ריי דירקס ממשיך להמליץ: פלוריסטם צריכה להיסחר סביב 7-9 דולר כבר כעת

דירקס מזהה אפסייד מיידי של כ-185% במחיר המניה. דירקס רואה בחיוב את הודעת החברה כי תקים מתקן המסוגל לייצר תאי גזע בלמעלה ממיליארד דולר בשנה
תומר קורנפלד | (20)

אנליסט הביומד ריי דירקס חזר בסוף השבוע על המלצת הקנייה החזקה לחברת תאי הגזע פלוריסטם. בסקירה שהוציא ללקוחותיו כתב דירקס כי הוא רואה בחיוב את ההודעה של החברה בשבוע שעבר כי תקים מתקן המסוגל לייצר תאי גזע בלמעלה ממיליארד דולר בשנה באזור חיפה.

פלוריסטם מקימה מפעל לייצור תאי גזע

להערכתו של דירקס, מדובר בהודעה חיובית ביותר עבור החברה אשר מצדיקה שמניית החברה תיסחר לפי מחיר של 7-9 דולר למניה, פי 3 מהמחיר היום. בהתחשב במחיר הסגירה של המניה בארה"ב מדובר על פרמיה ממוצע של כ-185% על מחיר המניה. בטווח של חצי שנה מציב דירקס מחיר יעד של 10 דולר למניה ובטווח של שנה צופה דירקס כי מניית החברה תזנק ל-17 דולר.

פלוריסטם היא חברה דואליות המפתחת ומייצרת תרופה המופקת משלייה אנושית. תאים אלו קרויים PLX והם גדלים באמצעות טכנולוגיה תלת מימדית המהווה חלק מהקניין הרוחני שלה. מניות החברה נסחרות בבורסה בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של כ-120 מיליון דולר.

לאחרונה חתמה החברה על הסכם רישוי עם רישיון עם יונייטד תרפיוטיקס לשימוש בתאי הגזע שפיתחה. יונייטד תשתמש בתאי ה-PLX לפיתוח טיפול משקם לחולים הסובלים מיתר לחץ דם ריאתי. פלוריסטם אמורה לקבל מקדמה בהיקף של 7 מיליון דולר ותשלומים נוספים בהיקף שיכול להגיע עד 55 מיליון דולר.

