיהן של חברות יצוא הגדולות באסיה. חברות כמו LG ויונדאי מתרסקות בכ-7%. "הצמיחה האיטית בארה"ב לצד ההאטה בעולם כולו יפגעו ביצוא מסין והונג קונג, אשר היקף היצוא אחראי שם ל-18% ו-33% מהתמ"ג", אמרו כלכלני מחלקת המחקר ב-Daiwa Securities.

גיהנום בוול סטריט

אמש, המסחר בוול סטריט ננעל כאשר המדדים צונחים בחדות במה שירשם כאחד מימי המסחר הגרועים ביותר למשקיעים. כאשר 3 המדדים רושמים מעבר למגמה שלילית מאז תחילת השנה, וההשוואות לקריסה הגדולה של 2008 כבר מקבלות תוקף, המשקיעים נתקפו בפאניקה ופנו למכירת חיסול של מניות כאשר האכזבה מנאום אובמה מאיצה את המגמה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ישר 09/08/2011 11:48
    הגב לתגובה זו
    אתם מנסים להטעות את הציבור ירידות זה לא קללה ולא מחלה במשך השנים כל השווקים מתנהגים בצורה אוביקטיבית חוץ מהשוק המיוחד שלנו באחד העם מנסים תמד להיות שונים משתמשים בכל התחבולות להראות עסקים כרגיל יש הרושם שפה כולם מרווחים רק מעליות אז צריך להבין שלא יתקימו עליות ללא ירידות...
  • 8.
    uzi 09/08/2011 10:13
    הגב לתגובה זו
    אסון טבע מה שהיה קורה בבורסה זמן מצויין לאסוף כמה שיותר כל כרטיס זוכה
  • 7.
    רו"ח 09/08/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
    פתאום נפילות של "רק" % 2, וכולם מאושרים כאילו הבורסה מחר תמריא. אז לתשומת ליבכם מחר הבורסה נופלת בלפחות % 6.5 .גם אתמול החוזים היו מעט ירקרקים בבוקר, אפילו בטרם תחילת המסחר הנפילה היתה ,רק" % 2.5 בנסדאק, ומה קיבלנו בסוף. גם אם הנסדאק יהיה ירוק היום. סוף השבוע הולך להיות אדום כהה.
  • 6.
    לא תיקון 09/08/2011 08:49
    הגב לתגובה זו
    כולם במשבר. משבר עולמי.ארהב, יוון, איטליה, ספרד, סקוטלנד, סין, אוסטרליה, סוריה מיצרים, אונדורס, גווטמאללה, ברזיל,אלסקה,בנגה לדאש, צרפת, אוסטריהףיוניטד קינדים, אל עריש, עזה דיר אל אסד, דיר חנה , לוד, רמלה, יזור,גואריש, אלפרון, אסי, מישפחות פשע. דנה אינטרנשיונל,ואלקסנדר מוקדון,
  • כן תיקון 09/08/2011 09:26
    הגב לתגובה זו
    לכולם עוד אפשר לעזור .. אתה יודע מה , גם לדנה אי אפשר מאוחר מדיי .....
  • חברים רק אופטימיות, עוד יגיעו ימים טובים. (ל"ת)
    אהבתי 09/08/2011 09:47
  • 5.
    בנטוב 09/08/2011 08:43
    הגב לתגובה זו
    מאחר וטכנולוגיות חכמות ורפואה מיתקדמת ויצור מזון מיתקדם הפיתרונות קיימים רק לשנות גישה וסדר עדיפויות ואני מאמין שיש בכוחם ויכולתם לשנות ולעלות על דרך המלך
  • 4.
    חזר לרדת באסיה, אין שם ירוק אחד (ל"ת)
    חזר 09/08/2011 08:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    היום תיקון בארה" ב (ל"ת)
    המתקן 09/08/2011 08:02
    הגב לתגובה זו
  • לא יתנו לטבע ליפול 09/08/2011 08:16
    הגב לתגובה זו
    עכשיו הארביטרג' -9.1%- וידוע לכולם שהיהודים שולטים בוול סטריט והם לא יתנו לישראל ליפול. לא סתם זה קרה דווקא לפני 9 באב שאין מסחר בישראל. אני מוכן להתערב שברננקי יביא היום לעליות מטורפות בבורסה כנראה שוב ע" י הזרמת כסף זול " לגולדמנים" .
  • צודק. טבע לא תיפול. היא תתרסק (ל"ת)
    p 09/08/2011 09:43
  • 2.
    אלגרו 09/08/2011 07:58
    הגב לתגובה זו
    בלי פאניקה בבקשה
  • 1.
    משבר שנות השלושים ! 09/08/2011 07:55
    הגב לתגובה זו
    חוזר בגדול - ונקווה שלא תהיה אבטלה כבדה ! !
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.