הירידות באסיה התמתנו בסגירה: מדד שנחאי סגר ללא שינוי, החוזים טיפסו ותמכו
המדדים המובילים באסיה סגרו את יום המסחר בירידות שערים לאחר שהירידות החדות שנרשמו במהלך יום המסחר התמתנו. מדד הקוספי אף הגיע במהלך היום לקריסה של כמעט 10% אך המדדים המובילים מחקו את רוב הירידות בהשראת החוזים העתידיים שטיפסו חדות במסחר מירידות של עד 3% לעליות של כמעט 3% בסוף יום המסחר באסיה כך שבסופו של דבר מדד שנחאי לא ירד כלל וסגר ללא שינוי.
המשקיעים הגיבו לצניחה החדה שנרשמה אמש בבורסות ארה"ב בעקבות הורדת דירוג החוב לארה"ב. הסנטימנט החד בפתיחה נבע מצניחה של עד 3% בחוזים העתידיים וכהמשך לירידה החדה שנרשמה אתמול בשוקי אירופה ואסיה.
בסיום המסחר בורסת שנחאי בסין סגרה ללא שינוי ושאר מדדי אסיה סגרו את המסחר בטריטוריה האדומה: מדד ההאנג סאנג בהונג קונג סגר בירידה של 1.6% לאחר שמוקדם יותר צנח בשיעור של מעל 7% ביתר הבורסות: הניקיי נחלש ב-1.7% והקוספי איבד 3.6%.
בנוסף, נתוני האינפלציה בסין, שהיו גבוהים יותר מהתחזיות העיבו גם הם על המסחר, שכן עולה החשש כי הממשל יגביר את מדיניות ההידוק המוניטרי במדינה.
הבורסה בתל אביב תהיה סגורה היום לרגל ט' באב
"הצעד חסר תקדים של סוכנות הדירוג S&P מטיל צל נוסף על ההתאוששות של כלכלת ארה"ב והעולם כולו", אמר אנדריו מק'לוגלין, כלכלן ראשי ברויאל בנק אוף סקוטלנד.
נתוני האינפלציה בסין שהתפרסמו היום מגבירים את החשש כי המששל ינקוט בצעדים נוספים לצינון הכלכלה הרותחת במדינה. מנתוני חודש יולי עולה כי שיעור האיפלציה זינק לרמה של 6.5% בהשוואה ל-6.4% בחודש יוני, גבוה יותר מהערכות הכלכלנים אשר ציפו כי שיעור האינפלציה יעמוד על 6.3% 'בלבד'.
בעקבות החשש מפני מיתון בכלכלת ארה"ב, צונחות היום מניותיהן של חברות יצוא הגדולות באסיה. חברות כמו LG ויונדאי מתרסקות בכ-7%. "הצמיחה האיטית בארה"ב לצד ההאטה בעולם כולו יפגעו ביצוא מסין והונג קונג, אשר היקף היצוא אחראי שם ל-18% ו-33% מהתמ"ג", אמרו כלכלני מחלקת המחקר ב-Daiwa Securities.
גיהנום בוול סטריט
אמש, המסחר בוול סטריט ננעל כאשר המדדים צונחים בחדות במה שירשם כאחד מימי המסחר הגרועים ביותר למשקיעים. כאשר 3 המדדים רושמים מעבר למגמה שלילית מאז תחילת השנה, וההשוואות לקריסה הגדולה של 2008 כבר מקבלות תוקף, המשקיעים נתקפו בפאניקה ופנו למכירת חיסול של מניות כאשר האכזבה מנאום אובמה מאיצה את המגמה.
- 9.ישר 09/08/2011 11:48הגב לתגובה זואתם מנסים להטעות את הציבור ירידות זה לא קללה ולא מחלה במשך השנים כל השווקים מתנהגים בצורה אוביקטיבית חוץ מהשוק המיוחד שלנו באחד העם מנסים תמד להיות שונים משתמשים בכל התחבולות להראות עסקים כרגיל יש הרושם שפה כולם מרווחים רק מעליות אז צריך להבין שלא יתקימו עליות ללא ירידות...
- 8.uzi 09/08/2011 10:13הגב לתגובה זואסון טבע מה שהיה קורה בבורסה זמן מצויין לאסוף כמה שיותר כל כרטיס זוכה
- 7.רו"ח 09/08/2011 09:42הגב לתגובה זופתאום נפילות של "רק" % 2, וכולם מאושרים כאילו הבורסה מחר תמריא. אז לתשומת ליבכם מחר הבורסה נופלת בלפחות % 6.5 .גם אתמול החוזים היו מעט ירקרקים בבוקר, אפילו בטרם תחילת המסחר הנפילה היתה ,רק" % 2.5 בנסדאק, ומה קיבלנו בסוף. גם אם הנסדאק יהיה ירוק היום. סוף השבוע הולך להיות אדום כהה.
- 6.לא תיקון 09/08/2011 08:49הגב לתגובה זוכולם במשבר. משבר עולמי.ארהב, יוון, איטליה, ספרד, סקוטלנד, סין, אוסטרליה, סוריה מיצרים, אונדורס, גווטמאללה, ברזיל,אלסקה,בנגה לדאש, צרפת, אוסטריהףיוניטד קינדים, אל עריש, עזה דיר אל אסד, דיר חנה , לוד, רמלה, יזור,גואריש, אלפרון, אסי, מישפחות פשע. דנה אינטרנשיונל,ואלקסנדר מוקדון,
- כן תיקון 09/08/2011 09:26הגב לתגובה זולכולם עוד אפשר לעזור .. אתה יודע מה , גם לדנה אי אפשר מאוחר מדיי .....
- חברים רק אופטימיות, עוד יגיעו ימים טובים. (ל"ת)אהבתי 09/08/2011 09:47
- 5.בנטוב 09/08/2011 08:43הגב לתגובה זומאחר וטכנולוגיות חכמות ורפואה מיתקדמת ויצור מזון מיתקדם הפיתרונות קיימים רק לשנות גישה וסדר עדיפויות ואני מאמין שיש בכוחם ויכולתם לשנות ולעלות על דרך המלך
- 4.חזר לרדת באסיה, אין שם ירוק אחד (ל"ת)חזר 09/08/2011 08:09הגב לתגובה זו
- 3.היום תיקון בארה" ב (ל"ת)המתקן 09/08/2011 08:02הגב לתגובה זו
- לא יתנו לטבע ליפול 09/08/2011 08:16הגב לתגובה זועכשיו הארביטרג' -9.1%- וידוע לכולם שהיהודים שולטים בוול סטריט והם לא יתנו לישראל ליפול. לא סתם זה קרה דווקא לפני 9 באב שאין מסחר בישראל. אני מוכן להתערב שברננקי יביא היום לעליות מטורפות בבורסה כנראה שוב ע" י הזרמת כסף זול " לגולדמנים" .
- צודק. טבע לא תיפול. היא תתרסק (ל"ת)p 09/08/2011 09:43
- 2.אלגרו 09/08/2011 07:58הגב לתגובה זובלי פאניקה בבקשה
- 1.משבר שנות השלושים ! 09/08/2011 07:55הגב לתגובה זוחוזר בגדול - ונקווה שלא תהיה אבטלה כבדה ! !

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