נזכיר כי דירקס סוקר מזה תקופה ארוכה את חברת פלוריסטם עם המלצה אוהדת במיוחד. מחיר היעד הגבוה נגזר למניה בשל השוואה למניות אחרות מענף תאי הגזע. המלצה אוהדת במיוחד סיפק לחברת תאי הגזע בריינסטורם לפני זמן לא רב.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מני 04/10/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    רי דירקס המליץ היום על עוד חברה ישראלית אורמד פרמה, כדאי לקנות?
  • 11.
    יוגב 09/08/2011 19:03
    הגב לתגובה זו
    אני משוקע במניה בסכום נכבד. עם זאת חשוב לציין שיש סיכון גבוה למנייה. הרבה חברות לפני פלוריטסם נכשלו בכל מה שקשור לתאי הגזע. אם פלוריסטם תצליח זה תיהיה הצלחה גדולה ביותר והמנייה תעוף לשחקים, מנגד אם לא אז באופן מוחלט הלך הכסף. אשמח לתגובות!
  • דן 16/08/2011 18:48
    הגב לתגובה זו
    מהניסוי שבעשה ב27 אנשים מתקבל p.value<1%. ( למי שואמר משהו החישוב בוצע על התפלגות בינומית עם הסתברות לכשל של לפחות עשרה אחוז - כפי שנתוני העבר מראים). מה שאומר, שככל הנראה התרופה עובדת ובגדול. אבל ' הזרקה של תאי גזע לגוף חי עלולה להוביל ליצירת תאים סרטניים. זהו לא תסריט דמיוני, בתהליכים דומים כבר היו דברים מעולם. זו מנייה שבטווח הארוך (חמש שנים) יכולה לעלות פי 100 לפי נפח השוק שלה. אבל גם יכולה להתרסק לאפס עגול ביום בהיר אחד. תוצאות של החברה על בע" ח כרגע לא מראים סימנים של סרטן, אבל צריך לזכור שבע" ח שהשתתפו בניסוי חובה להמית מהר ולכן קשה לצפות להתפתחות אם אכן יש כאלו.
  • 10.
    היסטוריה 08/08/2011 21:21
    הגב לתגובה זו
    פלוריסטם מניה מצויינת אך צריך להבין שכמו כול חברה שלפני אישר FDA יש לה סיכון מסויים למרות שהסיכויים שלה גבוהים מאוד, ויש ניתוח שסוקר לאחרונה שמוכיח זאת. גם במשבר של 2008 היו ירידות אפשר לראות גרפים יהיו תיקונים אי אפשר לדעת מתי. במיוחד מי שבחברות גדולות בלי הרבה מינוף ותזרים מזומנים. לדעתי טבע תתקן ובגדול היא עושה עבודה טובה אנשים עדיין עם דעות קדומות על התלות בקופקסון. נצלו הזדמניות אך הכניסו את הכסף לאט וכלל חשוב! לא להכניס כסף שאסור לכם לאבד..למרו שאחולי לכולנו לצאת מורווחים מהמשבר הזה.
  • 9.
    באותו תחום חבלזזזזזזזזזז בקרוב פיצוצים (ל"ת)
    אוקיאנה 08/08/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
  • עמית 08/08/2011 19:39
    הגב לתגובה זו
    אני אוסף קצת בכול משבר, פה 1000 מניות ועוד 1000 מניות. כול מי שמוכר לא מבין. סבלנות סבלנות.
  • 8.
    מי זה האנליסט הנ" ל 08/08/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
    החברה מצויינת ואני מושקע - אבל האנליסט הזה מוציא 4 המלצות בתוך זמן קצר. האם הוא נחשב? האם המשקיעים סופרים אותו? כי לא היה פיצוץ במנייה אלא רק עליות עד 1300 שנמחקו בגל מימושים האחרון.
  • אבירם 08/08/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    מהלא נודע. תחום הריפוי באמצעות תאי גזע הינו חדש ונראה להרבה אנשים כמד בדיוני. ההמלצות שלו על פלוריסטם ובריינסטורם, שהתחילו לפני זמן רב, העלו את המניות במאות אחוזים אז הוא נחשב, אבל חייבים סבלנות עם המניות האלו. אתה לא תצטער
  • תודה על ההתייחסות (ל"ת)
    אותו אחד מקודם 08/08/2011 15:23
  • 7.
    למי שרוצה תשואה בטוחה תוך שנה (ל"ת)
    יוגב 08/08/2011 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מניה מצויינת לדעתי תעלה 100 אחוז בתוך שנה (ל"ת)
    אורן 08/08/2011 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רק בריינסטורם! (ל"ת)
    המח 08/08/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
  • מדען 08/08/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    ובריינסאויי - בישראל
  • 4.
    גולן 08/08/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
    אני מושקע בפלוריסטם.. מנייה לטווח ארוך וצריך סבלנות.. מי שמחפש סיבוב זאת לא המנייה
  • מסכים איתך לחלוטין. מי שלא מבין שלא יתעסק (ל"ת)
    אבירם 08/08/2011 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ריי דרעאק 08/08/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    הדרעאק הזה מושקע חזק במניה ומנסה להרים כבר הרבה זמן ע״י שיגור הודעות, כביכול מטעם אנליסט אובייקטיבי מומחה. ראו הוזהרתם !
  • מה שתגיד... תודה על ה" אזהרה" גאון הדור (ל"ת)
    אבירם 08/08/2011 13:32
    הגב לתגובה זו
  • שלמה 08/08/2011 11:59
    הגב לתגובה זו
    רק מלך כמוהו יכול לחלוב מפלוריסטם כל כך הרבה דמי פרסום עבור אותה שטןת שהוא ממחזר בפעם הרביעית.זה פשוט מטורף.אותה המלצה בפעם הרביעית תוך חודשיים.
  • 2.
    כסף זרוק בריצפה רואים ולא אוספים פלוריסטם (ל"ת)
    בנטוב 08/08/2011 11:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העקרב 08/08/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים שפלוריסטם בדרך הנכונה ועומדת להתפוצץ...........
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.